Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW odhaluje koncept iX3. Je to elektrický bavorák bez ledvinek!

David Bureš
Diskuze (13)
Před příchodem čistě elektrické verze BMW X3 je tu koncept blízký sériové verzi. Nabízí výkon 200 kW.

Jestliže mnohé automobilky dnes odhalují plány na masivní rozvoj v oblasti elektrifikovaného pohonu, BMW je prostřednictvím divize BMW i o krok napřed. Také v Mnichově ale chystají nové elektromobily, což dokazuje v Pekingu odhalené BMW iX3 Concept.

Jeho hlavní předností je pro BMW již pátá generace elektrického pohonu. Jejím klíčovým přínosem je vedle výkonnějších akumulátorů seskupení elektromotoru, převodovky a řídicí elektroniky do jednoho, nově vyvinutého celku, což usnadňuje zabudování systému do různých podvozkových platforem.

Výsledkem je nejen větší výkon a dojezd takového elektromobilu, ale také kompaktnější a lehčí technika, která neomezuje tolik vnitřní prostor a nezvyšuje tolik hmotnost vozu. BMW vyzdvihuje rovněž fakt, že elektromotor nepotřebuje žádné vzácné kovy, a tak výrobce nemusí řešit komplikace s jejich dostupností.

Konkrétně v případě BMW iX3 Concept hovoříme o elektromotoru s výkonem 200 kW, který čerpá svoji energii z akumulátoru s využitelnou kapacitou přes 70 kWh. To automobilu stačí, aby na jedno nabití ujel více než 400 kilometrů (podle měřicího cyklu WLTP).

Předností je též optimalizované nabíjení baterie. Systém ukládání elektrické energie se vyznačuje nově vyvinutou řídicí jednotkou, navrženou tak, aby byla schopná zvládat rychlonabíjení s příkonem až 150 kW. Tímto způsobem lze akumulátor nabít za pouhých 30 minut.

Z hlediska designu se iX3 Concept oproti běžné X3 liší hlavně ve své přední partii. Matně stříbrně lakované auto totiž vlastně přišlo o dvě samostatné ledvinky, které u konceptu tvoří propojený celek. Výsledkem je výraz až nápadně podobný některým modelům Kia, třeba Stingeru. Kola z lehkých slitin jsou pak optimalizována z hlediska aerodynamiky, zatímco karoserii zdobí nezbytná loga divize BMW i.

Dopředu avizovaný koncept má už blízko sériové variantě, se kterou se počítá pro rok 2020. Ta je zatím potvrzena pro čínský trh, pro který se bude vyrábět v továrně Šen-jang, ve spolupráci s automobilkou Brilliance Automotive.

David Bureš
Diskuze (13)
Avatar - JohnST
25. 4. 2018 20:31
BMW-KIA
Tak tomuto sa vravi * si do vlastneho hniezda. Cinania maju poddiel v MB a BMW kupia cele. :no: >:-[]
Avatar - wakantanka
25. 4. 2018 13:05
Re: kde som ten ksich... maska už videl?
Tiger nose je cudzie riešenie? či čo máš konkrétne na mysli?
Avatar - KANKUNEN
25. 4. 2018 12:53
Re: To je odpornost nejvyššího ražení,
Asi není u BMW nikdo, koho by napadlo radar posunout o 10 cm do boku.
Avatar - Hittman
25. 4. 2018 12:52
Re: To je odpornost nejvyššího ražení,
Čekám, kdy EU začne i genderově vyrovnávat (vzhled) u obyvatelstva. Počítám, že to budou řešit nějakou normou... >:-[]
25. 4. 2018 11:46
Kecy o ledvinkách a Kiích...
...už mleli na autorevue, dementní AF bylo samosebou první. Vidím spojené ledvinky a vidím jak strašně málo se musel Schreyer u Kie snažit, aby vykradl ledvinky, když už se mu podařilo vykrást tlamu z Audi nasazenou na Hyundai. :-!

Nevím proč ACZ musí stát v řadě s hloupými křiklouny typu ARCZ a AF.