Český trh v červenci 2011: BMW 5 zpět v čele vyšší střední třídy
Trh v této třídě oproti sedmému měsíci roku 2010 rostl. Zatímco loni našlo nové majitele 176 aut, letos 182, tedy o 3,4 % více (+6).
Bavorská série 5 dosáhla rovných 60 přírůstků, zatímco stříbrné Audi A6 včetně kombi Avant a Allroadu minulé generace jich mělo na kontě 47. Mercedes-Benz E to dotáhl na bronz, ale už si připsal jen 24 exemplářů. O tři méně (21) má Audi A7 a velká Volva řad 70 a 80 se dohromady zastavila na 17 kusech. Nejúspěšnějším z nich bylo kombi do lehčího terénu XC70 (7), které rovněž porazilo svého úhlavního konkurenta se čtyřmi kruhy A6 Allroad (5).
BMW 5 v meziročním srovnání ztratilo 15,5 %, před rokem si zákazníci koupili 71 vozů, letos o 11 méně. Audi A6 naopak získalo 38,2 %, v jeho případě to znamená +13 kusů ze 34. Mercedes třídy E zaznamenal oproti loňsku značný pokles o dvacítku aut, tedy 45,5 %. Volvo 70/80 si pohoršilo o 10,5 % z 19 pojízdných trezorů, což značí o dvě méně. Zbytek modelů až na Jaguar XF porovnatelný není, ale menší řada divokých koček ztratila jen jeden kus. To u ní znamená polovinu, tedy jednoznačně irelevantní výsledek.
Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v červenci 2011 | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 7/2011 | 1-7/2011 | 7/2011 | 1-7/2011 |
1. | BMW 5 | 60 | 475 | 33,0% | 31,4% |
2. | Audi A6/Allroad | 47 | 301 | 25,8% | 19,9% |
3. | Mercedes-Benz E | 24 | 250 | 13,2% | 16,5% |
4. | Audi A7 | 21 | 171 | 11,5% | 11,3% |
5. | Volvo S80/Volvo V70/Volvo XC70 | 17 | 177 | 9,3% | 11,7% |
6. | Mercedes-Benz CLS | 4 | 48 | 2,2% | 3,2% |
6. | Renault Latitude | 4 | 44 | 2,2% | 2,9% |
8. | Infiniti M | 2 | 9 | 1,1% | 0,6% |
9. | Jaguar XF | 1 | 19 | 0,5% | 1,3% |
9. | Lexus GS | 1 | 2 | 0,5% | 0,1% |
9. | Saab 9-5 | 1 | 12 | 0,5% | 0,8% |
- | Ostatní modely | 0 | 5 | 0,0% | 0,3% |
- | CELKEM | 182 | 1513 | 100,0% | 100,0% |
Objem českého trhu ve vyšší střední třídě se oproti prvním sedmi měsícům loňského roku zvětšil o 21,5 %, z 1.245 na 1.513 kusů.
Celkové pořadí od ledna je následující: pětkové BMW svým nejbližším pronásledovatelům ze Stuttgartu a Ingolstadtu již notně uteklo (475 aut, podíl 31,4 %). Á-šestka je druhá (301 registrací, 19,9 %) a třetí příčku okupuje třída E (rovných 250, 16,5 %). Na čtvrté najdeme velké sedany a kombi od Volva (177, 11,7 %), páté Audi A7 příliš neztrácí (171, 11,3 %).
V porovnání s rokem 2010 se u nás prodalo BMW řady 5 o 154 více (+48 %). A6 naopak ztratila, byť pouze 18 kusů (-5,6 %).Třída E si pohoršila o 98 vozů (mnohem dramatičtějších -28,2 %). Volvo S80/V70/XC70 má -6,8 %, jeho registrace klesly ze 190 o 13. Audi A7 ještě porovnatelné není, neboť ve statistikách bychom jej touto dobou loni nenašli.
V červenci si noví majitelé odvezli 54 bavorských pětek s malým písmenem d na zádi (rovných 90 %), A6 dosáhla na 42 aut s agregáty TDI, benzinových bylo tedy pět (89,4 %). Zákazníci také obdrželi 23 objednaných Mercedesů E s motory CDI (95,8 %). Audi A7 pak vykazuje 17 turbodieselů, což značí 81 %. Volvo 70 a 80 jich má na kontě proti tomu jen 9. Tentokrát to znamená pro vyšší střední třídu neobvykle nízkých 52,9 %.