Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
17 Fotogalerie

Autosalon Ženeva 2019 živě: VW Passat je stejný a odemyká se mobilem

Modernizovaný Passat je celkem velká událost, na stánku byste ho ale možná minuli.

Zvenčí je to minimalistický facelift, popravdě jsem měl docela problém novinky odhalit. Pomohl článek od Davida Bureše, zaměřil jsem se tedy hlavně na světlomety. Jasně že jde o LEDky, mohou být i „matrixové“, kdy se podle potřeby rozsvěcují jednotlivé segmenty. A to je z nejviditelnějších vnějších změn asi tak vše.

Potom jsme se chtěli s Ondrou Lillingem probojovat dovnitř, bílý kombík byl však navzdory autosalonovým zvyklostem zamčený. Tu ale k nám přistoupil hostesák a mobilem auto odemknul. Přístroj pak odložil do indukční schránky a mohli jsme nastartovat. Ten pokrok!

V modernizovaném interiéru mi chyběly analogové hodiny, v digitální době nemá taková zpozdilost evidentně místo. Infotainment je nejnovější třetí generace, jmenuje se poměrně honosně Modular Infotainment Matrix a disponuje mimo jiné integrovanou SIM kartou. Digitální přístrojový štít má lepší rozlišení, displej samotný je skoro dvanáctipalcový. I přes infotainmentové a digitální novinky jsem si uvnitř připadal pořád jako v passatu, ani tady na mě modernizace zrovna nekřičela. Na passat ale mluvit můžete, řeknete mu „Ahoj, Volkswagene“, a pak už přidělujete další instrukce. Vyzkoušíme nejpozději v rámci českého testu.

Největší technickou změnu představuje nový vznětový dvoulitr TDI Evo, který jsem poprvé vyzkoušel v Audi A6 a tam fungoval skvěle. Proti předchůdci se výrazně ztišil, vyhladil momentovou křivku a snížil spotřebu. Snad se bude takto chovat i v passatu.

Modernizovaný passat bude možné objednávat od května, první auta dorazí na konci srpna.