Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M5 a M6 Competition: Osmiválec posiluje o 15 koní

David Bureš
Diskuze (42)
Balíček Competition nabízí vedle silnějšího motoru také upravené nastavení podvozku.

S novinkami se v posledních dnech u BMW doslova roztrhl pytel. Po řadě 6 v edici M Sport a modernizaci kompletní nabídky řady 5 tu je paket Competition pro modely M5 a M6, který bude pro tyto vozy dostupný počínaje červencem.

Nejdůležitějším prvkem paketu Competition je zvýšení výkonu 4,4litrového osmiválce M TwinPower turbo o 11 kW na celkových 423 kW při 6000 až 7000 min-1. Točivý moment 680 N.m zůstal beze změn, je dostupný však až do 6000 min-1 a ne do 5750 min-1 jako u výchozích aut.

Důsledkem silnějšího agregátu pod kapotou je rychlejší sprint z 0-100 km/h, který se u všech modelů s tímto balíčkem zkrátil o 0,1 sekundu. Akcelerace z 0-200 km/h je kratší o 0,2 sekundy.

Vedle toho automobil s tímto paketem dostane upravené nastavení podvozku, který je v případě M5 snížen o 10 milimetrů. Konstruktéři se zaměřili na naladění zavěšení, tlumičů i stabilizátoru. Lepší trakci pomáhá také jinak nastavený elektronický samosvorný diferenciál.

Díky změnám na podvozku mají být vozy lépe ovladatelné, a to i během jízdy ve vyšších rychlostech. Auta mají být také jistější při jízdě v zatáčkách.

Mód M Dynamic stabilizačního systému je ještě více zaměřen na sportovní jízdu. Jednotlivé režimy nastavení podvozku se pak od sebe více liší.

Pro auta vybavená balíčkem Competition jsou dodávána speciální 20palcová kola z lehkých slitin a sportovní výfukový systém se dvěma dvojitými koncovkami výfuku z černého chromu.

Paket Competition je možné pořizovat pro všechny karosářské varianty modelů M5 a M6, je tedy dostupný pro sedan, kupé, kabriolet a sportovně laděný sedan Gran Coupé. V případě M5 bude balíček Competition k dispozici pro faceliftovanou verzi tohoto vozu.

David Bureš
Diskuze (42)
4. 6. 2013 14:38
M5-M6 Competition
Bavíte se tu jen o číslech,ale myslím,že ty tu jsou až na posledním místě. Nejmarkatnější rozdíl bude v podvozku a jeho nastavení.Auto bude spíše laděno na okruhové ježdení a bude lépe vyvážené.Toto stejně poznaj ale opravdové macha,co jezdějí s těmito auty... :-!.Já osobně bych radeji uvítal odlehčenou verzi s vyššim výkonem.Ten,kdo si auto koupí asi vi,do čeho půjde a že mu Paket nepřijde zbytečný... :-)
28. 5. 2013 10:13
Re: aky to ma zmysel
netreba chytat za slovicka a teraz sa tu hrat na pravnika. je myslim kazdemu jasne, co som tym sledoval a na co som narazal. niezeby som tu presadzoval uniformitu, ale tak ako v reci je nutna nejaka kompatibilita, plati to aj pre pisanie. neviem cim sa dotycna zivi, ale naprja som v pracovnom styku este nikdy v zivote nedostal list/mail/spravu pisanu takym sposobom a neviem si predstavit, ako by som reagoval dostat takyto pracovny mail, ktory ma posobit seriozne. tot vsio. ako argument tiez pouzijem fakt, ze nie som ani zdaleka jediny, kto toto riesil a pytal sa na to, ci dokonca kritizoval z hladiska komplikovania citania a pochopenia textu. skus to neobracat na moje schopnosti a vlastnosti citat a chapat text. su uplne v poriadku pocas celeho mojho zivota, ci studenstkeho, pracovneho alebo sukromneho
Avatar - Hammunasakra
23. 5. 2013 02:14
Re: aky to ma zmysel
:yes: :yes: :yes: :-)
22. 5. 2013 20:45
Re: aky to ma zmysel
Ne, "zvýrazňuje" kapitálkami/ verzálkami. :-) Nikoli uvozovkami. Ty značí trochu něco jiného. Původně jsi napsal "skoro sa to neda citat." Z toho jsem usoudil, že máš problém se čtením. Co se jí honí hlavou, s tím ti nepomohu.
22. 5. 2013 13:11
Re: aky to ma zmysel
problem nie je v citani slov, problem je v pochopeni, co sa tej osobe honi hlavou ked pise tak neprehladne. nieco podobne ako pisanie tzv vypatlancinou (priklad: PoZnAs tO, wYpAtLaNcInA xD *MuUuUcK*), zvyraznovat nieco napr uvodzovkami, ktore su v jazyku urcene na iny ucel, alebo zvyraznovanie snad kazdeho tretieho slova vo vete za ucelom zvyraznenia...proste je to nezmysel, zufala snaha odlisit sa formou textu a nie jeho zmyslom.