BMW i5 bude vodíkový crossover
BMW rozšíří svou ekologickou značku "i" o třetí model i5 až v roce 2020, mluví se o něm ale tak často, jako by tu měl být co nevidět. Inu, není divu, na silnice měl vyrazit za tři roky. Donedávna se předpokládalo, že se bude jednat o sedan, velikostně se blížící pětkové řadě, vybavený plug-in hybridní technikou, odvozenou od sportovního kupé i8. Ostatně dávalo by to smysl. Nejnovější informace ale už snad ani nemohou být rozdílnější.
Už koncem loňského roku se objevily náznaky, že by vůz elektrickou energii mohl získávat z vodíkových palivových článků. A nyní se zdá, že tato zvěst byla správná. Dokonce to vypadá, že kvůli tomu BMW odkládá představení auta až na rok 2020, tedy s dvouletým zpožděním oproti původním plánům. BMW v tomto případě pochopitelně využije know-how Toyoty (Mirai), respektive znalosti, získané avizovaným společným vývojem vodíkové techniky. Elektromotor by měl mít výkon kolem 170 kW, další podrobnosti nejsou zatím k dispozici.
A jako nesprávné se ukazují též původní informace o sedanu. BMW i5 by totiž nakonec měl být crossover. Zatím lze jen tipovat, zda půjde o model střední nebo vyšší střední třídy. Ovšem s ohledem na to, že vůz bude velmi drahý, lze usuzovat, že se v Mnichově spokojí se středním SUV s rozměry na úrovni modelu X3. Ostatně, stejné plány má s čistě elektrickým SUV i Audi. Ač nebude vůz rozměrově příliš velký, díky kompaktním komponentům vodíkového systému lze očekávat, že se kabina bude vymykat běžným zvyklostem třídy a poskytne plnohodnotný komfort pěti pasažérům.