Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 316d (85 kW): Nejlevnější turbodiesel v řadě 3 stojí 803.400,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (64)
Nový modelový rok přivede do portfolia BMW několik velmi úsporných modelů. Zatím je vše postaveno na poctivé motorářské technice doplněné o jednodušší systémy snižující kombinovanou spotřebu. Složitým hybridním soustavám se zatím v Mnichově vyhýbají.

BMW 316d má vpředu podélně uložený čtyřválec 2,0 l se sníženým výkonem na 85 kW při 4000 min-1. Stejný motor dostalo před časem BMW 116d. Točivý moment vrcholí hodnotou 260 Nm dostupnou již od 1750 min-1. Hnací síla je přenášena přes šestistupňovou ručně řazenou převodovku klasicky na zadní kola. Automobilka se chlubí kombinovanou spotřebou 4,5 l/100 km, což při zachování palivové nádrže na 61 l znamená teoretický dojezd na jedno natankování přes 1300 km.

Jízdní parametry BMW 316d odpovídají číselnému označení v názvu modelu. Jde tedy nejen o nejúspornější BMW řady 3, ale také o nejpomalejší model. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá pouze u této trojky déle než 10 s (konkrétně 10,9 s) a nejvyšší rychlost činí méně než 200 km/h (konkrétně cca 197 km/h).

BMW 316d je o 31.200,-Kč levnější než 318d. Ve výbavě mu ale schází nejen několik desítek newtonmetrů a koní, ale taky přední mlhovky (5.460,-Kč) a kožený volant (4.940,-Kč) resp. multifunkční volant (3.900,-Kč).

Standardem zůstává servis na 5 let zdarma, automatická klimatizace, 6 airbagů, stabilizační systém nebo rádio "BMW Business CD" s podporou MP3 a 6 reproduktory.

BMW 3 Sedan: Modely se vznětovými čtyřválci na českém trhu
Model316d318d320d
Motor2,0 l2,0 l2,0 l
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]199519951995
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]85/4000105/4000130/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]260/1750300/1750-2500350/1750-3000
Max. rychlost [km/h]197210230
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,99,37,9
Komb. spotřeba [l/100 km]4,54,74,8
Cena [Kč]803.400,-834.600,-895.700,-

Ondřej Láník
Diskuze (64)
Avatar - white label
29. 9. 2009 18:38
Re: Co je větší paráda?
Máš pravdu v tom, že se v podstatě nic nestalo..., jen jaksi nechápu, proč tě ten "smích" tak najednou přešel...to mi neříkej, že se umíš smát jen druhým a u sebe s tím máš takový problém... ;-)
29. 9. 2009 17:01
Re: Co je větší paráda?
Stane se, aby jste se z toho intelektuálové jedni nepo... :-!
Avatar - white label
29. 9. 2009 11:56
Re: BAVORSKEJ ZÁKLAD
Ona je taky asi potřeba to číst aspoň s přibližně podobným nadhledem, jakým to bylo napsáno...
S přísně "doslovnovným překladem" se člověk často nikam nedostane ani v mateřském jazyce...
Navíc mnohem více (nejen) "nezajímavých" příspěvků, je tu naopak naprosto převážná většina...

A ohledně BMW a jejich vývoje, co se alternativních paliv týká...
BMW je přece naopak dlouhodobě jednou z předních automobilek na světě, co se právě toho týká, viz. např. jejich dlouhodobý vývoj motorů na bázi vodíku jako paliva..., takže minimálně snahu mu upřít rozhodně nelze...
Avatar - white label
29. 9. 2009 11:37
Re: Co je větší paráda?
Škoda je spíš, že píšeš: "PánovY jsem ...." :*) 8-s
Avatar - Pjenkava
29. 9. 2009 01:36
Re: Konkurence kolem 800 tis. Kč
Tam stejně jde o tu extrémně nízkou spotřebu... Žádný z uvedéných konkurentů jí nepřekoná.

Alfa - co sem slyšel tak žere 7-8 na sto
Mercedes - kolem šesti
Lexus - 6-7

Když má tenhle bavorák psáno 4,5 - bude žrát do 5,5 litrů...