Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalony už netáhnou, v Detroitu bude chybět Porsche

David Bureš
Diskuze (5)
Slavný výrobce sporťáků je další automobilkou, která se rozhodla chybět na velké automobilové výstavě.

Autosalony už netáhnou tak jako v minulosti. S každou důležitou výstavou se dnes objevují významné značky, které se jí rozhodnou nezúčastnit. Nejnověji mezi takové výrobce přibylo Porsche.

Porsche totiž oznámilo, že se nezúčastní nadcházejícího ročníku detroitského autosalonu, který se bude konat v lednu 2017. Automobilka rozhodnutí vysvětluje tím, že se jí účast na výstavě finančně nevyplatí. Vystavovat na velké autoshow je nákladné, přičemž podle Porsche už nemá potřebnou hodnotu.

Nepřítomnost na severoamerické mezinárodní autoshow (NAIAS) však neznamená, že by Porsche na autosalony zcela zanevřelo. Jen si v USA vybralo podle něj důležitější výstavy – v New Yorku a Los Angeles. Právě kalifornský autosalon je podle Porsche pro sportovní vozy v Americe nejpodstatnější.

Detroitský NAIAS nadále patří mezi nejdůležitější světové výstavy aut, jeho renomé však v posledních letech upadá, což nepochybně souvisí i s bankrotem města Detroit, který musel být vyhlášen v červenci 2013. Třeba už letos se rozhodly tuto výstavu vynechat značky Jaguar a Mini.

Problémy mají ale i další výstavy – na letošním pařížském autosalonu nebude vystavovat hned několik podstatných hráčů, jako je Ford, Mazda a Volvo. Letošní ročník veletrhu v Lipsku pak byl zcela zrušen – právě kvůli množství automobilek, které se tam na poslední chvíli rozhodly nevystavovat.

Svoji neúčast automobilky obvykle vysvětlují tím, že se jim prezentace novinek na velkých autosalonech už nevyplatí. V záplavě nových vozů totiž může méně důležitá novinka snadno zapadnout, navíc účast na autoshow bývá finančně nákladná. Proto výrobci hledají další možnosti, jak prezentovat své vozy. Řešením se stávají lokální výstavy, speciální akce pro pozvané hosty nebo klidně výstavy, které s auty přímo nesouvisí. Mezi takové patří třeba výstava spotřební elektroniky CES v americkém Las Vegas.

David Bureš
Diskuze (5)
28. 7. 2016 11:40
Re: volvo
A potom sa k autom vyjadruje tiez na zaklade virtualnej prehliadky a nema sajnu o realnom aute. Nie je nic lepsie ako si za pol dna mat moznost vyskusat aj 10 aut ktore ma zaujimaju od roznych znaciek, bez toho aby som musel behat po celom meste od predajcu k predajcovi. Ano ked uz mam uzky okruh tak k predajcovi pojdem tak ci tak, ale napr vyskusat ci sa mi v aute dobre sedi, ako mam po ruke ovladanie a potodobne veci, je dostatocne vyskusat na autosalone.
Avatar - Barrichello
28. 7. 2016 10:25
Re: Ale táhnout
jestli to není spíš tím, že VW šetří protože musí topit dieselgate.
Avatar - 3_diamanty
27. 7. 2016 22:35
volvo
clovek si dnes uz moze pozriet auta ktore ho zaujimaju aj na nete ( teda virtualne ) .... co kedysi v minulosti nebolo mozne .. a tusim ze take volvo na nejakom tom autosalone uz taktiez chybalo ( tusim ze na minulorocnom autosalone v Blave u nas ani nebolo ) a svet sa napriek tomu tiez nezrutil ;-)
Avatar - romgator
27. 7. 2016 19:48
Re: Ale táhnout
Ano, je to tak. Detroit je post-industrialni město. Neni to už lákavá adresa. Faktem ale je, že každá automobilka chrlí jednu novinku za druhou. Takže novinka, která je pro danou automobilku důležitá, prostě zapadne. A každý chce být středem potornosti.
Avatar - Rojin
27. 7. 2016 19:36
Ale táhnout
V žádném případě si nemyslím, že by autosalony netáhly. Spíš naopak :-) Jestli ono to není tím Detroitem ;)

Kdo by tam jezdil proboha? Už to dávno není to co to bylo v tomhle velkoměstě.