BMW ActiveHybrid 5: První jízdní dojmy

BMW ActiveHybrid 5: První jízdní dojmy

 
 

Zatímco jinde znamená hybrid v prvé řadě nudnou ekologii, BMW má na záchranu planety poněkud jiný recept.

Šestiválcový benzinový třílitr z BMW 535i s TwinPower Turbo technology o výkonu 225 kW a točivém momentu 400 Nm byl zkombinován s elektromotorem o výkonu 40 kW a momentem 210 Nm. Kombinovaný nejvyšší výkon vozu je 250 kW, točivý moment pak vrcholí hodnotou 450 Nm. Poháněna jsou zadní kola.

Na rozdíl od ActiveHybridu 7 jde v tomto případě o tzv. full hybrid, tedy vůz je schopen provozu nejen na klasický spalovací motor, ale do určité rychlosti a vzdálenosti je možno využívat také čistě elektrického pohonu.

BMW ActiveHybrid 7: První jízdní dojmy

Lithium-iontová baterie s vlastním chladicím systémem se skládá z 96 článků, BMW udává kapacitu 13,5 kWh. Baterie pracující s napětím 317 V je uložena na dně zavazadlového prostoru sedanu a snižuje jeho objem z 520 na 375 litrů. Jejich životnost by neměla být nižší než životnost celého vozu.

Spalovací agregát může být v provozním módu ECO PRO automaticky vypnut i v případě klidné jízdy ustálenou rychlostí, o udržování rychlosti se pak až do rychlosti 160 km/h postará synchronní elektromotor, který je integrován do osmistupňové automatické převodovky. Dobíjení baterií probíhá klasicky při brzdění, jízdě z kopce či při klidné jízdě. Řidič je o všem dění zpravován na barevné obrazovce navigačního systému (úhlopříčka 10,2“).

BMW X6 ActiveHybrid - Modrobílý, nikoliv zelený hybrid

Výhodou hybridního BMW řady 5 je udávaná kombinovaná spotřeba v rozmezí od 6,4 do 7 l/100 km litrů (v závislosti na velkosti kol a pneumatik). BMW ActiveHybrid 5 může být nalakováno speciálním metalízou Bluewater (tak jako na našich fotografiích), rozsah příplatkové výbavy je stejný jako v případě běžného benzinového sedanu. Od něj se hybridní provedení odlišuje nápisem „ActiveHybrid 5“ na C sloupku, prazích dveří, víku zavazadlového prostoru či hliníkovou plaketou na středovém tunelu. V zavazadlovém prostoru pak objevíte nápis “ActiveHybrid Power Unit” jako vysvětlení sníženého využitelného objemu.

BMW ActiveHybrid 5 - technická data, srovnání s 535i a 535d
ModelActiveHybrid 5535i535d
Motor3,0 benzin turbo+el.3,0 benzin turbo3,0 diesel biturbo
Převodovka8A6M (8A)8A
Zdvihový objem [cm3]297929792993
Válce/ventily6/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]225/5800225/5800230/4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/1200-5000400/1200-5000630/1500-2500
Výkon el.motor [kW]40--
Toč. moment el.motor [Nm]210--
Celkový výkon [kW]250225230
Celkový toč. mom.[Nm]450400630
Max. rychlost [km/h]250250 (250)250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,95,8 (5,9)5,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,48,1 (7,6)5,4
Poh. hmotnost [kg]19251700 (1775)1800

Jak jezdí

Zatímco v Praze kolegové válčí s arktickými teplotami, v Penha Longa je příjemných třináct stupňů. V tomto krásném teple (pro Portugalce v zimě) golfovým areálem neslyšně brouzdají novináři v hybridním BMW řady 5. Pod kapotou se skloubí ekologie a síla. Recept BMW na hybrid pro prémiový sedan vyšší střední třídy je totiž jasný: na kompromisy přistupovat nehodláme. Přeplňovaný benzinový třílitr spolupracuje s elektromotorem s naprostou samozřejmostí, bez pohledu na otáčkoměr by snad ani nebylo možné rozeznat, kdy řadový šestiválec pracuje a kdy má pohon vozu na starosti pouze elektromotor.

Ten je schopen vůz pohánět (například po městě) do rychlosti 60 km/h, na dálnici je pak možné jeho pomocí udržovat cestovní rychlost a s vypnutým motorem jet rychlostí až 160 km/h.

Automobilka slibuje elektrický dojezd čtyři kilometry a to v případě, že baterie před příjezdem do intravilánu nabijete na 100 %. My jsme normálním tempem neměli problém ujet kilometry tři. Ptáte se na spotřebu? Ta je extrémně závislá na stylu vaší jízdy, inženýři od BMW vám dávají možnost, nikoliv garanci nízké spotřeby. Klidné potulování se po silničkách a vesnicích bezpečně v obálce rychlostních limitů vyústilo ve spotřebu 7,2 litru Naturalu na 100 km. Pobídnutí celkem 340 koní a 450 Nm ke cvalu znamená nárůst na hodnotu zhruba dvojnásobnou.

Ženevský koncept BMW Concept 5 Active Hybrid

V tu chvíli však ActiveHybrid 5 doslova letí po okreskách, hnán silou 340 koní a 450 Nm. Určitě vás zajímá, zda je silnější, avšak o 150 kilogramů těžší hybrid v reálu ukáže klasické 535i záda. To je moc dobrá otázka, obě zadokolky totiž mají s osmistupňovým automatem stejnou hodnotu zrychlení (jak je vidět v tabulce). Mně se dynamické vlastnosti nezdály být výrazněji lepší, což dokládá čas na kilometr s pevným startem: oba vozy jej zvládnou urazit za 25,5 sekundy.

