6.2. 2019 David Bureš Google+ profil David Bureš

Tohle je modernizovaný VW Passat. Má nové 2.0 TDI Evo a zvládne jezdit skoro sám

 

Passat se v rámci modernizace dočkal té nejmodernější techniky. Má nové elektronické pomocníky nebo nový turbodiesel.

Volkswagen Passat je léta považovaný za etalon střední třídy, ostatně na svém kontě má od roku 1972 už bezmála 30 milionů vyrobených exemplářů. Jenže prodeje ve střední třídě na evropských trzích v poslední době klesají, zákazníci raději volí všemožná SUV a crossovery, a tak Passat musí na tuto situaci reagovat. A přesně to je úkolem právě odhaleného faceliftu Passatu.

Modernizované provedení se tak dočkalo té nejmodernější techniky, aby k sobě přilákalo zákazníky. Naopak design se změnil jen decentně, jak je u Volkswagenu zvykem. Automobilka vyzdvihuje především balíček asistenčních systémů, který se nově ukrývá pod označením IQ.Drive. Jeho součástí jsou nejen známé systémy jako aktivní udržování v jízdním pruhu, sledování mrtvého úhlu, automatická brzdná funkce nebo pomocník pro jízdu s přívěsem, ale také nový systém Travel Assist.

Ten podobně jako dosavadní Trafic Jam Assist kombinuje funkce adaptivního tempomatu a udržování v jízdním pruhu, nově ale funguje ne jen do rychlosti 60 km/h, ale až do 210 km/h. Jeho adaptivní tempomat navíc dostal funkci prediktivní kontroly rychlosti, díky níž zvládne reagovat na značky omezující rychlost, vjezd do města, zatáčky nebo kruhové objezdy a podle nich upravit rychlost auta.

Důležitou složkou tohoto systému je také nový kapacitní volant. Ten díky dotykové ploše snáze pozná, zda řidič skutečně kontroluje chování auta, jak současná legislativa vyžaduje. Už tak nebude potřeba lehce natočit volantem jako u některých soudobých systémů, když systém začne varovat řidiče, aby dal ruce zpět na volant.

Video

Aby těch „IQ“ funkcí nebylo málo, přebírá Passat také světlomety IQ.Light, už dříve prezentované v Touaregu. Jedná se o „matrix světla,“ která pomocí zhasínání jednotlivých diod umí upravit paprsek světla podle aktuální potřeby. Modernizovaný Passat nicméně má diodová světla už v základu, byť jednodušší řešení než IQ.Light.

Důležité novinky najdeme také uvnitř. Modernizovaný Passat se dočkal nové, již třetí generace multimediálních systémů, skrývajících se pod označením Modular Infotainment Matrix, která na rozdíl od předchůdce má standardně integrovanou SIM kartu, díky níž je vůz neustále online. K dispozici jsou tři verze podle velikosti obrazovky, ta má 6,5“, osm palců nebo devět palců. Komu by pak tento displej byl málo, může si připlatit za digitální přístrojový štít. Jedná se o druhou generaci tohoto systému, s obrazovkou s úhlopříčkou 11,7“ a kvalitnějším obrazem.

Novinkou je pak nejen grafika infotainmentu i navigace, ale také třeba inteligentní hlasová funkce. Stačí tak říci „Ahoj, Volkswagene,“ spolu s žádostí a auto zareaguje, podobně jako to umějí obdobné systémy třeba v BMW nebo Mercedesech.

Co se pak týče nabízených motorů, Volkswagen vyzdvihuje především plug-in hybrid Passat GTE. Překvapivě si ponechal agregát 1.4 TSI se 115 kW (očekávalo se jeho nahrazení 1.5 TSI) i elektromotor s výkonem 85 kW, stejně jako kombinovaný výkon 160 kW, má však zvětšené baterie z 9,9 na 13 kWh, díky nimž ujede dále v čistě elektrickém režimu. V cyklu NEDC činí elektrický dojezd asi 70 kilometrů, o dvacet více než dosud.

