Benzinová Mazda 6 chce oslovit více firemních zákazníků než dosud
Nová generace Mazdy 6 bude k dispozici s pěti motory z nové řady Skyactiv. Automobilka předpokládá, že evropským prodejům sice budou dominovat turbodiesely, zájem o zážehové agregáty ale má být vyšší než dosud.
Z benzinových jednotek bude pro šestku nabízen 2,0G ve dvou verzích se 107 kW a 121 kW a 2,5G (141 kW), z turbodieselů tu bude 2,2D ve variantách se 110 kW a 129 kW. Každý z nich bude doplněn o start-stop, na výběr bude šestistupňová manuální a automatická převodovka.
Podle Steva Tomlinsona, šéfa nabídky fleetových aut v britském zastoupení Mazdy, prodejům firemních vozů dominují dieselové agregáty, protože mnoho řidičů vyžaduje co nejnižší spotřebu paliva.
Tomlinson říká, že však existuje část řidičů firemních aut, kteří chtějí vůz střední třídy, aby splnili požadavky pracovního nebo životního stylu, tolik kilometrů ale nenajedou. Právě pro ně má být určena Mazda 6 s benzinovým motorem.
Výhodou v zemích, kde se silniční daň počítá od množství vypouštěných emisí, jsou i nízké emise benzinového agregátu z rodiny Skyactiv. V kombinovaném cyklu šestka s 2,0G (107 kW) a manuální převodovkou vypouští 129 gramů CO2 na ujetý kilometr. To odpovídá kombinované spotřebě paliva 5,5 litru na 100 kilometrů.
Na některých trzích se třetí generace Mazdy 6 začne prodávat ještě před koncem roku, čeští zákazníci se vozu dočkají v prvním čtvrtletí roku 2013. České zastoupení Mazdy už zveřejnilo první cenu vozu, která činí 539.900 korun. Ve standardní výbavě bude mimo jiné šest airbagů, klimatizace, autorádio, světla pro denní svícení nebo litá 17palcová kola.