Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 8 Cabrio oficiálně: Vyhřeje krk i lokty a nabídne osmiválec nebo turbodiesel

David Bureš
Diskuze (13)
Otevřená verze nové řady 8 kopíruje nabídku kupé. K dispozici tak budou dva motory, zážehový osmiválec a vznětový šestiválec.

I letošní rok je u BMW ve znamení záplavy nových modelů, přičemž důležitou roli v tomto směru hrají i sportovní vozy. Vedle nové generace roadsteru Z4 automobilka po letech oživila i řadu 8. Ta nejprve debutovala jako kupé, které nyní doplňuje kabriolet, přičemž se počítá ještě s variantou Gran Coupé. Vyrábět se budou bok po boku v továrně Dingolfing, do prodeje nové kabrio vstoupí v březnu 2019.

Design BMW 8 Cabrio samozřejmě navazuje na kupé, což znamená šestiúhelníkové ledvinky a extrémně nízké světlomety, standardně diodové, za příplatek laserové. S nataženou střechou má silueta čtyřmístného kabrioletu dokonce připomínat uzavřenou verzi, byť hrana zavazadelníku je kvůli nutnému prostoru pro střechu umístěna o něco výše.

Video se připravuje ...

Vícevrstvá plátěná střecha je elektricky ovládaná, proces zavírání a otevírání probíhá automaticky, stiskem tlačítka, přičemž tento proces zabere 15 sekund. Může probíhat až do rychlosti 50 km/h, přičemž střecha je navržena tak, aby minimalizovala aerodynamický hluk. Standardně je plátno antracitové černé, zvolit je však možné i stříbřitě antracitové provedení. Prostor nutný pro mechanismus střechy pak znamená, že zavazadelník při jízdě s nataženou střechou poskytuje objem 350 litrů, o 70 l méně než u kupé.

Jízda s otevřeným nebem nad hlavou má být přitom zážitkem, který mají vylepšovat i komfortní prvky, aby si ji posádka mohla opravdu užívat. Proto je standardem větrná clona, kterou lze připevnit v oblasti zadních sedadel pro snížení turbulencí uvnitř vozu při jízdě bez střechy. Přední sedadla lze pak doplnit vyhříváním krku díky ventilaci v hlavových opěrkách, zatímco paket Heat Comfort nabízí vyhřívání madel dveří, středové konzole vpředu i volantu.

Důležitá je v případě kabrioletů také tuhost karoserie, nutnost zpevnění konstrukce však obvykle přináší nárůst hmotnosti. Platí to i pro 8 Cabrio, které je ve srovnatelné verzi o nějakých 125 kilogramů těžší než kupé. BMW ale zdůrazňuje, že už konstrukce kupé je úzce zaměřena na tuhost, a tak u kabrioletu nebylo potřeba přidat tolik výztuh. Ty se tak omezují především na příčníky v podlaze vozu. Na samotnou konstrukci byla použita hlavně vysokopevnostní ocel a hliník, kolem středového tunelu nechybí ale ani karbonem vyztužené plasty (CFRP).

Nabídka motorů kopíruje kupé, což znamená dvě velice odlišné jednotky. Standardem je vznětový řadový šestiválec 840d xDrive, který i díky vícestupňovému přeplňování poskytuje výkon 235 kW a točivý moment 680 N.m. Kvůli emisním normám je pak samozřejmě vybaven vstřikováním kapaliny AdBlue i katalyzátorem SCR.

Zájemci o benzinový motor pak mohou volit výhradně sportovně orientovanou verzi M850i xDrive, poháněnou vidlicovým osmiválcem o objemu 4,4 litru, který je naladěn na 390 N.m a 750 N.m. Jak z názvů vyplývá, obě jednotky jsou standardně spárovány s pohonem všech kol, využívajícím elektronicky ovládanou vícelamelovou spojku.

BMW 8 Cabrio – technická data nabízených verzí
VerzeM850i xDrive840d xDrive
Zdvihový objem [cm3]43952993
Válce/ventily8/46/4
Největší výkon [kW/min]390/5500-6000235/4400
Točivý moment [N.m/min]750/1800-4600680/1750-2250
Převodovka8A8A
Max. rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,95,2
Komb. spotřeba [l/100 km]9,95,9
Pohotovostní hmotnost [kg]20151955

Standardem je též osmistupňový automat, který umí přizpůsobit strategii řazení aktuální jízdní situaci podle dat z navigace. Dokáže se tak vyhnout zbytečným změnám převodů mezi dvěma zatáčkami nebo si podřadí při dojezdu na křižovatku. Start-stop zase využívá data z navigace i kamer a senzorů asistenčních systémů, aby zabránil zbytečnému zhasínání motoru třeba při popojíždění před křižovatkou. Jak je dnes zvykem, umí převodovka vyřazovat na neutrál.

Výbava pak odpovídá luxusnímu zaměření. Je tu možnost inteligentního hlasového ovládání, které dokonce umí nezávisle konverzovat, couvací asistent pro snadnější manévrování v omezených prostorech, který sám ujede až 50 metrů, podle trasy, již auto do místa vjelo, noční vidění s detekcí chodců a zvěře nebo varování před ze strany přijíždějících vozů. Sportovní vlastnosti zase zdůrazní adaptivní stabilizátory, naopak aktivní natáčení zadní nápravy nebo elektricky ovládané tlumiče jsou už součástí základní výbavy.

David Bureš
Diskuze (13)
Avatar - white label
2. 11. 2018 17:12
Re: Teurbodiesel?
x-D tolik nevadí, ale ten diesel je mimo...
2. 11. 2018 16:56
Re: Jo
Pokud za vlastnění V8 nebude dle zelených dutohlav trest smrti >:D
Avatar - Zetti
2. 11. 2018 15:44
Re: Teurbodiesel?
Negativne? Cimpak?
Avatar - wakantanka
2. 11. 2018 14:36
Re: Jo
Nezoufej, za pár let to kúpiš za desatinu ako voňavú ojetinu. :-) A ja možno tiež. :-)
Avatar - wakantanka
2. 11. 2018 14:33
Re: Teurbodiesel?
Ale trt makový. Nemá to ručnú brzdu a manuálnu prevodovku. A hlavne kde by na to kupec jeho typu nabral? :-)