Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M3 GTR – z okruhu na silnice

Michal Fokt
Diskuze (24)
Nestačí vám supersport BMW M3 se šestiválcem 3,2 l? Tak zkuste omezenou sérii „em-trojky“ se čtyřlitrovým osmiválcem o výkonu 258 kW!

Nestačí vám supersport BMW M3 se šestiválcem 3,2 l? Tak zkuste omezenou sérii „em-trojky“ se čtyřlitrovým osmiválcem o výkonu 258 kW!

Automobilka BMW postavila závodní speciál, se kterým se zúčastňuje seriálu ALMS (American Le Mans Series), ve kterém je velice úspěšná. Pod kapotou modrobíleho speciálu BMW M3 GTR Racing se tísní motor o objemu 3997 cm3, který disponuje výkonem větším než 295 kW při 7500/min a jeho točivý moment činí 480 N.m při 5500/min. Není bez zajímavosti, že je tato jednotka schopná točit až 8500 otáček za minutu.

K tomu, aby se tento závodní speciál mohl objevit i v evropských závodech, je však nutné, aby splnil nutnou podmínku, kterou je malosériová výroba jeho silniční verze. Velikost limitované série civilních BMW M3 GTR dosud nebyla stanovena, jsou však známy jeho technické parametry. Vůz bude mít rozvor 2731 mm, rozměry 4617 x 1784 x 1345 mm a světlou výšku jen 95 mm. Oproti speciálu bude M3 GTR o 250 kg těžší - na tom se podepsalo osazení povinnou silniční výbavou, takže se dostane na 1350 kg. Vidlicovému osmiválci byl z důvodu splnění emisních a hlukových limitů snížen výkon na 258 kW při 7250/min, točivý moment nyní dosahuje také "jen" 365 N.m při 5000/min. Hliníkový blok válců i hlavy se vyrábějí v továrně v Landshutu, odkud přicházejí také motory BMW pro závody formule 1. Sílu vozu krotí nejen brzdy z „obyčejné“ M3 (vpředu o průměru 325 mm, vzadu 328 mm), ale stejně jako u ní i diferenciál BMW M Lock s proměnnou svorností.

BMW M3 GTR je vybaveno devatenáctipalcovými kovanými ráfky z lehkých slitin, které jsou vpředu obuty do pneumatik 225/40, vzadu pak nesou pláště o rozměru 255/35. Jeho cena byla stanovena na pěkně kulatých čtvrt milionu euro, což je nějakých 8 250 000 Kč. K dostání bude od února příštího roku.

Michal Fokt
Diskuze (24)