K dispozici jsou ale i konvenční varianty. Zaujmout může hlavně nový turbodiesel 2.0 TDI Evo o výkonu 110 kW, který patrně bude nejžádanější volbou. Ze vznětových motorů bude dále k dispozici základní 1.6 TDI (88 kW), 2.0 TDI (140 kW) a vrcholné 2.0 TDI (176 kW), všechny vybavené filtrem pevných částic a vstřikováním kapaliny AdBlue. Zážehové jednotky zastupují čtyřválce 1.5 TSI (110 kW), 2.0 TSI (140 kW) a 2.0 TSI (200 kW), též všechny s filtrem pevných částic.

Modernizovaný Volkswagen Passat si veřejnost bude moci prohlédnout na březnovém ženevském autosalonu. Předprodej auta na vybraných trzích odstartuje v květnu, první vozy k zákazníkům dostanou nejdříve na konci srpna.

Spolupracujeme s TipCars.com
EU uvalí sankce na Rusy, kteří se podíleli na zadržení ukrajinských lodí EU uvalí sankce na Rusy, kteří se podíleli na zadržení ukrajinských lodí

Země Evropské unie uvalí sankce na konkrétní osoby…

Glosa Jaroslava Bukovského: Virtuální bohatství Glosa Jaroslava Bukovského: Virtuální bohatství

Jeden z hrstky více či méně vypečených kryptoměnových…

Musíme prodat Česko jako technologického lídra, vyzývá Karel Havlíček Musíme prodat Česko jako technologického lídra, vyzývá Karel Havlíček

Diplomaté a další státem placení úředníci budou mít…

 
 

Přidat názorDiskuse: Tohle je modernizovaný VW Passat. Má nové…







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 



Čínské fotky odhalují omlazený VW Passat. Bude z něj baby Arteon? Čínské fotky odhalují omlazený VW Passat. Bude z něj baby Arteon?

Do premiéry faceliftu modelu Passat sice ještě nějaký čas…

Omlazený Volkswagen Passat je připraven. Už víme, kdy dorazí! Omlazený Volkswagen Passat je připraven. Už víme, kdy dorazí!

Na výstavišti v Ženevě jsme facelift Passatu vyhlíželi…

 



 
Tohle je nový SsangYong Korando. Evropané ho poprvé uvidí v Ženevě

Tohle je nový SsangYong Korando. Evropané ho poprvé uvidí v Ženevě

Dnes 15:26

Nová generace se evropským zákazníkům poprvé ukáže na březnovém autosalonu v Ženevě. Vypadá jako zmenšení Rexton.




Blesk.cz

Honza Musil po úrazu páteře: Odvážný krok s manželem Kubou!

Honza Musil po úrazu páteře: Odvážný krok s manželem Kubou!

Další pokrok! U moderátora Honzy Musila (51), který už necelé dva měsíce leží v nemocnici po ošklivém úrazu…

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Unikátní službu v podobě pořízení auta přes internet spouští od února inovační laboratoř AuresLab pro prodejce…

 

iSport.cz

Australský „Korda Slam“: táta skoro nespal, jaký je rodinný recept?

Australský „Korda Slam“: táta skoro nespal, jaký je…

Bývalý tenista Petr Korda o víkendu skoro nespal. Na dálku z Floridy sledoval své děti, především pak dceru…

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za nároďák, říká Darida

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za…

Davie Selke měl cíl: hrát za německé áčko. Jenže ve svých čtyřiadvaceti letech začíná tento útočník Herty Berlín…

 

Reflex.cz

Andrej Babiš nám vychytá blechy, vyhraje hokej a přičaruje křídla

Andrej Babiš nám vychytá blechy, vyhraje hokej a…

Premiérův projev na víkendovém sjezdu jeho „servisní politické organizace“ ANO naznačuje, že Andrej Babiš se po…

136 let se stavělo načerno. Nyní slavný chrám Sagrada Família dostal stavební povolení

136 let se stavělo načerno. Nyní slavný chrám…

Ikona Barcelony, chrám Sagrada Família, dostala konečně stavební povolení. Načerno se monumentální dílo staví už…