Opravdu čerstvou novinku, ze stáje BMW, se nám podařilo otestovat v minulém týdnu. Touto novinkou je nedávno představené Coupé trojkové řady. Jestliže jsem se před časem rozplýval nad téměř dokonalým tvarem nové trojky , tak v případě kupé designéři...

Opravdu čerstvou novinku, ze stáje BMW, se nám podařilo otestovat v minulém týdnu. Touto novinkou je nedávno představené Coupé trojkové řady.

Jestliže jsem se před časem rozplýval nad téměř dokonalým tvarem nové trojky , tak v případě kupé designéři BMW snad dosáhli dokonalosti. Tento automobil by měl být vzorem pro designéry na celém světě ( viz fotogalerie BMW 3 Coupé - rubrika Představujeme).

Po usednutí do vozu nepřekvapí kvalitní sedadla s výrazným bočním vedením, která mají navíc funkci prodloužení sedáku. Tříramenný sportovní volant s integrovaným airbagem, tlačítky tempomatu a rádia lze výškově i podélně seřizovat, takže nalézt vhodnou polohu pro řízení není problém. Dráhy řazení pětistupňové převodovky jsou přesné a navíc řazení jde velmi lehce.

Jízdní vlastnosti jsou doménou vozů BMW a ani u Coupé tomu není jinak. Odpružení je samozřejmě trochu tvrdší, ale posádka rozhodně není zbytečně otloukána. V zatáčkách je boční náklon minimální a díky rozložení hmotnosti na nápravy v poměru 50% na 50% je velmi těžké dostat kupé do úzkých. Pokud se o to přeci jen pokusíte, zjistíte, co to znamená neutrální chování.

Řadový šestiválec s objemem 2.8 litru je vybaven nejmodernější technikou. Ať už je to např. elektromechanicky ovládaná škrtící klapka nebo variabilní časování všech ventilů. Výkon 142 kW i točivý moment 280 Nm postačuje i pro podstatně těžší pětku a sedmičku, takže s coupé si hravě poradí. Nejvyšší rychlost je 242 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne 328Ci za 7,0s.

Výkon tohoto motoru však rozhodně není vše. Mezi jeho další přednosti patří enormní kultivovanost chodu, výborný tah i v nižších otáčkách díky variabilnímu časování ventilů a relativně nízká spotřeba, pohybující se okolo 9-11 l/100 km.

Motor je dobře odhlučněn, do čtyřech tisíc otáček je hluk v interiéru nízký a přitom tyto otáčky postačují pro 90% běžné jízdy. Nad čtyři tisíce otáček šestiválec začíná dostávat nádherný kovový zvuk a patřičně roste také výkon.

Brzdy vynikají maximálním účinkem, který neslábne ani po několika opakováních. Brzdná dráha ze stokilometrové rychlosti se studenými brzdami byla velmi dobrá - 37 metrů, se zahřátými se prakticky nic nezměnilo 38,5 m.

Bezpečnost u trojky coupé jde nad rámec běžné automobilové produkce, když již v základní výbavě obsahuje 6 airbagů. 1x volant, 1x spolujezdec, 2x boční (ve dveřích) a 2x hlavové (v A sloupku).

Bohužel ke špičkovému výrobku patří také odpovídající cena. Ta je u BMW 328Ci 1.329.300,- Kč. Přesto si své majitele určitě najde.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 329 300 Kč Cena v testované výbavě: 1 449 500 Kč

Základní výbava:6x airbag, protiprokluzový systém ASC+T, ABS, imobilizér, automatická klimatizace, palubní počítač, centrální zámek, výškově i podélně stavitelný volant, posilovač řízení, el. ovl. a vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání oken, rádio BMW, otáčkoměr, ekonoměr, tónovaná skla, nárazníky v barvě vozu, mlhová světla, el. ovládání sedaček, střední loketní opěrka, ukazatel vnější teploty, kola z lehkých slitin

Výbava testovaného vozu:metalíza (+21.500,-), kožená sedadla (+68.000,-), dělené zadní sedačky (+14.200,-), multifunkční volant (16.500,-)

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2793
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 142 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 242
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 12.5 / 7 / 9.1
Emise CO2:216
Rozměry a hmotnosti
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1395 / 500
Rozměr pneu:205
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4488
b) šířka (mm): 1947
c) výška (mm): 1369
d) rozvor (mm): 2725
e) rozchod vpředu (mm): 1471
f) rozchod vzadu (mm): 1478
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,00
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy] Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Renault v první polovině letošního roku představil novou…

Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

 




Ojeté BMW E46 Compact (2000-2004): Život ve stínu Ojeté BMW E46 Compact (2000-2004): Život ve stínu

Než přišlo BMW řady 1, zastupoval mnichovskou značku v…

BMW svolává do servisů řadu 3 E46 kvůli vybuchujícím airbagům BMW svolává do servisů řadu 3 E46 kvůli vybuchujícím airbagům

Německá automobilka svolá do amerických servisů 42 tisíc…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Včera

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Wintonovy děti shání 3,2 milionu: Na hlavním nádraží chtějí postavit pomník svým rodičům

Wintonovy děti shání 3,2 milionu: Na hlavním nádraží…

Několik z „dětí“, kterým je dnes již kolem osmdesáti, se rozhodlo na Hlavním nádraží v Praze postavit pomník…

Silný výbuch a střelba ve švédském Malmö: Čtyři zranění, útočníci na útěku

Silný výbuch a střelba ve švédském Malmö: Čtyři…

Čtyři lidé utrpěli v neděli večer zranění při střelbě v centru jihošvédského města Malmö. Jeden z nich byl…

 

iSport.cz

Levého už pustili z nemocnice: Jsem v pořádku! Stres k fotbalu patří

Levého už pustili z nemocnice: Jsem v pořádku! Stres…

Dobrá zpráva od Stanislava Levého: „Jsem fit, v úterý budu na tréninku.“ Trenér Slovácka, jenž byl v poločase…

Rowdies na hřišti? Nic by neudělali, věřil Koubek. Ščasný je chápal

Rowdies na hřišti? Nic by neudělali, věřil Koubek.…

Nestačilo, že po mizerném výkonu prohráli derby se Slavií 0:2. Sparťanští fotbalisté museli po utkání čelit i…

 

Reflex.cz

První dáma české e-commerce Simona Kijonková: Myšlenka na Zásilkovnu přišla už v roce 2009

První dáma české e-commerce Simona Kijonková:…

Miluje výzvy i díry na trhu, které okamžitě zaplňuje svými projekty. Simona Kijonková skočila z IT rovnýma…

Mniši na kolech přejíždějí Himaláje. Chtějí tak upozornit na pašování dívek z Nepálu

Mniši na kolech přejíždějí Himaláje. Chtějí tak…

Červené cyklistické dresy, bílé helmy a zdánlivě nekonečný peleton cyklistů, kteří ve vysoké nadmořské výšce…