Autosalon Ženeva 2019 živě: Polestar 2 vypadá opravdu krásně. Ale nechybí mu něco?
Polestar je prezentován jako elektrická sportovní značka. Působí ale její druhé dílo opravdu sportovně?
Švédská automobilka Volvo sice na letošním ročníku ženevského autosalonu nevystavuje, to však neznamená, že by na výstavě zcela chyběla. Zastoupena je totiž prostřednictvím elektrické sportovní značky Polestar, která se chlubí svým druhým dílem, modelem jednoduše nazvaným 2.
Automobil vycházející z konceptu Volvo Concept 40.2 je zvýšeným oplastovaným fastbackem, který svou velikostí odpovídá svému velkému rivalovi, Tesle Model 3. Sází na jednoduchý skandinávský design, který je naživo opravdu působivý. I přes jednoduché linie se za Polestarem určitě otočíte, a to nejen kvůli netradiční koncepci, která zatím není tolik probádaná (byť Volvo jí zkoušelo obchodně nepříliš úspěšným modelem S60 Cross Country), ale zkrátka kvůli hezkým tvarům.
Přece jen nám ale na Polestaru 2 něco chybí. Nová samostatná značka se prezentuje jako sportovní elektrická a právě v tom tkví celý problém. Elektřinou poháněný sice Polestar 2 je, v útrobách má dva elektromotory o kombinovaném výkonu 300 kW, sportovně ale vlastně vůbec nepůsobí. Zlaté brzdové třmeny nebo kabinu oživující žluté bezpečnostní pásy tu pravou sportovní náladu opravdu nevyvolají.
Sportovní dojem přece jen trochu navodí usazení dovnitř. Za volantem se sedí až nečekaně nízko, zvlášť když si uvědomíme zvýšený podvozek auta. Řidič je navíc obklopen středovým tunelem jak v nějakém sporťáku, pravdou ale je, že poněkud tlačí to pravé nohy. S výhledem ven pomáhají bezrámová vnější zpětná zrcátka.
Vše o ženevském autosalonu 2020 naleznete také zde>>>
Přístrojová deska s volně stojícím displejem multimediálního systému každopádně působí hodně moderně, byť jasně dá najevo spojitost s Volvem. To je vlastně i trochu problém vnějšího designu, Polestar 2 zkrátka až příliš vypadá jako Volvo.
Obrazovka s úhlopříčkou 11 palců je dokonce tak velká a vysoko usazená, že se středové výdechy ventilace musely přesunout na vrch palubní desky, a tak jsou částečně kryty displejem multimediálního systému, který je mimochodem na bázi Androidu. Jsme tak zvědavi, jak takové řešení vychladí interiér, zvlášť v kombinaci s panoramatickým sklem, kterému chybí jakákoliv roletka. Prý však sluneční paprsky speciální sklo účinně odstíní i bez ní, tak uvidíme...
Také vzadu se sedí vcelku nízko, místa před koleny je tu ale nečekaně hodně. To s prostorem nad hlavou už je to horší, se 185 centimetry výšky tu mám jen asi centimetrovou rezervu.
Zavazadlový prostor sice není z největších (Polestar však objem zatím neuvádí), je vcelku mělký, potěší ale dvojitým dnem – pod podlahou je tu ještě slušný odkládací prostor, byť nepravidelně tvarovaný. Hlavně se nám ale líbí praktický prvek v podobě možnosti rozdělení kufru na dvě části dělitelným dnem.
Polestar 2 je v tuto chvíli prezentován jako prototyp, počítá se ale s jeho prodejem. Zpočátku sice jen na vybraných trzích (Čína, USA, Švédsko, Velká Británie, Německo atd.), do budoucna by ale mohl expandovat i do dalších zemí, třeba i do České republiky. Výroba začne v roce 2020 a probíhat bude v Číně.