Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aznom Land Rover Defender: Britský klasik po italsku

Land Rover Defender
Land Rover Defender
Land Rover Defender
Land Rover Defender
34 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Stylingu a tuningu se nevyhýbají ani terénní auta. A to nemáme na mysli načančaná SUV, která se zaleknou každé rozbahněné polní cesty. Tentokrát jde o skutečný offroad.

Land Rover Defender je klasikem v pravém slova smyslu. V aktuálním provedení se vyrábí již od roku 1983, jméno Defender (obránce) dostal před dvaceti lety a poslední větší modernizací prošel v létě 2006. Jeho nejkratší verzi 90 (číslo značí rozvor náprav v palcích) si vzala do parády italská společnost Aznom. Ta se v nedávné minulosti věnovala například optickému zkrášlení Mini, nebo Chevroletu Corvette ve spolupráci s karosárnou Castagna.

Po vizuální stránce se toho změnilo hodně. Defender dostal dvoubarevný kontrastní lak v kombinaci matné černé a bílé. Ten doplňují červené pruhy na bocích, ve stejné barvě se skví i nápis Land Rover na kapotě motoru. Jiné žebrování má maska chladiče, veškeré osvětlení dostalo bílé kryty a to přední má také nové orámování v barvě hliníku. Lesknou se rovněž postranní vstupy vzduchu k motoru a nášlapné prahy. Oba nárazníky jsou z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny. Pětipaprsková kola antracitové barvy jsou obuta do pneumatik Kumho Road Venture.

Interiéru dominuje kombinace šedé Alcantary a oranžové kůže, která oživuje také černé plasty na přístrojové desce. Volant je opět karbonový. Přední cestující zapadnou do anatomických sedadel značky Sparco. Tuning motoru dostala na starost firma Romeo Ferraris z Opery nedaleko Milána. Ne, skutečně se nejedná o překlepy. Ta posílila turbodiesel 2,4 litru z původních 90 kW (122 k) na 112 kW (152 k).

Defender od Aznomu určitě neztratil nic ze svých proslulých jízdních schopností v těžkém terénu, svým stylem se ale spíše hodí na předvádění po městských bulvárech. Perlička nakonec: část ze série firemních fotografií byla pořízena na místě historii motoristického sportu zaslíbeném. Zasvěcení fanoušci určitě poznají klasický a bohužel již přes čtyřicet let nepoužívaný ovál v Monze.

Vstoupit do diskuze (6)