Bentley má nového ředitele

Bentley má nového ředitele

 

Britská automobilka z Crewe má nového ředitele. Odcházejícího Wolfganga Dürheimera vystřídá od 1. září 2012 rovněž Wolfgang, ale Schreiber.

Schreiber je o rok starší než jeho předchůdce Dürheimer, je mu 54 let. Na místo výkonného ředitele Bentley se přesouvá z obdobné pozice, ale z divize užitkových vozů Volkswagen. Dürheimer odchází v rámci koncernové rošády do řídicího orgánu technického vývoje firmy Audi.

Wolfgang Schreiber nastoupil k Volkswagenu již v roce 1984. Od roku 1996 byl zodpovědný za vývoj motorů a převodovek přímo u značky VW. Ale tam probíhaly i práce na ústrojích pro Bentley Arnage a Continental GT. V roce 2003 se přestěhoval k Bugatti jako technický a později generální ředitel. V těchto funkcích vydržel celých osm let. Kromě toho byl od září 2006 členem představenstva společnosti Volkswagen Nutzfahrzeuge (Užitkové vozy) a od února 2010 i jeho mluvčím.

Ke jmenování Wolfganga Schreibera řekl šéf Volkswagenu Martin Winterkorn: „Pánové Schreiber a Dürheimer mají jedno společné: jako špičkoví inženýři představují ve Volkswagen Group znalce v technické oblasti. To je ten důvod, proč jsem si jist, že Wolfgang Schreiber je tím pravým mužem, který bude pokračovat v současné strategii firmy Bentley.“

Sám jmenovaný prohlásil: „Těším se na spolupráci s celým týmem. Continental GT, sedan Flying Spur a Mulsanne jsou britskými luxusními vozy, které nacházejí vzrůstající počet zákazníků po celém světě. Budeme tvrdě pracovat, abychom uvedli na trh třetí modelovou řadu. Ano, chceme úspěšně dotáhnout projekt SUV z koncepční fáze do sériové výroby.“

Odcházející Wolfgang Dürheimer působil u Bentleye od února 2011. Byl u toho, když Juha Kankkunen překonal světový rekord na ledě (331 km/h). Za jeho „vlády“ se dostal pod kapotu kabrioletů a kupé Continental motor V8 a letos v Ženevě se objevila právě vzpomínaná studie SUV EXP 9 F. Její design ovšem vzbudil ostrou vlnu kritiky a do výroby se ještě změní.

BENTLEY.AUTO.CZ: přehled všech článků o značce Bentley na auto.cz

Finanční výsledky byly mnohem, mnohem optimističtější než názory na luxusní bentley do lehčího terénu. V roce 2011 zaznamenala automobilka celosvětový nárůst prodeje skoro 37 % a provozní zisk 8 milionů eur (necelých 206 milionů korun). Letos po prvním čtvrtletí si vede ještě lépe. Odbyt ve srovnání se stejným obdobím loňského roku stoupl o 47 % a zisk na 15 mil. eur (386 milionů korun).

Dürheimer se neopomněl důstojně rozloučit: „Chci poděkovat celému týmu Bentley Motors za jejich nasazení a vynikající práci. Společně jsme vybudovali solidní základ a všichni se mohou těšit na velmi optimistickou budoucnost.“

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Bentley má nového ředitele

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let ležely na záchodě mafiánského sídla

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let…

Dva obrazy Vincenta Van Gogha v celkové hodnotě kolem 100 milionů dolarů (2,5 miliardy Kč), ukradené před 14…

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro jejich zaměstnance

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro…

Diskont Lidl se dává do obchodu se stravenkami. Ty původně nabídl svým 8000 zaměstnancům, nyní je začne nabízet…

 

iSport.cz

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko jen remizovalo s Kanadou

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko…

Fotbalisté Německa v domácí přípravě porazili 1:0 Anglii. Soupeři českého týmu v kvalifikaci o postup na…

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík a debutant Jankto

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík…

Po bídném prvním poločase přišla konečně gólová smršť. Trenér české reprezentace Karel Jarolím vyměnil o…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…