Volvo Concept 40.1 a 40.2: Švédové odhalují novou generaci kompaktů

Volvo V40
Volvo V40
Volvo V40
Volvo V40
34 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Volvo nedává práci špionážním fotografům. Příští generaci představuje švédský výrobce rovnou sám a ve dvou verzích.

Současná V40 je čímsi mezi hatchbackem a kombi a existuje i jako zvýšené Cross Country. Koncepty té další se představují coby crossover 40.1 a stylový liftback s krátkým náznakem stupňovité zádě, ten nese označení 40.2. Jsou prvními vozy značky, které využijí kompaktní modulární platformu CMA pro menší kategorii. V současnosti Volvo používá architekturu SPA, ale pouze pro velké modely.

Novou čtyřicítkovou sérii chce uvést už příští rok. Pochopitelně ji neminou elektrické verze a dvoumotorové plug-in hybridy T5 s lithium-iontovými bateriemi. Technický vývoj má na starosti Peter Mertens. Základním motorem je už jistý tříválec 1,5 l řady Drive-E, nebude ale ochuzena ani o čtyřválce, nejspíše ty existující s objemem 1,97 l. S většími agregáty se počítat nedá, Volvo se vrhlo na downsizing opravdu s vervou. Právě T5 dostane menší agregát spojený se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Můžeme počítat také s balíčkem bezpečnostních systémů a konektivitou. Volvo vyvíjí i bezpilotní techniku, jak je dobře známo.

Tým designérů vedl Thomas Ingenlath známý ze Škodovky. Upřímně, tvary se povedly, nová malá volva jsou nezaměnitelná. U liftbacku nejvíc zaujmou zadní světla ve tvaru písmene C, oplastovaný kříženec, zjevně předobraz XC40, je má zase do „elka“. Jeho střecha ke kontrastně černá, „dvojka“ dostala pro změnu prosklenou. A ta negativně skloněná příď! Diodami připomínajícími nejen Thorovo kladivo se rozhodně nešetřilo. Fotografie, respektive skici interiérů zůstávají zatím v tajnosti, ale Švédové slibují skandinávský styl.

Volvo chce celosvětově prodat do roku 2025 milion elektromobilů a hybridů, v současnosti působí ve stovce zemí. Loni si zákazníci po celém světě koupili přes 503 tisíc aut této značky, za první letošní čtvrtletí pak takřka 120,6 tisíce. Automobilka se nachází v zisku, čínský vlastník Zhejiang Geely, který ji koupil v roce 2010 od Fordu, si tak může mnout ruce. Hlavní sídlo, vývoj, marketing, administrativa a výrobní závod jsou však stále v Göteborgu, nezapomínejme ani na belgický Gent. V Říši středu má kromě šanghajské centrály ještě trojici továren. Dohromady zaměstnává 29 tisíc lidí.

Video placeholder
Volvo Concept 40.1 a 40.2: Švédové odhalují novou generaci kompaktů • Zdroj: auto.cz

Vstoupit do diskuze (21)