Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bild: Piëch popírá snahu o odvolání šéfa Volkswagenu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
Předseda dozorčí rady automobilky Volkswagen Ferdinand Piëch neusiluje o odvolání generálního ředitele Martina Winterkorna. Piëch to dnes řekl v rozhovoru s německým listem Bild.

Piëch tak reagoval na včerejší zprávy médií, podle kterých chce dosáhnout Winterkornova sesazení ještě před výroční valnou hromadou akcionářů, plánovanou na 5. května. Za vhodnou náhradu za Winterkorna Piëch podle těchto zpráv považuje šéfa divize Porsche Matthiase Müllera či šéfa divize Škoda Auto Winfrieda Vahlanda.

Konflikt ve vedení koncernu Volkswagen se dostal do centra pozornosti poté, co Piëch v nedávném rozhovoru s časopisem Der Spiegel signalizoval ztrátu důvěry ve Winterkorna. Řídicí výbor dozorčí rady ale minulý pátek Winterkornovi vyjádřil podporu a slíbil, že mu navrhne prodloužit kontrakt.

Rozhlasová a televizní stanice NDR nicméně uvedla, že Piëch se necítí pátečním prohlášením řídicího výboru dozorčí rady vázán a snaží se ve svém rodinném klanu ovládajícím většinový podíl ve Volkswagenu získat dostatečnou podporu pro Winterkornovo odvolání.

"Vyjádřili jsme se minulý týden a dohodli na spolupráci. Nesnažím se o odvolání Martina Winterkorna," řekl dnes Piëch podle listu Bild. Winterkorn je šéfem Volkswagenu od ledna 2007, současný kontrakt mu vyprší na konci roku 2016.

Podporu současnému řediteli podle Bildu opět vyjádřil vlivný šéf závodní rady Volkswagenu Bernd Osterloh. "Pro nás zůstává platné rozhodnutí z minulého týdne," řekl. Také spolková země Dolní Sasko, která ve Volkswagenu vlastní pětinový podíl, uvedla, že bude nadále postupovat na základě pátečního prohlášení řídícího výboru dozorčí rady.

Osmasedmdesátiletý Piëch je vnukem zakladatele značek Porsche a Volkswagen Ferdinanda Porscheho a v současnosti je patriarchou rodinného klanu ovládajícího 50,7 procenta hlasovacích práv ve Volkswagenu. Ve vedení podniku strávil téměř 22 let, z toho osm let jako generální ředitel.

Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem aut na světě. Loni firma zvýšila prodej o 4,2 procenta na 10,14 milionu aut, a poprvé tak překonala desetimilionovou hranici. Jedničkou na světovém trhu však zůstal Toyota, jejíž odbyt loni vzrostl o tři procenta na 10,23 milionu vozidel.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (16)
26. 4. 2015 16:13
Re: WINTR SE DRŽÍ ZUBY NEHTY ...
jj
TAK PŮL MILIARDY CZK ROČNĚ [odkaz] DĚLÁ SVÝ ŽE ;-) >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
PS: NEMĚLÍ BY NÁHODOU JÍT OBA DVA UŽ DO DŮCHODU A PUSTIT KE KORMIDLU MLADOU INOVATIVNÍ RACIONÁLNÍ VZDĚLANOU GENERACI JAKO JE TŘEBA ELON MUSK [odkaz] ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - praděda7
24. 4. 2015 20:15
Re: Spíš než odvolání samotné mě zajímají příčiny
Jasný. To nás samozřejmě také zajímá. Ale to co tu píšeš, to už je old news. My jsme už dál. Celá situace se nezadržitelně posunula do fáze, kde budou padat hlavy.

Ale klidně nastartuj další thread, který bude analyzovat příčiny relativně chabých prodejů v US. Začal jsi tím, že se ti zdá, že američtí zákazníci neoceňují tradiční hodnoty VW koncernu. Dále navrhuješ, že by se měla změnit produktová a obchodní politika koncernu.
Avatar - praděda7
24. 4. 2015 19:55
Re: WINTR SE DRŽÍ ZUBY NEHTY ...
hahaha....pevná ruka v 78....počkej až bude 78 tobě...budeš mít ruku tak pevnou, že ji ani nezohneš, ale to bude od arterídy... ;-)
Avatar - Bubáq
24. 4. 2015 19:22
Spíš než odvolání samotné mě zajímají příčiny
Ono je hezky spiklenecké spekulovat jaké je rozložení sil... ale důležitější je podívat se na to, proč celá tahle "krize vedení" vůbec nastala!
Ty drby, co jsem stihl zachytit, tvrdí, že Winterkorn není úspěšný v Americe. To je, co se VW i Audi týká, určitě pravda. A taky je pravda, že klesající prodeje obou značek v USA a CND nepomáhají příliš dosažení vytýčeného cíle v podobě světovládné jedničky VAG.
Pokud je tato stopa žhavá, docela by mě zajímalo, jak si pan Piëch představuje, že by to mohlo být na uvedených trzích lepší? Jakým způsobem se dá pozice VW vylepšit, a jak by měla Audi reagovat na klesající popularitu? Zdá se, že Američtí zákazníci tradiční hodnoty těchto značek neoceňují a nějaká úprava produktové i obchodní politiky je velmi nutná.
Tyto otázky a odpovědi na ně mi přijdou mnohem zajímavější, než spekulace o tom, co rodina, co dozorčí rady, kolik času se navzájem přemlouvali...
Avatar - Informátor
24. 4. 2015 18:58
Re: WINTR SE DRŽÍ ZUBY NEHTY ...
Gilgite, vím že ti to bude jedno, ale takto se mi líbíš :yes: Ty věcné formulace, zákulisní informace, pečlivá stylizace. Jen tak dál...

Snad jsem nenapsal nějakej slint ;-) Po celodenní šichtě toho mám až nad hlavu.