Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Group už prodalo milion elektromobilů. V růstu pomůže i Rimac

Daniel Fuglevič
Diskuze (79)

S dosaženým milníkem chce BMW pokračovat na rozjeté vlně a do budoucna vidí na poli elektrických modelů další růst v prodejích.

BMW obdobně jako další velké automobilky postupuje v rozšiřování své nabídky čistě elektrických modelů a utvrzením této cesty je pro německou značku dosažení důležitého milníku. Automobilka totiž oznamuje, že od uvedení BMW i3 v roce 2013 již prodala rovný milion elektromobilů.

Video se připravuje ...

Prodejní milník zahrnuje prodeje celkové skupiny BMW Group, do které samozřejmě patří i značky Mini a Rolls-Royce. V tomto ohledu zájem o čistě elektrické vozy u automobilky neklesá, ba naopak. Za první čtvrtletí roku 2024 uvádí BMW Group narůst o 27,9 % oproti prvnímu čtvrtletí loňského roku. Přesněji letos dodala skupina zákazníkům zatím 82.700 elektrických modelů BMW, Mini a Rolls-Royce.

„Dosáhli jsme důležitého milníku, který potvrzuje atraktivitu našeho produktového portfolia,“ uvedl k prodejům Jochen Goller, člen představenstva BMW AG odpovědný za zákazníky, značky a prodej. Navzdory nestabilnímu tržnímu prostředí však BMW Group dále očekává mírný nárůst v prodejích. Mezi hlavní tahouny růstu mají patřit právě elektromobily a modely z prémiového segmentu.

Každopádně i další výhledové plány samotné značky BMW tuto předpověď utvrzují. Nedávným odhalením konceptů Neue Klasse nás výrobce připravuje na novou evoluci čistě elektrických modelů. Rokem 2025 chce odstartovat využití již šesté generace elektrického pohonu BMW eDrive, který nabídne o 30 % delší dojezd, o 30 % rychlejší nabíjení a o 25 % procent vyšší účinnost. Tento pokrok zabalí BMW novým designovým jazykem do minimalistické formy v případě sedanů i SUV.  

O něco dále v budoucnosti je práce na projektech elektrických pohonů, se kterými BMW Group pomůže technologická divize Rimacu. Obě strany se před pár dny dohodly na dlouhodobé spolupráci. Konkrétně bude chorvatská firma předním partnerem BMW Group ve vývoji vysokonapěťových baterií.

Daniel Fuglevič
Diskuze (79)

Doporučujeme

14. 4. 2024 12:54
Re: Nikdo nezná pravdu, ani zdejší redakce
“To už tu píšeš několik let, každou chvíli je něco game-changer a zatím skutek utek ”

Tva argumentace je stejného stylu jak Barika…
14. 4. 2024 11:37
Re: Nikdo nezná pravdu, ani zdejší redakce
Chápeš to špatně. Kritizuju tu adoraci jednoho modelu, kterému se s opravdu velikou a štědrou podporou vlád západních zemí, podařilo být jednou na bedně ;-) Sandero, T-Roc ani Clio takovou tláču neměli...
14. 4. 2024 10:25
Re: Nikdo nezná pravdu, ani zdejší redakce
Jak dlouho trvalo, než se převrátil trh s mobilníma telefonama směrem k chytrým telefonům? Bylo to v řádu let. A telefon je levné zboží s morálním zastaráváním v cyklu 1 roku.
Ty chceš, aby u aut, která mají životní cyklus cca 8 let a jsou neporovnatělně větší investice, byla ta změna ještě rychlejší než u telefonů.. a když není tak na tom zakládáš kritiku EV...
Co si pak mám myslet o tvých názorech?
Avatar - chcíplý pes
13. 4. 2024 13:04
Re: Nikdo nezná pravdu, ani zdejší redakce
Petr, hodinový kovboj!
13. 4. 2024 12:58
Re: Nikdo nezná pravdu, ani zdejší redakce
Pokud ignoruješ skutečná čísla prodejů, tak ano, je to zbytečná diskuse ;-) To, že se jednou povedlo TMY být TOP neznamená, že je to nějaký zvrat. Všichni víme, že to bylo díky dotacím v DE, ty už ale nejsou ;-) Březen ukáže, jak to v EU doopravdy s prodeji EV vypadá.

Btw v úterý jsem měl půjčený Enyaq 80 iV cca na hodinku - Praha, pak kousek D5 a okresky kolem. V oranžové vypadá skvěle, má výborné zpracování interiéru - holt Škodovka, ale po 10 minutách jsem se v tom autě dost nudil. Vůbec mě nebavilo ho řídit. Párkrát jsem si přišlápl akcelerátor a pak nebyl ani důvod, brzdy nic moc a celkově se po jízdě dostavil jen pocit marnosti. To auto nemá v sobě nic. Je to jen přesunovadlo z bodu A do bodu B…