7.10. 2015 Michal Fokt

BMW M4 GTS: Hardcore emko má rovných 500 koní

 

BMW představilo limitovanou edici přiostřeného kupé M4 s výkonem 368 kW. Severní smyčku Nürburgringu zvládne za 7 minut a 28 sekund.

BMW M4 sice vypadá spíš jako korpulentní gétéčko než čistokrevný sporťák, hodný kultovního loga ///M, nicméně naše zkušenosti s ním ukázaly, že realita je trošku jiná a emčtyřka dokáže uspokojit i náročného řidiče. Ovšem jako vždy se najdou tací, kterým je 430 koní málo a auto je na ně příliš hodné. Ty BMW navnadilo už v létě studií M4 GTS, v jejímž případě asi nikdo nepochyboval, že spíše než o koncept šlo o prototyp. A skutečně - M4 GTS se nám nyní oficiálně představuje a studii je podobné jako BMW BMW.

GTS bude mít světovou premiéru koncem měsíce v Tokiu a BMW upozorňuje, že vznikne pouze sedmisetkusová série (z toho 300 pro USA). Dá se tedy předpokládat, že už dneska večer nebude co kupovat... Co se vizuální stránky věci týče, limitka má nastavitelný přední splitter, větší bouli na kapotě a speciální design kovaných kol 666 M Styling, obutých do semislicků Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 265/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu, upečených speciálně pro potřeby M4 GTS.

Na zádi se vyjímá stavitelné karbonové křídlo s držáky soustruženými z hliníku, upevněnými na víku kufru z CFRP. Nechybí ani karbonový difuzor nebo titanový výfuk, zadní svítilny používají jako první v autoprůmyslu techniku OLED. Sportovní volant je čalouněn alcantarou, přední sedadla jsou karbonová, potažená kombinací umělého semiše a kůže Merino. Odlehčena byla též palubní deska, stejně jako výplně dveří, kde madla střídají poutka. Ano, tušíte správně, váha šla dolů, a to o úctyhodných 90 kilo na 1510 kg (bez řidiče).

Už to by stačilo k dosažení výrazně lepších schopností, než má klasické M4, ovšem v BMW M nikdy neodolají pokušení nedostat z motoru ještě něco navíc. V tomto případě inženýři oprášili "vousaté" řešení v podobě vstřikování vody do sání a i díky němu zakulatili parametry třílitrového šestiválce TwinPower Turbo na 500 koní (368 kW) a 600 N.m, což znamená, že na koně připadají jen 3 kg hmotnosti. Nedošlo přitom ke zvýšení spotřeby, ale koho to zajímá. Důležitější je, že M4 GTS, vybavené sedmistupňovou dvouspojkou, dá stovku za 3,8 s, maximální rychlost je elektronicky omezena na kacířských 305 km/h a Bavoři se také pochlubili, že auto zajede Nürburgring za 7 minut a 28 sekund. Že by to zvládli ještě před rychlostním "banem"?

BMW M4 GTS dostalo standardně keramické brzdy a ve třech stupních stavitelný sportovní podvozek, za příplatek je ještě připraven Clubsport Package, zahrnující výztuhu za předními sedadly v laku Acid Orange, šestibodové pásy a hasicí přístroj. Cena zatím nebyla stanovena, ale pro zájemce o tento vůz asi nebude úplně důležitá...

Spolupracujeme s TipCars.com
Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně Jak na nejlepší e-shop? Nechte si postavit řešení na míru a splácejte ho postupně

Každý, komu se daří na poli internetového prodeje, vám…

Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil Je možné opotřebovat motor Tesly Model 3? Takto vypadá po milionu ujetých mil

Americká Tesla chce veřejnosti dokázat, že i pohonné…

 



Mamba GT3 Street: Brutální přestavba BMW M4 Coupé. S výkonem 750 koní... Mamba GT3 Street: Brutální přestavba BMW M4 Coupé. S výkonem 750 koní...

Severoamerická společnost Hoffy Automobiles před pár lety…

BMW M4 Cabrio 30 Jahre Edition připomíná první M3 Cabrio BMW M4 Cabrio 30 Jahre Edition připomíná první M3 Cabrio

BMW M GmbH uvádí výroční edici modelu M4 Cabrio, jejímž…

 



 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Včera

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…