Bentley uvažuje o vlastní divizi pancéřovaných vozů
„Obrněnce“ vyrábí na zakázku hlavně Mercedes-Benz, a to nejen na základě luxusní třídy S, ale například i menší E-Klasse. Podobné oddělení má i skupina Jaguar-Land Rover a nesmíme zapomenout ani na Audi.
Klienti ostatních značek se musí obrátit na specialisty a přivézt jim svůj již zakoupený vůz k potřebným úpravám. Ať už se jedná o moskevskou firmu ArmorTech, německý Stoof International či brémské Trasco, které přežilo několik bankrotů a změn majitelů. Modifikace většinou zahrnují rozřezání automobilu a montáž speciální konstrukce z oceli a legovaného hliníku, čalounění sedadel neprůstřelným syntetickým materiálem a nezbytná vícevrstvá skla.
Bentley, který si zakládá na individuálním přístupu ke klientům, jim sám nic podobného nabídnout nemůže, přitom by o podobná speciální přání nouzi neměl. Už jen v Rusku, na Blízkém východě nebo v Latinské Americe existuje spousta dostatečně movitých lidí, kteří si takový vůz mohou dovolit a přitom se (mnohdy právem) obávají o své životy.
Z těchto končin také britský aristokrat s okřídleným B eviduje nejvíce potenciálních zájemců. V rozhovoru pro The Guardian to potvrdil finanční ředitel automobilky Jan-Henrik Lafrentz: „Zkoumali jsme obchodní případy ohledně stavby pancéřovaných automobilů. Takový krok by nám pomohl v expanzi na rozvíjejících se trzích.“
Pokud se skutečně v Crewe rozhodnou kladně, nebudou muset dlouho hledat odborníky. Nezapomeňme, že Bentley je součástí skupiny Volkswagen. A experti na ruční stavbu „obrněných“ limuzín pracují například u Audi.