Ford Fiesta v Ženevě: Proč je jich tak málo? A mohli jsme se alespoň posadit?
Pokud se zeptáte typických automobilových nadšenců ve věku do třiceti let, který sportovní malý hatchback by si koupili, ve výčtu odpovědí zcela jistě nebude chybět Ford Fiesta ST. První generaci tohoto ďáblíčka poháněl atmosférický benzinový dvoulitr, v následujícím vydání už měl přeplňovanou šestnáctistovku, v té současné přišel o další deci objemu a dokonce i jeden válec. Chtěli jsme si vůz prohlédnout detailně a posadit se za volant, v rámci ženevské premiéry vozu to však nebylo možné.
Důvod mé snahy byl jednoduchý – stávající generace Fiesty ST je skvělá, uvnitř se však sedí docela vysoko, což trochu ubíralo na sportovním zážitku z jízdy. Chtěl jsem vědět, jestli už je pozice za volantem lepší, přičemž, ledacos by mohlo napovědět posezení v běžných verzích, ta zdánlivě nejdosažitelnější, která však stejně stála ve skleněné ohradě, byla rozříznutá, aby šlo alespoň vidět do interiéru. Pro Ford je fiesta velmi důležitý model, očekával bych tedy, že se mu bude věnovat o něco více.
Tak či tak nebyl stánek fordu vůbec chudý. K vidění jsou ostré Focusy ST a RS, rallyový escort ze sedmdesátých let, modrý Escort Cosworth, který uměl své řidiče pořádně potěšit i potrápit, Focus WRC rallyové legendy Colina McRae nebo originální Ford GT40 Mk II, který vyhrál slavný závod 24 hodin Le Mans v roce 1966. K vidění toho tedy nakonec bylo dost, ostatně podívejte se na přiložené video...
Fiesta ST má pod kapotou nový tříválec 1.5 EcoBoost se systémem vypínání jednoho válce, výkonem 147 kW a točivým momentem 290 N.m. Na výstavní točně a pod dokonalým osvětlením vypadal modrý exemplář prostě úžasně! Jak se na ostrých fiest známo, nijak přehnaně vyzývavě, ale okamžitě máte jasno v tom, o jakou verzi se jedná. Tak snad posedíme někdy příště…