Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST BMW 328Ci

Opravdu čerstvou novinku, ze stáje BMW, se nám podařilo otestovat v minulém týdnu. Touto novinkou je nedávno představené Coupé trojkové řady. Jestliže jsem se před časem rozplýval nad téměř dokonalým tvarem nové trojky , tak v případě kupé designéři...

Opravdu čerstvou novinku, ze stáje BMW, se nám podařilo otestovat v minulém týdnu. Touto novinkou je nedávno představené Coupé trojkové řady.

Jestliže jsem se před časem rozplýval nad téměř dokonalým tvarem nové trojky , tak v případě kupé designéři BMW snad dosáhli dokonalosti. Tento automobil by měl být vzorem pro designéry na celém světě ( viz fotogalerie BMW 3 Coupé - rubrika Představujeme).

Po usednutí do vozu nepřekvapí kvalitní sedadla s výrazným bočním vedením, která mají navíc funkci prodloužení sedáku. Tříramenný sportovní volant s integrovaným airbagem, tlačítky tempomatu a rádia lze výškově i podélně seřizovat, takže nalézt vhodnou polohu pro řízení není problém. Dráhy řazení pětistupňové převodovky jsou přesné a navíc řazení jde velmi lehce.

Jízdní vlastnosti jsou doménou vozů BMW a ani u Coupé tomu není jinak. Odpružení je samozřejmě trochu tvrdší, ale posádka rozhodně není zbytečně otloukána. V zatáčkách je boční náklon minimální a díky rozložení hmotnosti na nápravy v poměru 50% na 50% je velmi těžké dostat kupé do úzkých. Pokud se o to přeci jen pokusíte, zjistíte, co to znamená neutrální chování.

Řadový šestiválec s objemem 2.8 litru je vybaven nejmodernější technikou. Ať už je to např. elektromechanicky ovládaná škrtící klapka nebo variabilní časování všech ventilů. Výkon 142 kW i točivý moment 280 Nm postačuje i pro podstatně těžší pětku a sedmičku, takže s coupé si hravě poradí. Nejvyšší rychlost je 242 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne 328Ci za 7,0s.

Výkon tohoto motoru však rozhodně není vše. Mezi jeho další přednosti patří enormní kultivovanost chodu, výborný tah i v nižších otáčkách díky variabilnímu časování ventilů a relativně nízká spotřeba, pohybující se okolo 9-11 l/100 km.

Motor je dobře odhlučněn, do čtyřech tisíc otáček je hluk v interiéru nízký a přitom tyto otáčky postačují pro 90% běžné jízdy. Nad čtyři tisíce otáček šestiválec začíná dostávat nádherný kovový zvuk a patřičně roste také výkon.

Brzdy vynikají maximálním účinkem, který neslábne ani po několika opakováních. Brzdná dráha ze stokilometrové rychlosti se studenými brzdami byla velmi dobrá - 37 metrů, se zahřátými se prakticky nic nezměnilo 38,5 m.

Bezpečnost u trojky coupé jde nad rámec běžné automobilové produkce, když již v základní výbavě obsahuje 6 airbagů. 1x volant, 1x spolujezdec, 2x boční (ve dveřích) a 2x hlavové (v A sloupku).

Bohužel ke špičkovému výrobku patří také odpovídající cena. Ta je u BMW 328Ci 1.329.300,- Kč. Přesto si své majitele určitě najde.

Cena základní sestavy 1 329 300 Kč
Výbava základní sestavy 6x airbag, protiprokluzový systém ASC+T, ABS, imobilizér, automatická klimatizace, palubní počítač, centrální zámek, výškově i podélně stavitelný volant, posilovač řízení, el. ovl. a vyhřívání zpětných zrcátek, el. ovládání oken, rádio BMW, otáčkoměr, ekonoměr, tónovaná skla, nárazníky v barvě vozu, mlhová světla, el. ovládání sedaček, střední loketní opěrka, ukazatel vnější teploty, kola z lehkých slitin Kč
Cena testované sestavy 1 449 500 Kč
Výbava testované sestavy metalíza (+21.500,-), kožená sedadla (+68.000,-), dělené zadní sedačky (+14.200,-), multifunkční volant (16.500,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2793
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 142 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 3500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 242
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.5 / 7 / 9.1
Emise CO2: 216
Rozměry a hmotnosti
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1395 / 500
Rozměr pneu: 205
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4488
b) šířka (mm): 1947
c) výška (mm): 1369
d) rozvor (mm): 2725
e) rozchod vpředu (mm): 1471
f) rozchod vzadu (mm): 1478
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
místo vzadu pod předním sedadlem: ne