BMW Group už prodalo milion elektromobilů. V růstu pomůže i Rimac
S dosaženým milníkem chce BMW pokračovat na rozjeté vlně a do budoucna vidí na poli elektrických modelů další růst v prodejích.
BMW obdobně jako další velké automobilky postupuje v rozšiřování své nabídky čistě elektrických modelů a utvrzením této cesty je pro německou značku dosažení důležitého milníku. Automobilka totiž oznamuje, že od uvedení BMW i3 v roce 2013 již prodala rovný milion elektromobilů.
Prodejní milník zahrnuje prodeje celkové skupiny BMW Group, do které samozřejmě patří i značky Mini a Rolls-Royce. V tomto ohledu zájem o čistě elektrické vozy u automobilky neklesá, ba naopak. Za první čtvrtletí roku 2024 uvádí BMW Group narůst o 27,9 % oproti prvnímu čtvrtletí loňského roku. Přesněji letos dodala skupina zákazníkům zatím 82.700 elektrických modelů BMW, Mini a Rolls-Royce.
„Dosáhli jsme důležitého milníku, který potvrzuje atraktivitu našeho produktového portfolia,“ uvedl k prodejům Jochen Goller, člen představenstva BMW AG odpovědný za zákazníky, značky a prodej. Navzdory nestabilnímu tržnímu prostředí však BMW Group dále očekává mírný nárůst v prodejích. Mezi hlavní tahouny růstu mají patřit právě elektromobily a modely z prémiového segmentu.
Každopádně i další výhledové plány samotné značky BMW tuto předpověď utvrzují. Nedávným odhalením konceptů Neue Klasse nás výrobce připravuje na novou evoluci čistě elektrických modelů. Rokem 2025 chce odstartovat využití již šesté generace elektrického pohonu BMW eDrive, který nabídne o 30 % delší dojezd, o 30 % rychlejší nabíjení a o 25 % procent vyšší účinnost. Tento pokrok zabalí BMW novým designovým jazykem do minimalistické formy v případě sedanů i SUV.
O něco dále v budoucnosti je práce na projektech elektrických pohonů, se kterými BMW Group pomůže technologická divize Rimacu. Obě strany se před pár dny dohodly na dlouhodobé spolupráci. Konkrétně bude chorvatská firma předním partnerem BMW Group ve vývoji vysokonapěťových baterií.