Nafta ještě není mrtvá. Mercedes-Benz bude mít dieselové plug-in hybridy

 

Do Ženevy přivezl Daimler dva plug-in hybridy na základě tříd C a E, Zatím se jedná o předprodukční kusy, ale oba kombinují vznětové pohonné jednotky s elektromotorem.

Diesely jsou v současnosti na pranýři, velká města jim chtějí zakázat vjezd do center, a to i těm moderním. Auta jsou přece jen snadnější kořistí než lodě s obrovskými dvoudobými naftovými motory, ty přístavy potřebují. Trojcípá hvězda se ale přeplňovaných vznětových jednotek ve svých osobních vozech vzdát nechce, proto se rozhodla jako někteří jiní pro jejich kombinaci s elektromotory.

Plug-in hybridy na bázi tříd C a E dostaly převodovku 9G-Tronic spojenou se čtyřválcovým dieselem OM 654 1,95 l, který má hliníkový blok, ocelové písty a snížené vnitřní tření. Čtvrtá generace vstřikování common-rail pracuje při maximálním tlaku 2050 barů. K této technice se přidává 90kW elektromotor vyvinutý EM-Motive (společný podnik Daimleru a Bosche) se 440 N.m točivého momentu, který umožní až padesátikilometrový dojezd čistě na elektřinu. Maximální rychlost na tento druh pohonu je 140 km/h místo dřívější stotřicítky u hybridů z benzinovými motory, které Mercedes-Benz nabízí nejen ve třídě S už devět let.

Baterie, jejíž složení už není lithium-železo-fosfátové, ale lithium-nikl-mangan-kobaltové a buňky navýšily svou kapacitu z 22 na 37 Ah, je schopna uchovat 13,5 kWh energie a nový domácí wallbox ji dobije zpět na plnou kapacitu při 22 kW za dvě hodiny, tradiční elektrická zásuvka pak za sedm. Samozřejmě s konvenčním tankováním nafty, kterou tyto vozy pořád potřebují, se to nedá stále srovnat, ale pokrok tu je. Fyzická velikost baterie vyvinuté dceřinou společností Daimleru Deutsche Accumotive se přitom nezměnila. Celý systém by měl dávat 700 N.m od 1400 otáček.

Řidič při přesunu z místa na místo samozřejmě může vybrat různé režimy: kromě základního, kdy jsou k dispozici všechny funkce také elektrický E-Mode pro jízdu po městě, E-Save, ten chrání nabitou baterii pro pozdější použití, v neposlední řadě pak Charge dobíjející při jízdě. Nové hybridy dostanou i Eco Assist, který naučí jezdit úsporně, využívá navigační informace i data z jízdních pomocníků, radarů a kamer.

Se startem prodeje se počítá ještě letos v pozdním létě. Produkce se již připravuje a určitě nezůstane u dvou modelů, systém je modulární a dá se nainstalovat do různých řad s pohonem zadních kol. Daimler chystá také zmíněný dobíjecí wallbox ve specifikacích Advanced, ta má připojení na internet, respektive Twin, která obslouží dvě auta naráz. Budou rovněž k dispozici od léta, respektive poslední jmenovaný o něco později.

Spolupracujeme s TipCars.com
Obavy z brexitu: pesimismus britských firem je nejvyšší od roku 2009 Obavy z brexitu: pesimismus britských firem je nejvyšší od roku 2009

Britské podniky jsou ohledně svých vyhlídek…

Škoda Auto je globální značka s hodnotou téměř 40 miliard korun Škoda Auto je globální značka s hodnotou téměř 40 miliard korun

Na jaře se každý rok na její značku dívají miliony…

 
Zdroj: Daimler

Štítky Mercedes-Benz Ženeva 2018

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Mazda 3 spatřena při testování. Prototyp již mnohé prozrazuje Nová Mazda 3 spatřena při testování. Prototyp již mnohé prozrazuje

Ještě před oficiální premiérou na autosalonu v Los…

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nejmenší SUV automobilky Lexus mělo premiéru letos v…

 



Mercedes-Benz prozrazuje detaily naftových plug-in hybridů. Filtr vypálí jen na dálnici Mercedes-Benz prozrazuje detaily naftových plug-in hybridů. Filtr vypálí jen na dálnici

Nový plug-in hybridní systém kombinující dvoulitrový…

Facelift Mercedesu třídy C: Hloubkovou operaci navenek nepoznáte! Facelift Mercedesu třídy C: Hloubkovou operaci navenek nepoznáte!

Třída C omládla, rozdíly v náraznících a optice světel…

 



 
Cupra nabídne sedm modelů do roku 2021. Na co se můžeme těšit?

Cupra nabídne sedm modelů do roku 2021. Na co se můžeme těšit?

Dnes 09:51

Osamostatněná sportovní divize Seatu chystá celou záplavu modelů. Důležitou roli budou hrát také SUV.




Blesk.cz

První galerie naháčů v Praze? Skuteční lidé budou k okukování celoročně!

První galerie naháčů v Praze? Skuteční lidé budou k…

Výstava Voayer celoročně? Pořadatel nahých výstav Mário Petreje už nechce pořádat jen několikadenní zážitkovou…

Vracíte ze z mateřské nebo rodičovské do práce? Tohle jsou největší triky šéfů! A jaké výhody naopak máte?

Vracíte ze z mateřské nebo rodičovské do práce?…

Návrat do zaměstnání po měsících na mateřské nebo rodičovské dovolené je často pro maminky malé soukromé peklo.…

 

iSport.cz

Lenc o souhře s Filippim i sérii Kvapila: Bylo to nějaké zakleté

Lenc o souhře s Filippim i sérii Kvapila: Bylo to…

Nedobytná tvrz. Liberečtí Bílí Tygři na domácím ledě, stejně jako v předešlých sezonách, válí. Z úvodních deseti…

Vémola tvrdého Francouze neukončil. V Bratislavě vyhrál na body

Vémola tvrdého Francouze neukončil. V Bratislavě…

PŘÍMO Z BRATISLAVY | Výhra na body! Karlosi Vémolovi se nepodařilo ukončit francouzského soupeře Moiseho Rimbona…

 

Reflex.cz

Televizní série Rédl: Tápající Jan Hřebejk nejspíš našel cestu, kudy se vydat dál

Televizní série Rédl: Tápající Jan Hřebejk nejspíš…

Už už to vypadalo, že se Jan Hřebejk chytl do pasti recyklace sebe samého: trilogie Zahradnictví – aneb pokus…

Motorky budou umět brzdit samy. Jak to udělají, aby řidič nespadl?

Motorky budou umět brzdit samy. Jak to udělají, aby…

Společnost Continental plánuje jako první uvést na trh asistenta nouzového brzdění pro motocykly. Systém bude…