BMW M3 a M4 dostanou ještě ostřejší verze

Za tři roky to bude přesně 100 let od založení automobilky BMW. Výrobce chce na oslavu výročí vyrukovat s něčím výjimečným, což ryze účelové provedení sedanu M3 a kupé M4 dosyta naplní. Prozatím nebyly řečeny žádné podrobnosti, dají se však očekávat vozy ve stylu odlehčené M3 CSL nebo M3 GTS.
Nízká hmotnost je jedním z hlavních kritérií. Příklad si můžeme vzít právě ze srovnání standardní M3 E46 a ostré M3 CSL. Stokilogramový rozdíl znamenal, že CSL přišlo prakticky o všechny komfortní vymoženosti. Kdo je ale v takto zaměřeném voze vůbec potřebuje?
Pokud bude BMW postupovat stejně jako u M3 GTS, máme se nač těšit. Uvnitř by se totiž mohl objevit trubkový rám, systém pro okamžité odpojení elektroinstalace, hasicí přístroj nebo skořepinové sedačky. Důležité části interiéru projdou odlehčením, ubude také zvukové izolace.
Změny pod kapotou se prozatím neočekávají. Třílitrový zážehový turbomotor má v M3 a M4 výkon 316 kW a točivý moment 500 N.m. Pravděpodobně dojde k mírnému nárůstu obou hodnot (M3 GTS měla oproti standardu o 22 kW vyšší výkon). O výběru převodovky však prozatím můžeme jen polemizovat. M3 GTS měla sedmistupňovou dvouspojkovou skříň M-DCT a s touto možností se počítá také u M3/M4. Osobně bychom uvítali volbu manuální šestistupňové převodovky, která řidiče více vtáhne do děje.