BMW eDrive směřuje k využití vodíku

 

Pohonný systém s vodíkovými palivovými články ukazuje budoucnost technologie BMW eDrive prostřednictvím prototypů na základech modelů 5 GT a i8.

Jednou z částí výzkumného a vývojového programu pohonných ústrojí je u BMW Group již více než třicet let používání vodíku jako zdroje energie. V roce 2006 bylo například představeno BMW Hydrogen 7, jehož zážehový motor spaloval vodík.

Před více než patnácti lety se mnichovská automobilka zabývala systémy využívajícími vodíkové palivové články a nyní v rámci BMW Innovation Days 2015 prezentuje své současné výsledky výzkumu a vývoje v této oblasti.

Demonstračním vozem je pro tento případ BMW řady 5 Gran Turismo, které ukazuje, jak tato technologie může fungovat spolu s charakterem a profilem značky.

Prototyp s dojezdem více než 500 km je vybaven elektromotorem o výkonu 180 kW (245 k) a potřebnou energii mu poskytují palivové články, které jsou výsledkem spolupráce BMW Group a Toyota Motor Corporation, zaměřené na vývoj FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle).

Vodík je v tomto BMW uchováván v nádrži umístěné mezi přední a zadní nápravou, kde jsou uloženy nádoby s průmyslovým standardem CGH2 700 bar. Samotný vodík je zmrazený a je patentovaným způsobem BMW Group uchováván pod tlakem 350 bar.

Druhým vozem s palivovými články, který BMW představuje prostřednictvím série oficiálních snímků je prototyp, který vychází z modelu i8 a je k testování používán od roku 2012. K pohonu tohoto vozu slouží elektromotor umístěný u zadní nápravy s výkonem okolo 147 kW (200 k).

Dohoda o strategické spolupráci mezi BMW Group a Toyota Motor Corporation byla podepsána v roce 2013 a představuje podnět pro další zintenzivnění vývoje technologie FCEV.

Cílem této spolupráce je do roku 2020 vyvinout schválené komponenty hnacích systémů s vodíkovými palivovými články. Úspěšné uvedení vozidel FCEV je závislé na infrastruktuře na jednotlivých trzích.

Spolupráce obou partnerů má také za cíl vytvořit technologické standardy, které usnadní uvedení vozidel s vodíkovými palivovými články na trh a zvětšení jejich množství.

Spolupracujeme s TipCars.com
Odposlechy v kauze podnikatele Sisáka byly v souladu se zákonem, uvedl soud Odposlechy v kauze podnikatele Sisáka byly v souladu se zákonem, uvedl soud

Podnikatel Petr Sisák neuspěl s ústavní stížností, která…

Český tým pro odchod Británie z EU povede Soňa Machová, nahradí Prouzu Český tým pro odchod Británie z EU povede Soňa Machová, nahradí Prouzu

Českou skupinu zabývající se odchodem Velké Británie z…

Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Podívejte se, jak vznikají kamufláže pro testovací prototypy! Podívejte se, jak vznikají kamufláže pro testovací prototypy!

Vypadá to jako úplná hračka, ale i maskování vývojového…

BMW M5 Competition Edition: 600 koní pro 200 šťastlivců za 3,5 milionu BMW M5 Competition Edition: 600 koní pro 200 šťastlivců za 3,5 milionu

V závěru výroby současné generace BMW řady 5 přichází…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Míšina matka je údajně těhotná! Jdu na první ultrazvuk, chlubila se

Míšina matka je údajně těhotná! Jdu na první…

Míša Muzikářová je pohřešovaná již od 11. ledna. Policie stále nemá žádné stopy, které by vedly k jejímu…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…