Polestar 2: Volvo Concept 40.2 v sériové elektrické podobě
Druhá studie Volva z května 2016 se přetransformovala do sériového fastbacku. Známé logo ale nenese a pod její kapotou bychom marně hledali tradiční motor s vnitřním spalováním...
Je to už skoro tři roky, co se představil koncept 40.2 automobilky Volvo. Zajímavý kompaktní fastback si ale švédská automobilka nenechala tak úplně pro sebe. Sériová verze má premiéru nyní: pod hlavičkou samostatné divize Polestar. To znamená, že auto, které dostalo do vínku číslo 2, je elektromobilem. Oproti studii se ale změnila příď i záď včetně diodových světel, kapota a maska. Oplastované boky, žluté brzdové třmeny i tvar C-sloupků ale zůstaly, přibyla navíc prosklená panoramatická střecha.
Polestar 2 má dva motory o celkovém výkonu 300 kW a točivém momentu 660 N.m. Samozřejmě jde o čtyřkolku bez mechanické vazby, Baterie s kapacitou 78 kWh vydrží na 500 km dle evropského standardu WLTP. Americká EPA mimochodem uvádí dojezd nižších 443 km a její metodika bývá bližší reálnému provozu, takže si lze udělat patřičný obrázek... Akumulátory, celkem 27 článků, jsou uloženy v podlaze, což zpevňuje podvozek a snižuje hlučnost. Auto by mělo zrychlovat z klidu na stovku za méně než pět sekund, přesnější údaj zatím není k dispozici.
Sedan Polestar 2 bez výklopné zádě, jen s klasickým víkem kufru je postaven na platformě CMA, kterou sdílí s crossoverem Volvo XC40, evropským Vozem roku 2018 a výsledkem práce na sesterském Conceptu 40.1. Stejnou má i čínský Lynk & Co 01, tato nová značka také patří koncernu Geely. Standardní podvozek může nahradit příplatkový balíček s tlumiči Öhlins, brzdami Brembo a dvacetipalcovými kovanými koly.
Informační a zábavní systém s dotykovým displejem o úhlopříčce 11 palců a hlasovým ovládáním je postaven na Androidu, takže podporuje veškeré aplikace od Googlu. Naživo uvidíme novinku už v Ženevě, následně se rozběhnou představovačky i jinde v Evropě, Severní Americe a Říši středu. Výroba se spustí na počátku příštího roku právě v Číně.
Do prodeje nejdříve zamíří Launch Edition s cenou 59.900 eur (1,54 milionu korun). Na starém kontinentu budou auta nejdříve ke koupi v Belgii, Německu, Nizozemsku, Norsku, Švédsku a Velké Británii. Po dalších dvanácti měsících se do showroomů dostane i základ za 39.900 eur (1,02 milionu korun). Šéfem Polestaru je Thomas Ingenlath, který počátkem století působil v mladoboleslavské Škodovce, tým designérů vede Maximilian Missoni.