BMW i8: Chystá se roadster a... osmiválec!
Určitě máte ještě v živé paměti, jak vehementně představitelé BMW i divize M už několik let odmítají vznik ostřejší verze sportovního hybridu i8. Tak na tom se... stále nic nemění. Ale když jste opravdový fanda značky, tohle vás nemůže odradit. Pokud na to kašle automobilka, otevírá se prostor pro aftermarket a německá firma Gabura Racing Technologies, specializující se na závodní převodovky, udělala to, co si přeje asi každý skalní fanda BMW. Vyhodila hybridní systém a tříválcovou patnáctistovku a před zadní nápravu namontovala dvakrát přeplňovaný bavorácký V8 o objemu 4,4 l z BMW M6.
Ba co víc, jedná se o jednotku připravenou Alpinou, která by měla mít výkon zhruba o 200 koní vyšší, než originální mnichovská specifikace, což znamená, že se pohybuje někde kolem 800 koní (588 kW). Síla motoru jde na zadní kola prostřednictvím šestistupňové sekvence. Podrobnější info zatím není k dispozici a Gabula se nepochlubila ani fotkou swapu samotného, důvodem prý je, že projekt ještě není kompletně dokončen. Až bude hotovo, určitě o Gabula i8 ještě uslyšíme. Jsem si jistý, že pak vám na přání předělají vaši i8 též.
Druhá novinka, související s BMW i8, už je ale plně v režii mnichovské automobilky. Poté, co už skoro před 4 roky(!) BMW představilo studii i8 Spyder, se dočkáme její realizace. Handelsblattu to prý potvrdil šéf BMW Harald Krüger, ale neprozradil časový plán. Avšak s ohledem na to, že i8 míří do třetího roku své výroby, byl by asi nejvyšší čas a k rozšíření nabídky by mohlo dojít ideálně už v příštím roce.