Abyste si alespoň trochu užili zatáčky, je nutné přepnout vůz do módu „Sport+“, i v něm bychom ale přivítali komunikativnější řízení; podvozek je na jedničku. Šestiválec je opravdu perfektním společníkem a ve vyšších otáčkách se cestující mohou zaposlouchat to líbivého, mechanicky znějícího tenoru. Počítač vám dovolí až 7.200 otáček, avšak tak daleko není ideální motor vytáčet, ten správný okamžik pro použití pádélka přijde o nějakých 600 otáček dříve. Na vůz je možné obout sedmnáctipalcová až dvacetipalcová kola (v zajímavém designu), ideál zřejmě leží někde uprostřed.

Příjemným bonusem v případě nákupu hybridu (ceny pro ČR se v tuto chvíli tvoří, budou v průběhu několika týdnů) je nezávislé topení, které máte díky bateriím stále k dispozici. Samozřejmostí je možnost ovládat jej dálkově. V sériové výbavě dále najdeme například čtyřzónovou automatickou klimatizaci či navigaci Professional s funkcí upozornění na zhoršené dopravní podmínky a navržení alternativní objízdné trasy. Navigace navíc svá data sdílí s pokročilou řídící elektronikou hybridního systému a vůz se tak na očekávané provozní podmínky (jde nejen zácpy ale i např. výškový profil trati) umí s předstihem připravit (dobít baterie).

Zavazadlový prostor není právě velký, nabídne objem 375 litrů. Pro dva cestující to není problém, čtyři novináři mířící na letiště však už museli svá příruční zavazadla šikovně poskládat. A na průvlak na lyže samozřejmě můžete rovnou zapomenout. V současné řadě 5 se prý při návrhu vozu s lithium-iontovými bateriemi za zadními sedadly nepočítalo, to nový ActiveHybrid 3 sdílející totožnou techniku by již měl nabídnout o něco větší užitkovost. Na to, jak si hybrid poradí s nástrahami velkého středoevropského města, si musíme počkat až do redakčního testu. Právě zde totiž hybrid naplno ukáže své výhody.


BMW Activehybrid 5
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic

Po letech výstavby se v sobotu s velkou slávou otevřela…

Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun Fúze mezi evropskými a americkými firmami se vyšplhaly na rekordní 4,1 bilionu korun

Hodnota transatlantických fúzí a akvizic mezi firmami ze…

Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie Daimler začal u českých hranic stavět továrnu na baterie

Německý automobilový koncern začal budovat výrobní závod…

Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně Babišův poradce i kritik Bláha: Spolupráci hodnotím spíše negativně

Spolu s Andrejem Babišem může na rezortu financí skončit…

 

Štítky BMW Nové modely

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Umění na kolech za 40 milionů: České Pagani Huayra míří na Legendy Umění na kolech za 40 milionů: České Pagani Huayra míří na Legendy

Letošní motoristickou slavnost Legendy ozdobí i unikátní…

 




Podívejte se, jak vznikají kamufláže pro testovací prototypy! Podívejte se, jak vznikají kamufláže pro testovací prototypy!

Vypadá to jako úplná hračka, ale i maskování vývojového…

BMW M5 Competition Edition: 600 koní pro 200 šťastlivců za 3,5 milionu BMW M5 Competition Edition: 600 koní pro 200 šťastlivců za 3,5 milionu

V závěru výroby současné generace BMW řady 5 přichází…

 



 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Včera

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela pod různými jmény u obou žen

Dvě Italky se soudí o opatrovnictví kočky. Bydlela…

Spor dvou sousedek o kočku, která pod jiným jménem bydlela u obou žen, řeší italský soud. Jedna z žen se totiž…

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát Schillerové ho zažaluje?

Babišova náměstkyně: Zaorálek to přehnal. Advokát…

Náměstkyně Andreje Babiše Alena Schillerová zvažuje žalobu na místopředsedu ČSSD a ministra zahraničí Lubomíra…

 

iSport.cz

Češi znají soupeře na MS 2018: utkají se s Ruskem, Švédskem i Slovenskem

Češi znají soupeře na MS 2018: utkají se s Ruskem,…

Čeští hokejisté se na mistrovství světa v příštím roce utkají v základní skupině A se Švédskem, Ruskem,…

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním po srážce s autem

MotoGP pláče! Šampion Hayden (†35) podlehl zraněním…

Bývalý mistr světa v závodech silničních motocyklů královské třídy MotoGP Američan Nicky Hayden (35) po…

 

Reflex.cz

Cenám Anděl kralovala zpěvačka Lenny, do Síně slávy byla uvedena Věra Špinarová

Cenám Anděl kralovala zpěvačka Lenny, do Síně slávy…

Pondělní vyhlašování hudebních cen Anděl opanovala zpěvačka Lenny, která proměnila všechny své čtyři nominace. V…

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Kauza úniků z policejních spisů aneb Ištvanovo vrtění psem

Vrchní státní zastupitelství v Olomouci prošetřuje rozsáhlou kauzu úniků z policejních spisů, v níž bylo zatím…