20.8. 1999

Před časem jsem vám popsal test verze trojkové řady 328i s motorem 2,8/142 kW. Dnes se na trojku podíváme z druhé strany výkonového spektra. Model 316i kupodivu není osazen motorem s objemem 1600 cm3, jak by se dalo z typového označení předpokládat....

Před časem jsem vám popsal test nejvýkonnější verze trojkové řady 328i s motorem 2,8/142 kW. Dnes se na trojku podíváme z druhé strany výkonového spektra.

Model 316i kupodivu není osazen motorem s objemem 1600 cm3, jak by se dalo z typového označení předpokládat. Ve skutečnosti je objem 1895 cm3, tedy stejný jako ve verzi 318i, ale má elektronicky snížený nejvyšší výkon na 77 kW (318i - 87 kW). Obdobné snížení se týká i maximálního točivého momentu. U 316i má hodnotu 165 Nm/2500 ot/min (318i - 180 Nm/3900 ot/min).

BMW 316i se na cenové poměry bavorské automobilky dostává do poměrně příznivé cenové hladiny (838 000,- Kč), kterou konkuruje lépe vybaveným automobilům střední třídy levnějších značek. Pravdou je, že za cenu přesahující osmset tisíc korun vám u VW, Opelu nebo například Peugeotu nabídnou plně vybavené automobily (Passat, Vectra, 406) s nejsilnějšími motory, které mají v nabídce. Pochopitelně výborná pověst značky a s ní spojená kvalita má u BMW svou cenu.

Pocity po ujetí prvních kilometrů s 316i byly dobré. Jízdní vlastnosti jsou díky rozložení hmotnosti na nápravy 50:50 výborné. Co však oceňuji ještě více, je fakt, že dobré jízdní vlastnosti nejsou vykoupeny příliš tvrdým odpružením.

Odhlučnění čtyřválce je příkladné. Přestože zvenku je motor poměrně hlučný (dokonce i při volnoběhu), uvnitř téměř není slyšet.

Jízda s tímto motorem je velmi kultivovaná, ale vzhledem k téměř dvoulitrovému objemu motoru je jeho chování poměrně skromné. Motor sice dokáže velmi plynule táhnout již od 1500 otáček, ale ani okolo pětitisíc otáček se zázraků nedočkáte. Zrovna od BMW bych takto naladěný motor nečekal. Není to ani nadupaná šestnáctistovka, která sice odspoda netáhne, ale má alespoň špičku , ani dvoulitr s dobrými vlastnostmi v širokém spektru otáček a samozřejmě vysokým maximálním výkonem. Jak se říká, ani ryba, ani rak. 316i se prostě trošku vymyká pověsti BMW o automobilech s vysokým výkonem, které hned tak nepředjedete.

S 316i je přesto možné dosahovat vysokých rychlostních průměrů při nízké spotřebě (7-8 l/100 km), ale skalní příznivci BMW asi šáhnou po výkonnější verzi. Manželce podnikatele, který jezdí v sedmičce , však 316i určitě postačí.

Brzdy vynikají okamžitým maximálním účinkem, který neslábne ani po několika opakováních. Brzdná dráha ze stokilometrové rychlosti se studenými brzdami byla velmi dobrá - 38 metrů, se zahřátými se prakticky nic nezměnilo - 39 m.

Interiér je kvalitně zpracován, řazení jde přesně a lehce, pouze zpátečka se řadí hůře (je nutno překonat velký odpor pojistky). Výborně je vyřešeno odhlučnění. A to jak aerodynamické (při vyšších rychlostech), tak od pneumatik.

Velkým překvapením pro mne bylo zjištění, že v automobilu za osmset tisíc korun není možné sklopit zadní opěradlo pro zvětšení zavazadlového prostoru.

Výbava vozu je pochopitelně velmi dobrá (viz seznam výbavy) a s nejdůležitějších prvků jmenuji alespoň tyto: 6x airbag (2x přední, 2x boční, 2x hlavové), vypínatelný protiprokluzový systém ASC+T a ABS.

