Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i5 bude vodíkový crossover

Michal Fokt
Diskuze (9)
Mnichovská automobilka zacílí svůj třetí ekologický model i5 na svého bavorského rivala Audi Q6. Místo akumulátorů ale bude mít nádrž na vodík.

BMW rozšíří svou ekologickou značku "i" o třetí model i5 až v roce 2020, mluví se o něm ale tak často, jako by tu měl být co nevidět. Inu, není divu, na silnice měl vyrazit za tři roky. Donedávna se předpokládalo, že se bude jednat o sedan, velikostně se blížící pětkové řadě, vybavený plug-in hybridní technikou, odvozenou od sportovního kupé i8. Ostatně dávalo by to smysl. Nejnovější informace ale už snad ani nemohou být rozdílnější.

Už koncem loňského roku se objevily náznaky, že by vůz elektrickou energii mohl získávat z vodíkových palivových článků. A nyní se zdá, že tato zvěst byla správná. Dokonce to vypadá, že kvůli tomu BMW odkládá představení auta až na rok 2020, tedy s dvouletým zpožděním oproti původním plánům. BMW v tomto případě pochopitelně využije know-how Toyoty (Mirai), respektive znalosti, získané avizovaným společným vývojem vodíkové techniky. Elektromotor by měl mít výkon kolem 170 kW, další podrobnosti nejsou zatím k dispozici.

A jako nesprávné se ukazují též původní informace o sedanu. BMW i5 by totiž nakonec měl být crossover. Zatím lze jen tipovat, zda půjde o model střední nebo vyšší střední třídy. Ovšem s ohledem na to, že vůz bude velmi drahý, lze usuzovat, že se v Mnichově spokojí se středním SUV s rozměry na úrovni modelu X3. Ostatně, stejné plány má s čistě elektrickým SUV i Audi. Ač nebude vůz rozměrově příliš velký, díky kompaktním komponentům vodíkového systému lze očekávat, že se kabina bude vymykat běžným zvyklostem třídy a poskytne plnohodnotný komfort pěti pasažérům.

Michal Fokt
Diskuze (9)
14. 9. 2015 21:28
Re: Vodík?
Ja o voze, ty o koze. Nikto predsa nespochybňuje technické schopnosti ľudí v BMW. Problém je v tom, že je to náročná, a teda nijak lacná technológia, t.j. že asi nehrozí nejaké masové rozšírenie. Budovanie infraštruktúry je voči klasickým čerpačkám aj rozvodom elektriny extrémne drahé, a to nie iba výstavba, ale najmä prevádzka. Vodík je v súčasnosti drahá hračka pre pár vyvolených, a ešte dlho dlho bude, ak nie nastálo.
Avatar - wakantanka
13. 9. 2015 16:06
Re: Vodík?
No pokiaľ si dobre pamätám u BMW práve pracovali na vozidle s vodíkovým pohonom už niekedy v 90 -tych rokoch. Dokonca vybudovali plne automatizovanú tankovaciu stanicu na letisku v Mníchove. Dokonca pustili do sveta neviem koľko prerobených 7-er. Takže dát a skúseností majú hádam dosť aby vedeli čo robia.
13. 9. 2015 14:44
Re: Vodík?
nechci ti brat iluze, ale jen na dvou z tech ceprpacek na te mapce se da Toyota Mirai natankovat doplna, na vsech ostatnich v EU maji polovicni plnici tlak nez je potreba, takze i ta Toyota Mirai a tedy i BMW s jeji technikou ma tedy v EU vlastne polovicni dojezd nez ktery deklaruji ;-) takze vodikovim autum postavenych na technice Toyoty Mirai konkuruji vpodstate baterkove elektromobily s dojezdem okolo 250km ;-)

a budoucnost vodik neni, je to alternativa a to alternativa extremne draha, tak draha a tak narocna na udrzbu, ze bezny clovek si vodikove auto spise nekoupi, tak draha z hlediska infrastruktury, ze zadna vodikova benzinka v EU nema a nebude mit zasobu vodiku vetsi, nez na natankovani 10-20 aut ;-) proste nikdo si nelajzne ve meste skladovat vodik pro treba 5000 natankovani ;-) a tak draha z hlediska infrastruktury, ze za cenu jednoho vodikoveho stojanu s infrastrukturou, jde postavit 10 beznych benzinek kde bude 8-10 stojanu a nebo 400-500 rychlonabijecek pro 2 baterkove elektromobily ;-)

schvalne kdy ti tohle dojde, ze to jsou argumenty ktere v soucasnosti z vodiku delaji jen vystrelek do prazdna ;-)
13. 9. 2015 08:46
Jestli to bude jako i3....
Jestli to bude stejna tragedie jako i3, tak si to za ty prachy muzou nechat. Jeste ted si pamatuju toho prodejce ze salonu, jak mi tvrdil, ze zapnuti klimy a topeni nema zadny vliv na dojezd... o par tydnu jsem videl testy a zapnuti klimy je totalni katastrofa na dojezd...

Sorry asi to nepatri k vodiku, ale bmw to je.
12. 9. 2015 22:47
Re: Vodík?
Vodík nie je budúcnosť, určite nie v dohľadnej dobe a nie v masovom meradle. Výroba vodíka je energeticky náročná, distribúcia a skladovanie podobne, autá na vodík tiež nie sú bez problému, hlavne čo sa týka skladovania vodíka vo vozidle, a nutnosti zvlášť výkonného chladenia celého systému. Sieť vodíkových čerpačiek na ktorú odkazuješ nie je nijak hustá, oveľa viac ich je iba v pláne, ktovie kedy a či vôbec budú postavené aj reálne - keby si tam dohodil modré vlajky za prípojky na dobíjanie elektromobilov, tak by si tie žlté a zelené vlajky ani nevidel. Navyše ide len o časť západnej Európy, prevažne Nemecko, a niečo málo v časti Spojených štátov. Žiadna sláva teda. Naftu a benzín rozhodne vodík nenahradí, to by celé muselo byť niekde inde. Kto ešte robí alebo sa chystá sériovo vyrábať autá na vodík? Na čistú elektrinu s baterkami sa postupne chystajú všetci... Určite bude lacnejšie voziť so sebou elektrinu v baterkách, ako vyrábať vodík a v aute voziť elektráreň alebo vodík dokonca spaľovať...
Kdeže, píš si čo chceš, ja ostávam pri svojom - vodík je podľa mňa slepá ulička. O opaku ma môže presvedčiť iba realita.