Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Mulsanne: Americká premiéra, první fotografie a informace

Diskuze (116)
Festival Concours D'Elegance v kalifornském Pebble Beach se stal místem světové premiéry nové vlajkové lodi Bentley, která ponese název Mulsanne. Evropská premiéra je naplánovaná na frankfurtský autosalon.

Nový Bentley Mulsanne čerpá inspiraci z modelu Bentley 8-Litre vyráběného v letech 1930 až 1931 – to alespoň tvrdí oficiální tisková zpráva. Inspirace je ale spíše symbolická, 8-Litre byl posledním modelem před převzetím automobilky konkurenčním Rolls-Roycem a byl považován za nejlepší automobil své doby. Žádný Bentley před ním ani později neměl větší motor. Cena převyšující i Rolls-Royce Phantom II způsobila, že se 8-Litre vyráběl jen dva roky a vzniklo pouze 100 kusů. I proto byl tento model přezdíván Grand Bentley a stejné označení Bentley používá v souvislosti s novým Mulsanne.

Mimochodem, Mulsanne se v Pebble Beach představil právě po boku Bentley 8-Litre. Konkrétně se jedná o druhý vyrobený kus, který byl vystaven při premiéře tohoto modelu na London Motor Show v roce 1930. Poté dva roky sloužil jako osobní vozidlo zakladatele automobilky Waltera Owena Bentleye.

Staronový název pro zcela nový model

Označení Mulsanne není pro Bentley novinkou i zde můžeme nalézt zajímavou historickou paralelu. Nejdelší rovinka v závodu Le Mans, který Bentley pětkrát vyhrál, dala jméno sedanu vyráběnému v letech 1980 až 1992. Ten přišel na počátku 80tých let, v době, kdy značka stála na pokraji zániku, a začal novou éru historie Bentley, která přinesla postupné vymezení vůči sesterským Rolls-Roycům.

Pohled na první studiové snímky odhaluje zřetelnou designovou kontinuitu. Základní tvar respektuje linie poprvé uvedené u Bentley modelem T-Series z roku 1965, následovaný původním Mulsanne, Turbo R a nejnověji Arnage. Boční křivky a mohutný skloněný sloupek za zadními dveřmi jasně odkazují na kupé Brooklands, v detailech je vidět inspirace menší řadou Continental. To platí především pro tvar přídě, která je z hlediska designu syntézou Arnage a Continental. Od produkce Bentley za posledních téměř pět dekád se nové Mulsanne odlišuje zřetelně rozdílnou velikostí předních kruhových světel. Plynulé tvary zádě zase evokují tradiční britský design dlouhých limuzín.

Technické podrobnosti Bentley zatím tají. Potvrzeno je, že pod kapotou se zabydlí osmiválcový motor, který je odvozený od slavného 6,75litru. Výrazných změn se ale dočkaly všechny části pohonné jednotky. Automobilka současně s tím prohlašuje, že Mulsanne stojí na zcela nové platformě a bylo vyvinuto v Anglii. Tam, v továrně Crewe, také bude probíhat výroba. Bližší specifikace budou zveřejněny na frankfurtském autosalonu.

Mulsanne nemá být přímým nástupcem končícího Arnage, jeho příchod na trh v polovině roku 2010 se ale shoduje s termínem ukončení výroby Arnage, takže fakticky bude Mulsanne jeho náhradou. S délkou 5,55 metru představuje rozdíl generací plných 18 cm, z toho 15 cm připadá na nárůst rozvoru, nový Bentley se tak rozměrově přiblíží největším konkurentům – Rolls-Royce Phantomu (5,83 m) a Maybachu 57/62 (5,73 m, resp. 6,17 m).

Diskuze (116)
Avatar - Pierro
20. 8. 2009 09:03
Re: Skvost
Já to mám od baráku k salo Bentley tak cca. 5 kilometrů. Kolikpak ty?? ;-) >:-[]
Avatar - white label
19. 8. 2009 09:36
Re: Skvost
Na živé setkání? No jo, vlastně už brzy je budem běžně potkávat na D1, nebo na E55... ;-) >:-[]
Avatar - Pierro
19. 8. 2009 08:00
Re: Skvost
nic proti, ale budeš jeden z mála zdejších diamantovejch kovbojů, kterejm tenhle kukuč učaroval... Já musím počkat na živé setkání. Na těch fotkách to bohužel vypadá - no řekněme si to upřímně - blbě... :-|
18. 8. 2009 21:28
Re: Skvost
Jednoznacne. ;-)
18. 8. 2009 19:14
Re: Kam kracis Bentley?
:yes: :'-(