Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST BMW 520d xDrive – Baví mě se vézt, ale ne řídit

Lukáš Volšický
Diskuze (52)

Jaké je nejmodernější BMW řady 5 se základním turbodieselem s obchodním označením 520d? Budete jej milovat při dlouhých cestách, ale řidičskou zábavu bohužel nabídnout neumí.

Design, interiér


Co si představíte, když se řekne „bavorák“? Už dlouho je tím nejdůležitějším modelem, na jaký si vždy vzpomenu, hlavně ikonická pětka. Už od prvních generací je ideálním kompromisem mezi sportovností menší trojky a luxusem větší sedmičky. Dodnes byla až dokonalým manažerským sedanem na každodenní život ve městech i hltání dálničních kilometrů, ale umí i v současnosti obhájit své kvality? Zejména, když nejmodernější pokračování vzniklo hlavně jako elektromobil, z něhož následně vycházejí tradičnější spalovací deriváty?

S novou pětkou jsem se poprvé seznámil už koncem loňského jara za zavřenými dveřmi při privátním novinářském debutu v Praze. A stále si vzpomínám na první dojmy, jak na mě působila. Předchůdce, jehož dodnes považuji za jedno z nejlepších aut všech dob, byl elegantním sedanem a kombíkem s až diskrétním designem, ale jak už to u moderních bavoráků bývá, novinka je výrazně odvážnější.

Zobrazit celý článek
Lukáš Volšický
Diskuze (52)

Doporučujeme

BMW 520d xDrive
Cena základní sestavy 1 587 300 Kč
Výbava základní sestavy automatická převodovka Steptronic včetně řadících pádel na volantu, alarm, vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce, adaptivní LED světlomety, DAB Tuner, Teleservices, BMW Legal Emergency Call, ConnectedDrive Services, paket Connected Professional, přihrádka pro bezdrátové nabíjení, osobní karta eSIM Kč
Cena testované sestavy 1 923 142 Kč
Výbava testované sestavy vyhřívání volantu (+8138 Kč), 19” aerodynamická kola 934 Bicolour Grey (+41.184 Kč), protisluneční ochrana oken (+14.352 Kč), vnitřní obložení interiéru Dark Silver/vysoce lesklý dub (+14.222 Kč), elektricky nastavitelná bederní opěrka (+7306 Kč), paket Driving Assistant Professional (+54.184 Kč), audio Harman/Kardon (+13.000 Kč), paket Innovation (+56.914 Kč), komfortní přístupový systém, interiérová kamera, paket Parking Assistant Professional (+28.444 Kč), BMW Live Cockpit Professional, BMW Natural Interaction ovládání gesty, paket Travel (+47.424 Kč), automatické otevírání dveří zavazadlového prostoru Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1955
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 145 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1500 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 228
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.5
Emise CO2: 157
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / 0
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1905 / 630
Rozměr pneu: 245/45 R20, 275/55 R20
BMW 520d xDrive
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5060
b) šířka (mm): 1900
c) výška (mm): 1515
d) rozvor (mm): 2995
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 0
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 940 / 0
k) šířka vpředu (mm): 1570
l) šířka vzadu (mm): 1520
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - rohYpnol
12. 2. 2024 19:17
Re: Design na blití
No, elegance to není.

Nicméně zrovna u BMW jsem opatrný. Bangle když přišel tak jsem taky design nehodnotil dobře. Ale s postupem času musím uznat, že to byl design vydařený. Nebudu říkat správný směr vývoje. Ale design vydařený byl. Ty auta fungují vzhledově i po létech.

Tohle bude možná stejný případ.... Mimochodem, podivej se třeba na novou X2...
12. 2. 2024 07:14
Re: Parada hmm
Ty si král :D
Avatar - twistedTSD
12. 2. 2024 06:55
Re: Design na blití
Zepředu dobrý, zezadu taková Čína.
11. 2. 2024 01:34
Design na blití
Jsem jediný, komu ten design připadá odporný? Takhle nějak bych si představoval nepovedenou čínskou kopii nového BMW :D
Avatar - lamal
10. 2. 2024 23:38
Re: Parada hmm
Z predoslej generacie, nevyzarovalo nic tiez… z vonku.