Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley má nového ředitele

Bentley má nového ředitele

Bentley má nového ředitele Zdroj: acz

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Britská automobilka z Crewe má nového ředitele. Odcházejícího Wolfganga Dürheimera vystřídá od 1. září 2012 rovněž Wolfgang, ale Schreiber.

Schreiber je o rok starší než jeho předchůdce Dürheimer, je mu 54 let. Na místo výkonného ředitele Bentley se přesouvá z obdobné pozice, ale z divize užitkových vozů Volkswagen. Dürheimer odchází v rámci koncernové rošády do řídicího orgánu technického vývoje firmy Audi.

Wolfgang Schreiber nastoupil k Volkswagenu již v roce 1984. Od roku 1996 byl zodpovědný za vývoj motorů a převodovek přímo u značky VW. Ale tam probíhaly i práce na ústrojích pro Bentley Arnage a Continental GT. V roce 2003 se přestěhoval k Bugatti jako technický a později generální ředitel. V těchto funkcích vydržel celých osm let. Kromě toho byl od září 2006 členem představenstva společnosti Volkswagen Nutzfahrzeuge (Užitkové vozy) a od února 2010 i jeho mluvčím.

Ke jmenování Wolfganga Schreibera řekl šéf Volkswagenu Martin Winterkorn: „Pánové Schreiber a Dürheimer mají jedno společné: jako špičkoví inženýři představují ve Volkswagen Group znalce v technické oblasti. To je ten důvod, proč jsem si jist, že Wolfgang Schreiber je tím pravým mužem, který bude pokračovat v současné strategii firmy Bentley.“

Sám jmenovaný prohlásil: „Těším se na spolupráci s celým týmem. Continental GT, sedan Flying Spur a Mulsanne jsou britskými luxusními vozy, které nacházejí vzrůstající počet zákazníků po celém světě. Budeme tvrdě pracovat, abychom uvedli na trh třetí modelovou řadu. Ano, chceme úspěšně dotáhnout projekt SUV z koncepční fáze do sériové výroby.“

Odcházející Wolfgang Dürheimer působil u Bentleye od února 2011. Byl u toho, když Juha Kankkunen překonal světový rekord na ledě (331 km/h). Za jeho „vlády“ se dostal pod kapotu kabrioletů a kupé Continental motor V8 a letos v Ženevě se objevila právě vzpomínaná studie SUV EXP 9 F. Její design ovšem vzbudil ostrou vlnu kritiky a do výroby se ještě změní.

Finanční výsledky byly mnohem, mnohem optimističtější než názory na luxusní bentley do lehčího terénu. V roce 2011 zaznamenala automobilka celosvětový nárůst prodeje skoro 37 % a provozní zisk 8 milionů eur (necelých 206 milionů korun). Letos po prvním čtvrtletí si vede ještě lépe. Odbyt ve srovnání se stejným obdobím loňského roku stoupl o 47 % a zisk na 15 mil. eur (386 milionů korun).

Dürheimer se neopomněl důstojně rozloučit: „Chci poděkovat celému týmu Bentley Motors za jejich nasazení a vynikající práci. Společně jsme vybudovali solidní základ a všichni se mohou těšit na velmi optimistickou budoucnost.“

Začít diskuzi