Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Alpina B5 Bi-Turbo: M5 z Buchloe umí 307 km/h

Dariusz Szynder
Diskuze (1)
Na festivalu rychlosti v Goodwood představila Alpina šestou generaci svého supersedanu vycházejícího z BMW řady 5. Alpina B5 Bi-Turbo opět nabídne nebývalý luxus, sportovní eleganci, špičkové svezení a exkluzivitu.

Společnost ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG z německého Buchloe se zabývá úpravami automobilů značky BMW už několik desetiletí a jako jedna z mála takových firem má od automobilky svolení označovat produkty vlastním logem. Její superrychlé vozy obvykle přicházejí v předstihu před špičkovými verzemi M z Mnichova a jdou k stejnému cíli obvykle jinou cestou.

Alpina B5 byla vždy specifickou alternativou k BMW M5. Ve své šesté generaci auto nabídne lehce pozměněný vzhled, upravené jízdní vlastnosti a značně posílený motor o objemu 4,4 l.

Osmiválec dopovaný dvěma turbodmychadly podává po modifikacích výkon 373 kW v 5500 min-1 a produkuje maximální točivý moment 700 Nm mezi 3000 a 4750 min-1, který je na zadní kola přenášen přes 8stupňovou automatickou převodovku ZF. Alpina B5 Bi-Turbo dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,7 s a vyvinout maximální rychlost 307 km/h.

Jízdní vlastnosti zlepšuje snížený podvozek, širší pneumatiky s nízkým profilem, které nahradily často kritizované „runflaty“ a přeprogramovaný systém elektronické regulace tlumičů.

Na karoserii se toho změnilo málo; přibyly nástavce nárazníků a prahů, chybět nemůže snížení předního spojleru, zezadu na konkurenty čeká čtveřice oválných koncovek výfuku a na víku kufru se nově objevila výraznější odtrhová hrana.

V interiéru najdeme čalounění speciální kůží Lavalina, multifunkční volant s logem Alpina a v přístrojové kapličce našly své místo tradičně modré budíky.

Cena auta dosud nebyla zveřejněna, očekává se však, že se vyhoupne na hodnotu kolem 105 tisíc euro.

Dariusz Szynder
Diskuze (1)
Avatar - Dinar
12. 7. 2010 07:16
Těžké časy
pro Alpinu, nastanou. Vždycky to byla oturbená protiváha vysokootáčkových atmosfér divize M, teď kvůli downsizingu a vůbec turbo módě jaksi nebude k čemu tvořit alternativu, všechna příští emka budou s turbem. Je to škoda, možná by to teď u alpiny mohli vzít za opačný konec a zkusit do nové pětky desetiválec z E60. :-) ;-)