7.10. 2015 Michal Fokt

BMW M4 GTS: Hardcore emko má rovných 500 koní

 

BMW představilo limitovanou edici přiostřeného kupé M4 s výkonem 368 kW. Severní smyčku Nürburgringu zvládne za 7 minut a 28 sekund.

BMW M4 sice vypadá spíš jako korpulentní gétéčko než čistokrevný sporťák, hodný kultovního loga ///M, nicméně naše zkušenosti s ním ukázaly, že realita je trošku jiná a emčtyřka dokáže uspokojit i náročného řidiče. Ovšem jako vždy se najdou tací, kterým je 430 koní málo a auto je na ně příliš hodné. Ty BMW navnadilo už v létě studií M4 GTS, v jejímž případě asi nikdo nepochyboval, že spíše než o koncept šlo o prototyp. A skutečně - M4 GTS se nám nyní oficiálně představuje a studii je podobné jako BMW BMW.

GTS bude mít světovou premiéru koncem měsíce v Tokiu a BMW upozorňuje, že vznikne pouze sedmisetkusová série (z toho 300 pro USA). Dá se tedy předpokládat, že už dneska večer nebude co kupovat... Co se vizuální stránky věci týče, limitka má nastavitelný přední splitter, větší bouli na kapotě a speciální design kovaných kol 666 M Styling, obutých do semislicků Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 265/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu, upečených speciálně pro potřeby M4 GTS.

Na zádi se vyjímá stavitelné karbonové křídlo s držáky soustruženými z hliníku, upevněnými na víku kufru z CFRP. Nechybí ani karbonový difuzor nebo titanový výfuk, zadní svítilny používají jako první v autoprůmyslu techniku OLED. Sportovní volant je čalouněn alcantarou, přední sedadla jsou karbonová, potažená kombinací umělého semiše a kůže Merino. Odlehčena byla též palubní deska, stejně jako výplně dveří, kde madla střídají poutka. Ano, tušíte správně, váha šla dolů, a to o úctyhodných 90 kilo na 1510 kg (bez řidiče).

Už to by stačilo k dosažení výrazně lepších schopností, než má klasické M4, ovšem v BMW M nikdy neodolají pokušení nedostat z motoru ještě něco navíc. V tomto případě inženýři oprášili "vousaté" řešení v podobě vstřikování vody do sání a i díky němu zakulatili parametry třílitrového šestiválce TwinPower Turbo na 500 koní (368 kW) a 600 N.m, což znamená, že na koně připadají jen 3 kg hmotnosti. Nedošlo přitom ke zvýšení spotřeby, ale koho to zajímá. Důležitější je, že M4 GTS, vybavené sedmistupňovou dvouspojkou, dá stovku za 3,8 s, maximální rychlost je elektronicky omezena na kacířských 305 km/h a Bavoři se také pochlubili, že auto zajede Nürburgring za 7 minut a 28 sekund. Že by to zvládli ještě před rychlostním "banem"?

BMW M4 GTS dostalo standardně keramické brzdy a ve třech stupních stavitelný sportovní podvozek, za příplatek je ještě připraven Clubsport Package, zahrnující výztuhu za předními sedadly v laku Acid Orange, šestibodové pásy a hasicí přístroj. Cena zatím nebyla stanovena, ale pro zájemce o tento vůz asi nebude úplně důležitá...

Spolupracujeme s TipCars.com
Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec

Opoziční zastupitelé jihočeského kraje vyzvali na dnešním…

Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně? Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně?

Andrej Babiš, šéf hnutí ANO a bývalý majitel Agrofertu se…

Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec

Po středečním teroristickém útoku v Londýně není nutné…

Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová

Legenda českého animovaného filmu Krteček zažívá…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Vstřikování vody se z M4 GTS rozšíří Vstřikování vody se z M4 GTS rozšíří

Bosch vidí ve svém systému vstřikování vody do sání…

Video: BMW M4 driftuje v ulicích Moskvy Video: BMW M4 driftuje v ulicích Moskvy

Rusko je nekonečnou studnicí šílených videí. Tohle…

 



 
Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Dnes 12:50

Vyzkoušeli nový Opel Insignia Grand Sport. Lze mu vytknout máloco, něco ale přece.




Blesk.cz

Terorista z Londýna: Je to britský islamista. Bezpečnostní složky ho nepovažovaly za hrozbu

Terorista z Londýna: Je to britský islamista.…

Celý svět se nyní ptá, kdo je muž, který ve středu zaútočil před parlamentem v Londýně. Terorista nejdříve…

Máte

Máte "myší nemoc"? Počítač ničí zdraví. Chat s odborníkem.

Onemocněním karpálního tunelu nejvíce trpí lidé, kteří pracují mnoho hodin s počítačem. Může být také důsledkem…

 

iSport.cz

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil, výhodu má dál Jihlava

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil,…

Ještě není konec. Barážníci stále čekají na svého posledního člena. Už se zdálo, že se ke Karlovým Varům,…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal platí za celosvětový fenomén, což mimo jiné dokládá i fakt, že jej hraje mezinárodně více národů, než…

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…