VW Passat Variant R-Line Edition: Když z masovky uděláte limitku
Volkswagen uvádí, že se do současnosti prodalo téměř 30 milionů kusů Passatu, vozu vyráběného bez přestávky od roku 1974 v osmi generacích. Ta současná je v nabídce od roku 2014. V rámci oslav 45 let modelu na trhu uvede Volkswagen limitovanou edici R-Line Edition, půjde přitom o limitku, vznikne jen dva tisíce vozů. Vzhledem k tomu, že se bude jednat o sportovní verzi tohoto modelu, byly pro jeho pohon zvoleny pouze dva nejvýkonnější motory. Kategorii dieselů tak zastupuje agregát 2.0 BiTDI s výkonem 176 kW.
Benzinové agregáty reprezentuje motor 2.0 TSI s výkonem 200 kW. Oba se budou pojit výhradně s pohonem všech kol 4Motion. Dle vyjádření Volkswagenu se tato edice začne v Evropě prodávat od května tohoto roku. Vůz bude k dispozici pouze s karoserií kombi Variant, jak je ostatně zřejmé už z názvu.
Na první pohled bude tato edice Passatu rozeznatelná podle šedé barvy „měsíční kámen“. Jedná se o nový lak, přičemž jej budou doplňovat prvky černé barvy, například střecha. Také střešní spoiler, podélníky na „hagusy“ a rovněž orámování bočních skel budou vyvedeny v černé. Zadní skupinové svítilny typu LED dostanou zatmavený povrch. Speciální lehká kola pojmenovaná Pretoria o průměru 19 palců budou rovněž černěná.
Černá barva bude dominovat také interiéru. Vpředu najdete sportovně tvarovaná sedadla R-Line, jejichž střední část bude čalouněná kůží Nappa, zatímco boky ponesou kůži Carbon. Chybět nebudou ani kovové pedály. Patřičnou atmosféru pomůže vytvářet ambientní osvětlení.
Limitovaná edice Passatu bude přirozeně vybavena nejmodernější technikou z oblasti výstroje. Sem patří třeba digitální cockpit neboli elektronický přístrojový štít tvořený obrazovkou LCD. V centrální části palubní desky se bude nacházet 9,2palcový dotykový monitor rozhraní s navigací Discover Pro s integrovanou SIM kartou. Rozhraní využívá Apple CarPlay a umožňuje bezdrátové připojení třeba iPhonu.
Novým prvkem je Travel Assist. Jedná se o podpůrný systém pro řidiče, který poskytuje asistenci až do rychlosti 210 km/h. To znamená samočinné brzdění a zrychlování, stejně jako podporu při řízení. Řidič pouze musí mít ruce na volantu a v kritické fázi jízdy mu systém napoví, kam má točit. Toto není ničím novým. Nové je ovšem zvýšení rychlosti na uvedenou hodnotu.
Podvozek vozu bude standardně osazen adaptivními tlumiči DCC, na cestu vám v noci budou zase svítit pokročilé LED svítilny s technologií Matrix. Stejně jako u již známých modelů Golf R2 či T-Roc R1 bude i tady možné zcela deaktivovat stabilizační systém ESC.