BMW 2 Active Tourer: xDrive trochu jinak
Nový Active Tourer chytře využívá platformu třetí generace novodobého Mini. A to znamená napříč uložený hnací řetězec a tedy pohon předních kol.
BMW se ale i tak snaží nabídnout více, takže kdo zvolí varianty 220d a 225i v kombinaci s osmistupňovou samočinnou převodovkou, může se těšit z výhod pohonu všech kol. Tedy za předpokladu, že obětuje navíc v případě zážehové verze 225i 52.000 korun, v případě dieselu 220d 109.200 korun. Verze 220d s předním pohonem má ale v sérii manuální převodovku. Proto je v případě dieselu příplatek za xDrive o tolik vyšší. Naproti tomu verze 225i je vždy se samočinnou převodovkou.
Zajímavé je, že obě začínají na shodné částce 946 400 korun, přičemž 225i je k dispozici až od vyššího modelu Advantage. Podobně jako třeba koncern Volkswagen, využívá zde i BMW elektrohydraulickou lamelovou spojku, umístěnou před diferenciálem zadní nápravy. Rozdělovací převodovka (transfer) v tomto případě obsahuje pouze úhlový převod 1,74:1. Neumí odpojit pohon kloubového hřídele za předpokladu, že vůz pohánějí pouze přední kola. Zmíněné dnes nabízí Jeep Renegade spolu s Fiatem 500X.
Ač se jí tady neříká Haldex, v principu jde o jeho pátou generaci, dobře známou z posledních Volkswagenů 4Motion a jejich sourozenců. V praxi tak může být na zadní nápravu přenesena až polovina celkové hnací síly. BMW sice uvádí dokonce 100 procent, ale zároveň dodává, že takový případ by nastal pouze za předpokladu, že byste s vozem vjeli předními koly dejme tomu na zamrzlý rybník. Jeho led by navíc musel být hladký jako zrcadlo. Zástavba pohonu všech kol znamená zároveň zvýšení pohotovostní hmotnosti vozu o 80 kilogramů.