Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Motorrad odhaluje nové modely R 1250 GS a R 1250 RT s novým motorem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
BMW Motorrad představuje dvojici zástupců nové generace modelové řady R, kterou charakterizuje dvouválcový boxer. Právě ten nastupuje ve zcela novém provedení.

BMW Motorrad nabízí více než pětatřicet let v rámci řady R ucelenou rodinu modelů, v níž právě dvojice v podobě velkého cestovního endura GS a silničního cestovního RT představují jedny z nejdůležitějších hráčů.

Není tedy divu, že generační výměnu zahajuje německá značka právě s nimi. Oba modely rozvíjejí design svých dosavadních provedení, resp. jej přebírají jen s decentními změnami. Zásadní novinky s týkají techniky a to v čele s pohonnou jednotkou.

Srdcem nových modelů R 1250 GS a R 1250 RT je plochý kapalinou chlazený dvouválec o objemu 1254 cm3, který disponuje nejvyšším výkonem 100 kW (136 k) při 7750 min-1 a točivým momentem 143 N.m při 6250 min-1. Pro připomenutí lze zmínit, že dosavadní jednotka poskytovala z objemu 1170 cm3 nejvyšší výkon 92 kW (125 k) při 7750 min-1 a točivý moment 125 N.m při 6500 min-1.       

Nový motor se vedle vyššího objemu, výkonu i točivého momentu pyšní i novým variabilním časováním sacích ventilů s označením BMW ShiftCam. Tato novinka má stát za snížením spotřeby paliva o 4 % oproti předchozí generaci plochých dvouválců BMW Motorrad a rovněž i za klidnějším chodem motoru, nižší hlučností a rovněž i nižšími emisemi výfukových plynů.

Samozřejmostí pro motocykly značky BMW Motorrad je armáda asistenčních systémů a nejinak je tomu i u dvojice novinek. Pro ně je standardem mimo jiné možnost volby z jízdních režimů Rain a Road, ASC a Hill Start Control pro rozjezd v kopci. V rámci příplatkové výbavy pak figurují jízdní režimy Riding Modes Pro s dynamickou kontrolou trakce DTC, ABS Pro (to je standardem pro R 1250 RT) a dynamický brzdový asistent DBC.

V nové generaci vedle motoru nastupuje i elektronický podvozek ESA, který u R 1250 GS i R 1250 RT automaticky přizpůsobí své nastavení zatížení motocyklu i jízdním podmínkám, resp. povrchu, po němž se bude stroj pohybovat.

Novinky ve výbavě pak představuje například pro R 1250 GS standardní LED přední světlomet a 6,5palcový TFT displej přístrojové štítu, zatímco u R 1250 RT je použit 5,7palcový TFT displej, který doplňují analogové přístroje. Pro oba modely nabízí BMW Motorrad systém Intelligent Emergency Call, který umožňuje přivolat pomoc v případě nouze.

BMW Motorrad nabídne pro R 1250 GS i R 1250 RT širokou paletu doplňků, umožňujících jejich individualizaci. Zmínit lze například pakety HP, které budou obsahovat nové komponenty odpružení pro R 1250 GS zvyšující jeho schopnosti při jízdě v terénu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
20. 9. 2018 16:53
Re: starý vs nový
Který starší model? Design se nezměnil, jen motorizace:)
Pokud tedy nemyslíš GS od roku 2013 dolů:)
Avatar - kari.laz
20. 9. 2018 15:57
starý vs nový
Nepochybuji, že na cestování cestou necestou to bude zase bomba, ale starší model GS se mi líbil více. Nicméně v této kategorii u mě stejně vede KTM 1290 Advanture.