BMW Motorrad odhaluje nové modely R 1250 GS a R 1250 RT s novým motorem
BMW Motorrad nabízí více než pětatřicet let v rámci řady R ucelenou rodinu modelů, v níž právě dvojice v podobě velkého cestovního endura GS a silničního cestovního RT představují jedny z nejdůležitějších hráčů.
Není tedy divu, že generační výměnu zahajuje německá značka právě s nimi. Oba modely rozvíjejí design svých dosavadních provedení, resp. jej přebírají jen s decentními změnami. Zásadní novinky s týkají techniky a to v čele s pohonnou jednotkou.
Srdcem nových modelů R 1250 GS a R 1250 RT je plochý kapalinou chlazený dvouválec o objemu 1254 cm3, který disponuje nejvyšším výkonem 100 kW (136 k) při 7750 min-1 a točivým momentem 143 N.m při 6250 min-1. Pro připomenutí lze zmínit, že dosavadní jednotka poskytovala z objemu 1170 cm3 nejvyšší výkon 92 kW (125 k) při 7750 min-1 a točivý moment 125 N.m při 6500 min-1.
Nový motor se vedle vyššího objemu, výkonu i točivého momentu pyšní i novým variabilním časováním sacích ventilů s označením BMW ShiftCam. Tato novinka má stát za snížením spotřeby paliva o 4 % oproti předchozí generaci plochých dvouválců BMW Motorrad a rovněž i za klidnějším chodem motoru, nižší hlučností a rovněž i nižšími emisemi výfukových plynů.
Samozřejmostí pro motocykly značky BMW Motorrad je armáda asistenčních systémů a nejinak je tomu i u dvojice novinek. Pro ně je standardem mimo jiné možnost volby z jízdních režimů Rain a Road, ASC a Hill Start Control pro rozjezd v kopci. V rámci příplatkové výbavy pak figurují jízdní režimy Riding Modes Pro s dynamickou kontrolou trakce DTC, ABS Pro (to je standardem pro R 1250 RT) a dynamický brzdový asistent DBC.
V nové generaci vedle motoru nastupuje i elektronický podvozek ESA, který u R 1250 GS i R 1250 RT automaticky přizpůsobí své nastavení zatížení motocyklu i jízdním podmínkám, resp. povrchu, po němž se bude stroj pohybovat.
Novinky ve výbavě pak představuje například pro R 1250 GS standardní LED přední světlomet a 6,5palcový TFT displej přístrojové štítu, zatímco u R 1250 RT je použit 5,7palcový TFT displej, který doplňují analogové přístroje. Pro oba modely nabízí BMW Motorrad systém Intelligent Emergency Call, který umožňuje přivolat pomoc v případě nouze.
BMW Motorrad nabídne pro R 1250 GS i R 1250 RT širokou paletu doplňků, umožňujících jejich individualizaci. Zmínit lze například pakety HP, které budou obsahovat nové komponenty odpružení pro R 1250 GS zvyšující jeho schopnosti při jízdě v terénu.