Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červenci 2011: BMW 5 zpět v čele vyšší střední třídy

Aleš Dragoun
Diskuze (150)
První čtyři modely pořadí pocházejí od německých výrobců. Turbodiesely kupují téměř všichni zákazníci.

Trh v této třídě oproti sedmému měsíci roku 2010 rostl. Zatímco loni našlo nové majitele 176 aut, letos 182, tedy o 3,4 % více (+6).

Bavorská série 5 dosáhla rovných 60 přírůstků, zatímco stříbrné Audi A6 včetně kombi Avant a Allroadu minulé generace jich mělo na kontě 47. Mercedes-Benz E to dotáhl na bronz, ale už si připsal jen 24 exemplářů. O tři méně (21) má Audi A7 a velká Volva řad 70 a 80 se dohromady zastavila na 17 kusech. Nejúspěšnějším z nich bylo kombi do lehčího terénu XC70 (7), které rovněž porazilo svého úhlavního konkurenta se čtyřmi kruhy A6 Allroad (5).

BMW 5 v meziročním srovnání ztratilo 15,5 %, před rokem si zákazníci koupili 71 vozů, letos o 11 méně. Audi A6 naopak získalo 38,2 %, v jeho případě to znamená +13 kusů ze 34. Mercedes třídy E zaznamenal oproti loňsku značný pokles o dvacítku aut, tedy 45,5 %. Volvo 70/80 si pohoršilo o 10,5 % z 19 pojízdných trezorů, což značí o dvě méně. Zbytek modelů až na Jaguar XF porovnatelný není, ale menší řada divokých koček ztratila jen jeden kus. To u ní znamená polovinu, tedy jednoznačně irelevantní výsledek.

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v červenci 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období7/20111-7/20117/20111-7/2011
1.BMW 56047533,0%31,4%
2.Audi A6/Allroad4730125,8%19,9%
3.Mercedes-Benz E2425013,2%16,5%
4.Audi A72117111,5%11,3%
5.Volvo S80/Volvo V70/Volvo XC70171779,3%11,7%
6.Mercedes-Benz CLS4482,2%3,2%
6.Renault Latitude4442,2%2,9%
8.Infiniti M291,1%0,6%
9.Jaguar XF1190,5%1,3%
9.Lexus GS120,5%0,1%
9.Saab 9-51120,5%0,8%
-Ostatní modely050,0%0,3%
-CELKEM1821513100,0%100,0%

Objem českého trhu ve vyšší střední třídě se oproti prvním sedmi měsícům loňského roku zvětšil o 21,5 %, z 1.245 na 1.513 kusů.

Celkové pořadí od ledna je následující: pětkové BMW svým nejbližším pronásledovatelům ze Stuttgartu a Ingolstadtu již notně uteklo (475 aut, podíl 31,4 %). Á-šestka je druhá (301 registrací, 19,9 %) a třetí příčku okupuje třída E (rovných 250, 16,5 %). Na čtvrté najdeme velké sedany a kombi od Volva (177, 11,7 %), páté Audi A7 příliš neztrácí (171, 11,3 %).

V porovnání s rokem 2010 se u nás prodalo BMW řady 5 o 154 více (+48 %). A6 naopak ztratila, byť pouze 18 kusů (-5,6 %).Třída E si pohoršila o 98 vozů (mnohem dramatičtějších -28,2 %). Volvo S80/V70/XC70 má -6,8 %, jeho registrace klesly ze 190 o 13. Audi A7 ještě porovnatelné není, neboť ve statistikách bychom jej touto dobou loni nenašli.

V červenci si noví majitelé odvezli 54 bavorských pětek s malým písmenem d na zádi (rovných 90 %), A6 dosáhla na 42 aut s agregáty TDI, benzinových bylo tedy pět (89,4 %). Zákazníci také obdrželi 23 objednaných Mercedesů E s motory CDI (95,8 %). Audi A7 pak vykazuje 17 turbodieselů, což značí 81 %. Volvo 70 a 80 jich má na kontě proti tomu jen 9. Tentokrát to znamená pro vyšší střední třídu neobvykle nízkých 52,9 %.

Aleš Dragoun
Diskuze (150)
30. 8. 2011 13:26
Re: F10 a XF
Ano, vyžádalo by si to jiné uložení motoru, čímž by se A3 přiblížila větším modelům. A u mě by výrazně stoupla. Vzhledem k tomu, že i BMW plánuje do budoucna přechod na přední pohon v této třídě, se nedá očekávat, že by Audi něco měnilo.
Avatar - white label
29. 8. 2011 23:48
Re: F10 a XF
Aplikovat "podélné" quattro k napříč uloženým motorům by stejně nemělo (ani technicky) moc velkou logiku...
29. 8. 2011 23:22
Re: F10 a XF
U A3 původně nasazení Haldexu plynulo z použité platformy - platforma Golfu neumožňovala zástavbu tehdejšího quattra. Přicházející A3 by ho měla být schopna zvládnout, ale Audi do toho nepůjde. Haldex se zřejmě prodává uspokojivě. Takže, jak říkáš, marketing to zvládá.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
29. 8. 2011 15:29
Re: F10 a XF
Tak asi si to umí marketing Audi obhájit...
29. 8. 2011 15:14
Re: F10 a XF
Poznáš to a citelně. Hlavně pokud je korunový diferenciál doplněný zadním "sportovním" diferenciálem. Korunový preferuje zadní nápravu, sportovní zase vnější kolo v zatáčce. Vzniklý rozdíl v projevu pozná snad i laik.