Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M3 a M4 dostanou čtyřválcové motory

Michal Fokt
Diskuze (52)
Už příští generace sportovních modelů BMW M3 a M4 by se mohly vrátit ke kořenům a zase používat řadové čtyřválce... nebo snad až ta další?

Není pochyb o tom, že BMW je mezi prémiovými značkami průkopníkem a velkým fanouškem downsizingu, jenž se nevyhýbá ani sportovním modelům divize M, nosný typ M3 (a M4) nevyjímaje. Ani současná šestiválcová motorizace ale nejspíš nebude definitivní a z V8 u minulé verze by v té příští klidně mohla být těch válců polovina, jako svého času u kultovní M3 E30.

Šéf Product Managementu divize BMW M Carsten Pries řekl australskému webu Motoring, že "bylo předvídatelné, že by příští generaci kultovního sportovního modelu mohl pohánět čtyřválcový motor." Zvláštní kombinace oznamovacího a podmiňovacího způsobu, co říkáte?

Ba co víc, Pries dodává, že "zatím nezapočal vývojový proces, nicméně BMW M má připraven balíček vlastností, jaké musí nový model splňovat. Samozřejmě můžete spatřit budoucí M3, poháněnou čtyřválcovým motorem." Pokud by k této změně došlo, jako že Pries naznačuje hodně (ne)nápadně, motivací je snaha BMW o co nejnižší hmotnost vozu.

"Výkonnost lze docílit větším výkonem, ale pokud v budoucnu vstoupí do hry emise a spotřeba, musíme se více zaměřit na hmotnost", vysvětluje Pries a dodává, že pokud bude mít auto menší váhu, cíle v oblasti výkonnosti se budou moci dosáhnout právě použitím čtyřválce.

BMW M3 zatím v každé generaci nabídlo více síly, než v modelu předešlém, současný přeplňovaný šestiválec 3,0 l se dvěma turby je přibližně o 40 % silnější a o 25 % úspornější, než předešlý V8, to by se ale mohlo s novým, lehčím autem propříště změnit. Podle Priese trend downsizingu bude pokračovat i v dalších letech a generacích, ale snad nebudu daleko od pravdy, když napíšu, že pod čtyři válce (snad) BMW M nikdy nepůjde...

Michal Fokt
Diskuze (52)
14. 5. 2014 09:35
Re: Downsizing
dowsizing neni jen vysadou EU, ale vpodstate celeho sveta, dokonce i v tech emiratech kde i bezne uklizecce zarucivali donedavna V8 se odtoho upousti a elektrifikuje se v takovem rozsahu, ze by i Norove se Svicarama by mohli zavidet ;-) spotrebu zacinaj resit jiz i samotni Americane
14. 5. 2014 09:31
Re: pohoda
Já s 320i jezdim v reálu za stejnou nebo nižší spotřebu než uvádí výrobce na rozdíl od konkurence. Takže za mě to u bmw funguje :-)
Avatar - King
14. 5. 2014 08:27
Re: pohoda
Jak říkáš. >:D
Avatar - King
14. 5. 2014 08:26
Re: pohoda
Já vím. Ale i přesto - díky. :-) :yes:
Avatar - fOE
14. 5. 2014 08:11
Re: R4 v BMW M2
To urcite ne, ale charakter auta neni jen o motoru, ale i o pocitu z rizeni (tu znova pochybuju) a o hmotnosti, kde by mohla M2 s r4 zabodovat.