Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Concept Car Mille Miglia 2006: vzpomínka na zlatý věk

Ondřej Láník
Diskuze (24)
Historie automobilky BMW stále ještě není stoletá, ale každý historický milník automobilka sobě i jejím příznivcům připomíná. Koncept Mille Miglia 2006 je dalším příkladem.

Historie automobilky BMW stále ještě není stoletá, ale každý historický milník automobilka sobě i jejím příznivcům připomíná. Koncept Mille Miglia 2006 je dalším příkladem.

Slavný závod Mille Miglia, který se ve dvacátých až padesátých letech minulého století jezdil na Apeninském poloostrově, patřil k těm nejtěžších automobilovým zkouškám své doby. 1600 kilometrů zvládl v roce 1940 ze všech nejrychleji automobil BMW 328 a průměrná rychlost této posádky 166 km/h zůstane pravděpodobně navždy absolutním rekordem této tradiční tratě. Legendární kupé se letos dočkalo oslavy v podobě studie BMW Concept Car Mille Miglia 2006.

Automobil ručně postavený na podvozku BMW Z4 M je podle výrobce pouhým připomenutím práce inženýrů, kteří v desítky let vzdálené době začali tvořit vše, co dodnes dělá značku BMW výjimečnou. Nejde tedy o studii, která by se měla jednou dostat do výroby.

Přestože hlavní designérská retrovlna již pominula, BMW se letos nechalo inspirovat slavným modelem a připravilo s pomocí moderní techniky repliku, hodnou dnešní doby. Proudnicově tvarovaná karoserie má charakteristické rysy vozů dvacátých a třicátých let: malý převis vpředu, dlouhou kapotu, zakrytovaná zadní kola a předlouhý barokně tvarovaný zadní převis. Patrné jsou také rysy moderních banglovských BMW. Viditelné díly vyrobené z plastu vyztuženém uhlíkovými vlákny jsou připevněny na nosný prostorový rám, do kterého jsou uchyceny komponenty podvozku a hnacího ústrojí.

Zajímavým detailem je asymetricky tvarovaná záď, světelná technika z LED prvků i kola o průměru 20 palců.

Pod kapotou je řadový zážehový šestiválec 3246 cm3 z BMW Z4 M o výkonu 252 kW při 7900 ot./min, s maximálním točivým momentem 365 Nm při 4900 ot./min, s pozměněným sacím a výfukovým traktem.

Ondřej Láník
Diskuze (24)
12. 5. 2006 22:32
Re: Pár dalších obrázků
:yes:
12. 5. 2006 21:44
Re: JE TO TAM
Tohle není přece určeno na silnici... je to takové jamování... jen takový opar historie...
12. 5. 2006 21:43
Re: JE TO TAM
Jde o to prolnutí... historie a současnosti... jen ten náznak... já to v tom vnímám... Audi... dokonalé :yes:
12. 5. 2006 18:23
JE TO TAM
Tak jestli ses při čtení článku nepodělal do gatí... vrať se na písek, brácho... Mille Miglia... jak tohle vyslovíš... musí se ti zamlžit oči... BRAVO :yes: Mistr Bangle si s náma dělá, co chce. Jistě... takvejch bohů moc není... Ostatně dnes je to jenom on. Mrkni na koncept a pak skoč do svý garáže... mrknout na Z4 coupe... je to tam. Jo... hergot, já volám, já křičím - JE TO TAM. Tohle je pro mne téma. Tohle je pro mne tah na bránu. Tohle je pro mne historie. Tohle je pro mne budoucnost. BRAVO BMW :yes: :yes: :yes: P.S. Jen ten pocit... vidět... vědět... že tvá automobilka to dělá tak, že ty se najdeš v posledních takřka sto rocích samoty... já prostě smekám, žasnu, jihnu...