BMW 316i jako celek přebírá všechny výborné vlastnosti trojkové řady, ale některé kompromisy jdou podle mě až moc daleko.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 838 Kč Cena v testované výbavě: 960 Kč

Základní výbava:6x airbag, protiprokluzový systém ASC+T, ABS, imobilizér, centrální zámek, výškově stavitelný volant, posilovač řízení, el. ovl. a vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání předních oken, otáčkoměr, ekonoměr, tónovaná skla, nárazníky v barvě vozu, rádio BMW

Výbava testovaného vozu:sportovní tříramenný kožený volant s airbagem (bez příplatku), automatická klimatizace (+59 300,-), xenonové světlomety (+38 000,-), palubní počítač (+8 300,-), loketní opěrka vpředu (+5 100,-), rádio Business (+8 800,-), příprava pro montáž CD changeru (+2 200,-)

Hitem vánoc byly stolní hry Hitem vánoc byly stolní hry

Nejčastějším dárkem pod stromečkem byly loni stolní hry,…

Obří fúze se nekoná. EU nepovolí spojení železničních aktivit Siemensu a Alstomu Obří fúze se nekoná. EU nepovolí spojení železničních aktivit Siemensu a Alstomu

Evropská komise (EK) zablokuje spojení železničních…

Země EU se neshodly na podobě směrnice o ochraně autorských práv na internetu Země EU se neshodly na podobě směrnice o ochraně autorských práv na internetu

Ani čtyři hodiny jednání dnes zástupcům členských zemí…

Předchůdce Passatu od soudruhů z NDR. Připomeňte si Wartburg 355 Coupé Předchůdce Passatu od soudruhů z NDR. Připomeňte si Wartburg 355 Coupé

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme především s…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1895
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 5300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 265 / 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.3 / 5.7 / 7.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 440 / -
Objem nádrže (l):63
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1360 / 425
Rozměr pneu:165
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4471
b) šířka (mm): 1739
c) výška (mm): 1415
d) rozvor (mm): 2725
e) rozchod vpředu (mm): 1481
f) rozchod vzadu (mm): 1488
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1110
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1460
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 4
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,40
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu Facelift Škody Superb odhalen. Větších změn se dočká hlavně vzadu

Na letošní rok plánuje škodovka uvedení modernizovaného…

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

 



TM concept36 přináší nový design pro BMW E36 TM concept36 přináší nový design pro BMW E36

Z Maďarska přichází velmi zajímavá proměna kupé BMW řady…

Reportáž: 6 hodin Le Most 2015 na vlastní kůži Reportáž: 6 hodin Le Most 2015 na vlastní kůži

Za volantem závodní E36 jsme úspěšně absolvovali…

 



 
Škoda Scala: Velké cenové srovnání s konkurencí. Jak si vede česká novinka?

Škoda Scala: Velké cenové srovnání s konkurencí. Jak si vede česká novinka?

Včera

Nový mladoboleslavský kompakt je v tuto chvíli dostupný se třemi motory, zážehovým tříválcem 1.0 TSI, čtyřválcem 1.5 TSI a turbodieselem 1.6 TDI.




Blesk.cz

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21): Kolegové mi to přáli! Tedy někteří...

Mrazivá slova Dalibora Jandy o smrti syna (†21):…

Je slavný, vede spokojený rodinný život, na kontě má tři zlaté slavíky. Přesto se v životě Dalibora Jandy (65)…

Sekundy před tragédií. Při nepovedeném kaskadérském kousku zabil pilot 11 lidí

Sekundy před tragédií. Při nepovedeném kaskadérském…

Toto je děsivý okamžik zachycený jen několik sekund před obrovskou tragédií. Historická stíhačka Hawker Hunter…

 

iSport.cz

Střelec Sparty Smejkal: Kritika od Broše? Možná nám to mohl říct do očí

Střelec Sparty Smejkal: Kritika od Broše? Možná nám…

Ráno si v deníku Sport přečetli ostrou kritiku svého šéfa, sportovního manažera Michala Broše. Lídři prý…

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli ho naštěstí zametači

Plekanec musel strpět porážku a ztratil zub: Našli…

„Aspoň něco pozitivního,“ utrousil Tomáš Plekanec pár minut po zápase v Ostravě, kde jeho Kometa padla 1:4.…

 

Reflex.cz

Na pražském Václavském náměstí se zapálil muž, kolemjdoucí ho uhasili

Na pražském Václavském náměstí se zapálil muž,…

V Praze na Václavském náměstí u sochy svatého Václava se dnes kolem 15:00 polil hořlavinou a zapálil…

Když byl hidžáb ještě daleko: Íránská móda 60. let pohledem tamních časopisů

Když byl hidžáb ještě daleko: Íránská móda 60. let…

Na přelomu 60. a 70. let bylo v Íránu velice módní zcela kopírovat zvyky západních států, a to včetně minisukní…