Nafta ještě není mrtvá. Mercedes-Benz bude mít dieselové plug-in hybridy

 

Do Ženevy přivezl Daimler dva plug-in hybridy na základě tříd C a E, Zatím se jedná o předprodukční kusy, ale oba kombinují vznětové pohonné jednotky s elektromotorem.

Diesely jsou v současnosti na pranýři, velká města jim chtějí zakázat vjezd do center, a to i těm moderním. Auta jsou přece jen snadnější kořistí než lodě s obrovskými dvoudobými naftovými motory, ty přístavy potřebují. Trojcípá hvězda se ale přeplňovaných vznětových jednotek ve svých osobních vozech vzdát nechce, proto se rozhodla jako někteří jiní pro jejich kombinaci s elektromotory.

Plug-in hybridy na bázi tříd C a E dostaly převodovku 9G-Tronic spojenou se čtyřválcovým dieselem OM 654 1,95 l, který má hliníkový blok, ocelové písty a snížené vnitřní tření. Čtvrtá generace vstřikování common-rail pracuje při maximálním tlaku 2050 barů. K této technice se přidává 90kW elektromotor vyvinutý EM-Motive (společný podnik Daimleru a Bosche) se 440 N.m točivého momentu, který umožní až padesátikilometrový dojezd čistě na elektřinu. Maximální rychlost na tento druh pohonu je 140 km/h místo dřívější stotřicítky u hybridů z benzinovými motory, které Mercedes-Benz nabízí nejen ve třídě S už devět let.

Baterie, jejíž složení už není lithium-železo-fosfátové, ale lithium-nikl-mangan-kobaltové a buňky navýšily svou kapacitu z 22 na 37 Ah, je schopna uchovat 13,5 kWh energie a nový domácí wallbox ji dobije zpět na plnou kapacitu při 22 kW za dvě hodiny, tradiční elektrická zásuvka pak za sedm. Samozřejmě s konvenčním tankováním nafty, kterou tyto vozy pořád potřebují, se to nedá stále srovnat, ale pokrok tu je. Fyzická velikost baterie vyvinuté dceřinou společností Daimleru Deutsche Accumotive se přitom nezměnila. Celý systém by měl dávat 700 N.m od 1400 otáček.

Řidič při přesunu z místa na místo samozřejmě může vybrat různé režimy: kromě základního, kdy jsou k dispozici všechny funkce také elektrický E-Mode pro jízdu po městě, E-Save, ten chrání nabitou baterii pro pozdější použití, v neposlední řadě pak Charge dobíjející při jízdě. Nové hybridy dostanou i Eco Assist, který naučí jezdit úsporně, využívá navigační informace i data z jízdních pomocníků, radarů a kamer.

Se startem prodeje se počítá ještě letos v pozdním létě. Produkce se již připravuje a určitě nezůstane u dvou modelů, systém je modulární a dá se nainstalovat do různých řad s pohonem zadních kol. Daimler chystá také zmíněný dobíjecí wallbox ve specifikacích Advanced, ta má připojení na internet, respektive Twin, která obslouží dvě auta naráz. Budou rovněž k dispozici od léta, respektive poslední jmenovaný o něco později.

Spolupracujeme s TipCars.com
Vojenské opravárny loni skončily desítky milionů ve ztrátě Vojenské opravárny loni skončily desítky milionů ve ztrátě

Státní podnik Vojenský opravárenský podnik (VOP CZ)…

Bývalý šéf Sparty Mach s žalobou na stát neuspěl. Požadoval odškodné 76 milionů Bývalý šéf Sparty Mach s žalobou na stát neuspěl. Požadoval odškodné 76 milionů

Soud zamítl žalobu někdejšího šéfa fotbalové Sparty Petra…

Nejvyšší soud nařídil znovu projednat případ novináře Peroutky Nejvyšší soud nařídil znovu projednat případ novináře Peroutky

Nejvyšší soud (NS) vrátil spor o omluvu za výroky…

 
Zdroj: Daimler

Štítky Mercedes-Benz Ženeva 2018

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 






 
Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Dnes 18:45

Všestranný, jednoduchý, levný a spolehlivý. Přesně takový byl Citroën Méhari, který slaví kulaté jubileum.




Blesk.cz

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže vláda straně z „předpeklí“?

Komentář: Drama v ČSSD rozhodne o Babišovi. Pomůže…

Inspirovaná německými sociálními demokraty uchýlila se i ČSSD k referendu o vstupu do menšinové vlády s ANO,…

"Honimír" předjížděl na D1 ve zúžení, dopadlo to…

Pořádně draho vyšlo předjíždění na D1 řidiče (40) z Malajsie. Se svým lamborghini ve zúženém úseku D1 na Žďársku…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Hamšík pryč z Neapole? Je to 60:40 pro Čínu, odhaduje jeho otec

Hamšík pryč z Neapole? Je to 60:40 pro Čínu,…

Nejlepší slovenský fotbalista posledních let Marek Hamšík by mohl odejít do Číny. Podle otce Richarda o…

 

Reflex.cz

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si na férovku přiznat, že už nebude nikdy

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si…

Hudební festival Trutnoff, který patřil mezi nejstarší akce svého druhu v Česku, se ani v letošním roce na…

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Máte pocit, že lidem občas nerozumíte? Pokud jim toužíte vidět do hlavy, zkuste použít několik technik, které s…