Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Polestar 2: Volvo Concept 40.2 v sériové elektrické podobě

Aleš Dragoun
Diskuze (7)

Druhá studie Volva z května 2016 se přetransformovala do sériového fastbacku. Známé logo ale nenese a pod její kapotou bychom marně hledali tradiční motor s vnitřním spalováním...

Je to už skoro tři roky, co se představil koncept 40.2 automobilky Volvo. Zajímavý kompaktní fastback si ale švédská automobilka nenechala tak úplně pro sebe. Sériová verze má premiéru nyní: pod hlavičkou samostatné divize Polestar. To znamená, že auto, které dostalo do vínku číslo 2, je elektromobilem. Oproti studii se ale změnila příď i záď včetně diodových světel, kapota a maska. Oplastované boky, žluté brzdové třmeny i tvar C-sloupků ale zůstaly, přibyla navíc prosklená panoramatická střecha.

Polestar 2 má dva motory o celkovém výkonu 300 kW a točivém momentu 660 N.m. Samozřejmě jde o čtyřkolku bez mechanické vazby, Baterie s kapacitou 78 kWh vydrží na 500 km dle evropského standardu WLTP. Americká EPA mimochodem uvádí dojezd nižších 443 km a její metodika bývá bližší reálnému provozu, takže si lze udělat patřičný obrázek... Akumulátory, celkem 27 článků, jsou uloženy v podlaze, což zpevňuje podvozek a snižuje hlučnost. Auto by mělo zrychlovat z klidu na stovku za méně než pět sekund, přesnější údaj zatím není k dispozici.

Sedan Polestar 2 bez výklopné zádě, jen s klasickým víkem kufru je postaven na platformě CMA, kterou sdílí s crossoverem Volvo XC40, evropským Vozem roku 2018 a výsledkem práce na sesterském Conceptu 40.1. Stejnou má i čínský Lynk & Co 01, tato nová značka také patří koncernu Geely. Standardní podvozek může nahradit příplatkový balíček s tlumiči Öhlins, brzdami Brembo a dvacetipalcovými kovanými koly.

Informační a zábavní systém s dotykovým displejem o úhlopříčce 11 palců a hlasovým ovládáním je postaven na Androidu, takže podporuje veškeré aplikace od Googlu. Naživo uvidíme novinku už v Ženevě, následně se rozběhnou představovačky i jinde v Evropě, Severní Americe a Říši středu. Výroba se spustí na počátku příštího roku právě v Číně.

Do prodeje nejdříve zamíří Launch Edition s cenou 59.900 eur (1,54 milionu korun). Na starém kontinentu budou auta nejdříve ke koupi v Belgii, Německu, Nizozemsku, Norsku, Švédsku a Velké Británii. Po dalších dvanácti měsících se do showroomů dostane i základ za 39.900 eur (1,02 milionu korun). Šéfem Polestaru je Thomas Ingenlath, který počátkem století působil v mladoboleslavské Škodovce, tým designérů vede Maximilian Missoni.

Aleš Dragoun
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - ElectroDad
28. 2. 2019 22:25
500 km ani náhodou
Pokud bude mít elektromobil dva motory s celkovým úctyhodným výkonem 300 kW, obě hnané nápravy a baterii s využitelnou či celkovou kapacitou 78 kWh, tak bude vážit přes dvě tuny a dojezd 500 km bude mít tak možná při ustálené rychlosti 80 km, na jaře bez klimatizace.
Tak mi přijde že v segmentu luxusních SUV elektromobilů bude těsno - Tesla Model X, Jaguar I-PACE, Audi e-tron, Mercedes EQC, BMW, Polestar...
28. 2. 2019 08:09
Re: No..
To co bereš asi hodně zkresluje vizuální vnímání. P408 je co? A kde je to co podobné P405?

Vidět v Polestaru Sonatu nebo Grand SF chce hodně piv, vodky a zelené.
Avatar - WinDiesel
28. 2. 2019 07:50
Re: Zadek
Chtějí to mít levné, musí to být z čínských dílů. naoko se to bude montovat ve Švédsku. Majitelé Volva jsou Číňani. Vyrábí v Číně elektromobily. Tak si dejme pár věcí dohromady a vyjde nám čínská cena a kvalita. Oni na to zkusí dát značku Volvo, pardon Polestar, aby to případně na Volvo nedopadlo když to nevyjde.
27. 2. 2019 20:05
Bezpohlavní auto...
Prostě dost divné ;-\
27. 2. 2019 18:41
Re: Zadek
Spíš jak výkon a hafo kilowatthodin bych volil kvalitu spolehlivosti, někde jsem viděl tabulku a Švéd byl na chvostu!!