Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je modernizovaný VW Passat. Má nové 2.0 TDI Evo a zvládne jezdit skoro sám

David Bureš
Diskuze (100)
Passat se v rámci modernizace dočkal té nejmodernější techniky. Má nové elektronické pomocníky nebo nový turbodiesel.

Volkswagen Passat je léta považovaný za etalon střední třídy, ostatně na svém kontě má od roku 1972 už bezmála 30 milionů vyrobených exemplářů. Jenže prodeje ve střední třídě na evropských trzích v poslední době klesají, zákazníci raději volí všemožná SUV a crossovery, a tak Passat musí na tuto situaci reagovat. A přesně to je úkolem právě odhaleného faceliftu Passatu.

Modernizované provedení se tak dočkalo té nejmodernější techniky, aby k sobě přilákalo zákazníky. Naopak design se změnil jen decentně, jak je u Volkswagenu zvykem. Automobilka vyzdvihuje především balíček asistenčních systémů, který se nově ukrývá pod označením IQ.Drive. Jeho součástí jsou nejen známé systémy jako aktivní udržování v jízdním pruhu, sledování mrtvého úhlu, automatická brzdná funkce nebo pomocník pro jízdu s přívěsem, ale také nový systém Travel Assist.

Ten podobně jako dosavadní Trafic Jam Assist kombinuje funkce adaptivního tempomatu a udržování v jízdním pruhu, nově ale funguje ne jen do rychlosti 60 km/h, ale až do 210 km/h. Jeho adaptivní tempomat navíc dostal funkci prediktivní kontroly rychlosti, díky níž zvládne reagovat na značky omezující rychlost, vjezd do města, zatáčky nebo kruhové objezdy a podle nich upravit rychlost auta.

Důležitou složkou tohoto systému je také nový kapacitní volant. Ten díky dotykové ploše snáze pozná, zda řidič skutečně kontroluje chování auta, jak současná legislativa vyžaduje. Už tak nebude potřeba lehce natočit volantem jako u některých soudobých systémů, když systém začne varovat řidiče, aby dal ruce zpět na volant.

Video se připravuje ...

Aby těch „IQ“ funkcí nebylo málo, přebírá Passat také světlomety IQ.Light, už dříve prezentované v Touaregu. Jedná se o „matrix světla,“ která pomocí zhasínání jednotlivých diod umí upravit paprsek světla podle aktuální potřeby. Modernizovaný Passat nicméně má diodová světla už v základu, byť jednodušší řešení než IQ.Light.

Důležité novinky najdeme také uvnitř. Modernizovaný Passat se dočkal nové, již třetí generace multimediálních systémů, skrývajících se pod označením Modular Infotainment Matrix, která na rozdíl od předchůdce má standardně integrovanou SIM kartu, díky níž je vůz neustále online. K dispozici jsou tři verze podle velikosti obrazovky, ta má 6,5“, osm palců nebo devět palců. Komu by pak tento displej byl málo, může si připlatit za digitální přístrojový štít. Jedná se o druhou generaci tohoto systému, s obrazovkou s úhlopříčkou 11,7“ a kvalitnějším obrazem.

Novinkou je pak nejen grafika infotainmentu i navigace, ale také třeba inteligentní hlasová funkce. Stačí tak říci „Ahoj, Volkswagene,“ spolu s žádostí a auto zareaguje, podobně jako to umějí obdobné systémy třeba v BMW nebo Mercedesech.

Co se pak týče nabízených motorů, Volkswagen vyzdvihuje především plug-in hybrid Passat GTE. Překvapivě si ponechal agregát 1.4 TSI se 115 kW (očekávalo se jeho nahrazení 1.5 TSI) i elektromotor s výkonem 85 kW, stejně jako kombinovaný výkon 160 kW, má však zvětšené baterie z 9,9 na 13 kWh, díky nimž ujede dále v čistě elektrickém režimu. V cyklu NEDC činí elektrický dojezd asi 70 kilometrů, o dvacet více než dosud.

K dispozici jsou ale i konvenční varianty. Zaujmout může hlavně nový turbodiesel 2.0 TDI Evo o výkonu 110 kW, který patrně bude nejžádanější volbou. Ze vznětových motorů bude dále k dispozici základní 1.6 TDI (88 kW), 2.0 TDI (140 kW) a vrcholné 2.0 TDI (176 kW), všechny vybavené filtrem pevných částic a vstřikováním kapaliny AdBlue. Zážehové jednotky zastupují čtyřválce 1.5 TSI (110 kW), 2.0 TSI (140 kW) a 2.0 TSI (200 kW), též všechny s filtrem pevných částic.

Modernizovaný Volkswagen Passat si veřejnost bude moci prohlédnout na březnovém ženevském autosalonu. Předprodej auta na vybraných trzích odstartuje v květnu, první vozy k zákazníkům dostanou nejdříve na konci srpna.

David Bureš
Diskuze (100)

Doporučujeme

12. 2. 2019 15:20
Re: Z toho jde docela strach
Jasně, jde to, ale dokud bude auto v záruce, tak s tím nic dělat nebudu..
10. 2. 2019 17:19
Head up display
Pre mna je najvacsim sklamanim ze zostali pri head up display s premietanim na vyklopne sklo namiesto toho aby to spravili poriadne a dali to na celne sklo. Asi si to odkladaju ako velku novinku pre novu generaciu. V casoch ked uz ja Mazda a Opel maju HUD na celnom skle si vsak mohli svihnut.
10. 2. 2019 11:40
Re: motory..
Na VR6 mozes urcite zabudnut. V passate sa neplanuje ani s R modelom. Podla info od VW bude niekedy v lete Arteon R to ze aky motor tam bude je otazne ale podla mna urcite 2.0 tsi vyslahany na 300 az 350k cokolvek ine je velmi nepravdepodobne :-)
7. 2. 2019 02:25
Re: Z toho jde docela strach
No prostě kreténismus eurozelených mozků dosáhl nové, ještě vyšší úrovně! 8-s :no:
Avatar - Floyd
6. 2. 2019 23:48
Re: Analogove hodinky
Ano, mě se líbí. Sice už nejsou tak povedené jako v B7, je tam znát nástupcovské šetření, ale pořád jsou stylové a v interiéru se vymykají a vyjímají. Můj názor.