Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Blíží se konec turbodieselů? Volkswagen končí s TDI, zatím v USA

David Bureš
Diskuze (36)
Auta se vznětovými motory kdysi tvořila čtvrtinu amerických prodejů Volkswagenu. Kauza Dieselgate ale jejich prodeje výrazně ovlivnila.

Volkswagen se snažil na americkém trhu prorazit se vznětovými motory, které mezi americkými zákazníky nebyly nikdy tak populární jako v Evropě. Kauza Dieselgate této snaze vystavila stopku, protože americké úřady prodej turbodieselů od Volkswagenu zakázaly. Automobilka nyní potvrdila, že už se nebude snažit jejich prodej obnovit.

„V současné době předpokládáme, že už nebudeme ve Spojených státech nabízet auta se vznětovými motory,“ potvrdil vedoucí značky Volkswagen Herbert Diess dřívější spekulace, že německá automobilka prodeje dieselů v USA definitivně ukončí.

Tento krok je už patrný na nedávno představeném crossoveru Atlas. Ten se sice vyrábí v Americe, a to i s dieselovými motory, taková verze ale bude nabízena jen na ruském trhu, na samotném americkém trhu bude Atlas výhradně k dispozici se zážehovými agregáty.

Konec TDI v USA se přitom netýká jen Volkswagenu, ale také Audi, které je rovněž součástí německého koncernu. Luxusní výrobce už na jaře potvrdil, že aktuální A4 se v USA bude prodávat výhradně s benzinovými motory.

Ukončení prodeje motorů TDI v USA má několik důvodů. Auta se vznětovými motory v Americe nebyla nikdy tak populární jako v Evropě (byť kdysi v případě Volkswagenu tvořily asi čtvrtinu jeho amerických prodejů), kauza Dieselgate navíc jejich pověst dále pošramotila. Ba co víc, americké úřady následně prodeje TDI v USA zakázaly. Zákaz přitom trvá dodnes.

Skandál zároveň dokázal, že splnit přísnější emisní normy v USA není nic snadného už dnes, natožpak s teprve chystanými, ještě přísnějšími pravidly. Právě vývoj čistších dieselů by byl finančně náročný, a tak by se s ohledem na nejisté prodeje v USA nemusel vyplatit. Zvlášť v době, kdy Volkswagen musí šetřit a vybírat si jen ty projekty, na nichž netratí.

Konec vznětových motorů v Americe navíc souvisí s plány Volkswagenu na elektrifikaci své modelové řady. Do roku 2025 chce značka prodávat milion elektromobilů ročně, přičemž právě americký trh by měl být jejich důležitým odbytištěm. Chystané přísnější emisní normy v Evropě a s tím související nutnost stále složitější techniky turbodieselů navíc znamená, že by dieselové modely mohly nahradit elektromobily také na starém kontinentu.

David Bureš
Diskuze (36)
28. 11. 2016 17:33
Re: nesmysl
[odkaz]
Avatar - Ada je zase tady
27. 11. 2016 16:30
Re: nesmysl
Sám jsi napsal, co jsi. Výrok "benzín má větší účinnost" aspiruje na zlatý ventilek! >:-[]
26. 11. 2016 13:47
Re: nesmysl
Tak zrovna v Pekingu jezdi spis na benzin, ne? ;-)
26. 11. 2016 10:10
Re: nesmysl
tam ale nejde o ciste elektrolod, ale o hybridni pohon, k vyrobe elektriny dal slouzi spalovaci motor, jen srouby nejsou klasicke stare s napojenim primo na motory, ale azipody ;-) je to mnohem ucinnejsi reseni a ty spolecnosti to nezacali pouzivat jen tak pronic zanic, ale prave proto ze jim to sakra hodne setri palivo ;-)

je to vpodstate to same jako diesel elektricke lokomotivy ci jine stejne koncipovane stroje, elektromotor je mnohem efektivnejsi a kompaktnejsi reseni kteremu staci proste jen dodavat potrebnou stavu mensim motorem, nejvetsi zatah totiz maji na tech velkych strojich a lodich jen par minut kdys je potreba je rozhejbat, pak staci jet treba jen na 10-20% vykonu kdy to ale porad zere treba 60-70% paliva oproti 100% vykonu ;-)

[odkaz]

mimochodem Maersk jiz ohlasil ze do roku 2030 chteji uvest do provozu kontejnerovou lod ktera by mela nad nalozenou kontejnerovou casti skladaci konstrukce s fotovoltaickyma plachtama ktere by meli pokryt az 40% provozni energie potrebne k provozu dane lodi na dlouhych trasach, jmenovity maximalni vykon 750kWp
26. 11. 2016 10:08
Re: nesmysl
baterie tam u takovych systemu temer nejsou, pouzivaji se jen super-kondenzatory, zcela bezne takto dnes jezdi kuprikladu nektere trajekty, remorkery ci ledoborce, elektromotory jsou totiz mnohem variabilnejsi reseni ktere dost casto zacina slouzit i jako "kormidlo" , jednoduse misto zadnich sroubu maj nove lode vzadu po stranach 360 stupnove elektroturbiny, ma to mnohanasobne nizsi cenu nez klasicky pohon, je to mnohem flexibilnejsi reseni kde zmena smeru je provedena mnohem rychleji, lod muze pri instalaci azipodu na prid jezdit i bokem a v pristavech ma mnohanasobne snazsi manevrovatelnost, bezne se to dnes pouziva pri stavbe novejch lodi a to od velikosti remorkeru az po nejvetsi vyletni lode, uspora paliva je prozatim uvadena okolo 25-30% proti standardnim pohonum kde motory jsou spojene neprimo se sroubama, vpodstate vtsina velkych vyletnich lodi postavenych za podlenich 20 let ma tenhle system, a nove vyrabene tankery nebo kontejnerove lode to zacinaji take pouzivat, o nketerych starsich kontejnerovych lodi se uvazuje i o prestavbe, beztak co 20-25 let potrebuji ty lode komplet generalku a musi do sucheho doku [odkaz]