Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M5: Rychlý sedan v nové generaci poprvé se čtyřkolkou

Aleš Dragoun
Diskuze (159)
Mnichovská automobilka oficiálně odhalila novou generaci M5. Vůbec poprvé dostala pohon všech kol.

Superrychlý klasik s tříprostorovou karoserií pochopitelně vychází z nejnovější generace bavorské pětky a stylistické rozdíly jsou minimální. Síla musí být zdůrazněna, ale pouze decentně, tak je tomu už od první „čistokrevné“ M5, která byla přestavena v roce 1984. Manažerský a náležitě luxusní sedan vyšší střední třídy, který je možné prohnat i po okruhu: taková prý em-pětka zůstává stále. Větší jsou otvory v předním nárazníku a jedinečný pak zadní difuzor, který slabší a starší sourozenci nemají.

V8 a 4x4

Dvěma turby přeplňovaný vidlicový osmiválec 4,4 l z minulé generace prošel modifikacemi, má nová dmychadla, upravené chlazení a vstřikování pracuje při vyšším tlaku. Výsledkem je 441 kW, tedy rovných 600 koní. Stádo je dostupné v rozmezí 5600-6700 otáček. Točivý moment vrcholí monumentální hodnotou 750 N.m/1800-5600 min-1.

Návrat manuální převodovky se nekoná. Osmistupňový M Steptronic ale umožňuje i sekvenční řazení voličem na středové konzole, případně páčkami pod volantem. Elektronický systém pohonu všech kol, zde logicky značený M xDrive má centrální vícelamelovou spojku a distribuuje točivý moment dle potřeby. Aktivní zadní diferenciál lze uzamknout v rozmezí 0-100 %. Elektronická stabilizace DSC je vypínatelná, deaktivace se doporučuje pouze na závodní trati. V módu M Dynamics lze jezdit bokem, umožňuje kontrolovaný drift. Čtyřkolka má dále režimy 4WD, 4WD Sport a 2WD, auto tedy může být i tradicionalistou a fanoušci modrobílých si jistě přijdou na své...

Dvoustovkou za 11 sekund

Adaptivní hliníkové šasi s dvojitými lichoběžníky vpředu a pětiprvkovými závěsy vzadu nepostrádá VDC (Variable Damper Control), která disponuje módy Comfort, Sport a Sport Plus, stejně jako elektrický posilovač řízení, samotný motor místo prvního nabízí režim Efficient. S nastaveními si lze hrát donekonečna pomocí dvou tlačítek na koženém volantu, dokonce se mění i setup head-up displeje. Kabina je čalouněna jak jinak než kůží Merino a řidič se spolujezdcem si hoví v sedačkách s elektrickým ovládáním, v „extras“ najdeme multifunkční anatomy s ještě lepším bočním vedením. Čtyři koncovky výfuku mají klapky pro zmírnění linoucí se „muziky“ například ve městech...

Není divu, že nová M5 zrychluje z klidu na stovku za 3,4 s, na dvojnásobek se dostane během 11,1 s. Továrně nastavenou elektronicky omezenou dvěstěpadesátku lze za příplatek posunout až na 305 km/h. Moc míst, kde byste takhle rychle mohli legálně jet, ale není už ani v Německu... BMW uvádí kombinovanou spotřebu 10,5 l/100 km, té se ale v reálném provozu šťastní majitelé přiblíží asi jen těžko.

Karbonová střecha

Karoserie byla odlehčena třeba hliníkovou kapotou a standardní střechou z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny, takže novinka je i přes pohon všech kol lehčí než předchůdce, váží 1855 kg. Standardní vrtané kotouče s modrými třmeny mohou nahradit karbon-keramické pro změnu se zlatými, ušetří dalších 23 kilo. Nezapomínejme, že jde opravdu o velké auto, do pětimetrové hranice na délku mu chybí jen tři a půl centimetru! Pětka obecně řádně narostla, i když také zkrásněla. Nejostřejší model standardně jezdí na devatenáctipalcových kolech, za příplatek jsou dvacítky. Žádných jiných karosářských variant se určitě nedočkáme, kombi Touring zůstane vyhrazen levnějším a slabším specifikacím.

Sedan M5 bude k mání v sousedním Německu od září za 117.900 eur (3,076 milionu korun). Hned od startu se začne nabízet i čtyřsetkusová limitka First Edition s lepší výbavou v tmavě červené metalíze za 137.400 eur, tedy bezmála 3,6 milionu. První zákazníci se svých nových aut dočkají ale až na jaře příštího roku.

Aleš Dragoun
Diskuze (159)
Avatar - white label
23. 8. 2017 17:09
Re: 600 koní!
Jo, je to přesně tak.
Avatar - Barrichello
23. 8. 2017 14:32
Re: 600 koní!
Jestli si hodláš kupovat 600 konový sedan na jízdu v zimě v horách nebo zavátých okreskách tak to asi pravděpodobně nemáš v pořádku v kebuli..

Jistě že je to sezonní auto na léto, na zimu k tomu má ten kdo bydlí někde v horách nebo zapadákově kde ani nprohrnují v zimě cesty něký offroad či SUV.
Avatar - Barrichello
23. 8. 2017 14:30
Re: 600 koní!
PS: Alero už rok nemam, jestli ti to neuniklo vašnosto >:D
Avatar - Barrichello
23. 8. 2017 14:30
Re: 600 koní!
Webpaja psal o mokru....

Jestli si hodláš kupovat 600 konový sedan na jízdu v zimě v horách nebo zavátých okreskách tak to asi pravděpodobně nemáš v pořádku v hlavince.
Avatar - Dinar
23. 8. 2017 07:59
Re: Co si přát víc?
Ano, známosti.