Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2019: Mercedes-AMG S 65 Final Edition se loučí s dvanáctiválcem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Mercedes-AMG S 65 Final Edition, jehož výstavní premiéra se odehraje v rámci autosalonu v Ženevě, se má stát posledním zástupcem třídy S, pod jehož kapotou se ukrývá šestilitrový dvanáctiválec.

Mercedes-Benz koncem února letošního roku potvrdil, že se zbavuje se svého šestilitrového dvanáctiválce s dvojitým přeplňováním. Na letošním ženevském autosalonu se s ním rozloučí sedan třídy S a to prostřednictvím verze S 65 Final Edition.

Výjimečnost tohoto provedení umocňuje skutečnost, že vznikne v počtu pouhých 130 vozů. Ty bude mimo jiné spojovat obsidiánový černý lak karoserie v kombinaci s prvky v matném bronzovém odstínu, v němž jsou vyvedena i 20palcová kola.

Mercedes-AMG S 65 Final Edition se pyšní nejvyšším výkonem 463 kW (630 k) a točivým momentem 1000 N.m dostupným od 2300 do 4300 min-1. Tyto hodnoty umožňují velkému sedanu akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,2 s a dosáhnout nejvyšší rychlost 300 km/h.

Samozřejmostí je exkluzivní výbava interiéru, z níž lze vyzdvihnout například sedadla čalouněná jemnou kůží nappa a stavitelná za pomoci až dvanácti elektromotorů nebo střechu Magic Sky Control. Každý z vozů bude dodán včetně ochranné plachty s označením S 65 AMG Final Edition.

Konec S 65 následuje po dřívějším ukončením prodeji modelů SL 65 a G 65 s tím samým šestilitrovým dvanáctiválcem. Motor dosud zůstává v kabrioletu a kupé třídy S a vrcholné variantě sedanu třídy S se znaky Maybachu. Ani ty ale podle všeho nebudou mít dlouhého trvání, šéf Mercedes-AMG Tobias Moers už loni na podzim přiznal, že s koncem životního cyklu dnešní generace třídy S stávající dvanáctiválcový motor v nabídce značky skončí. Vydržet by mohl pouze v modelech Maybach, jisté to ale také není.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)

Doporučujeme

5. 3. 2019 09:25
Re: Nádhera
Souhlas, Big Boss!! Respekt!!$$
5. 3. 2019 08:51
Nádhera
Tomu říkám pořádný motor. Bude ho škoda.
5. 3. 2019 08:41
pekny
Tohle si poridit, ale az tak v padesati, driv na to nebudu mit, a uz si to nechat