BMW řady 5 2013 s multifunkčním přístrojovým panelem a dalšími novinkami
Klasické analogové přístroje jsou minulostí. Zákazník získá za příplatek u pětkových BMW displej s úhlopříčkou 10,25 palce. Na něm se zobrazuje vždy čtveřice kulatých přístrojů (dva malé po stranách a dva velké uprostřed), je ale programovatelná. Záleží na zvoleném jízdním režimu: Comfort, Eco Pro a Sport. V této souvislosti se mění také grafika a barva podsvícení.
V módu Comfort mají přístroje tradiční vzhled, jsou-li zvoleny Eco Pro a Sport, „otevřou“ se, aby mohly zobrazovat ještě více informací. Pokud vůz jede v režimu Eco Pro, otáčkoměr vpravo se změní na displej EfficientDynamics. Po zhasnutí zapalování zůstanou „budíky“ vždy viditelné. Nový displej nelze objednat k modelům 520d EfficientDynamics Edition a ActiveHybrid 5.
V nabídce „extras“ pro všechny karosářské verze nově najdeme i high-endové audio dánské firmy Bang & Olufsen s šestnácti reproduktory a celkovým výkonem 1200 W. Víko zavazadlového prostoru je možné otevírat bezdotykově. K aktivaci mechanismu stačí pohyb nohy pod zadním nárazníkem, senzory pak již odvedou patřičnou práci, která se od nich očekává. Osoba, která se chce dostat dovnitř, musí mít ovšem v kapse klíč (respektive kartu) od vozu. Podobné řešení má i konkurence, například Volkswagen u nového Passatu nebo Audi u modelu A6.
Gran Turismo
Další změny se týkají verze Gran Turismo. Její portfolio doplnila verze 520d s dvoulitrovým přeplňovaným naftovým motorem TwinPower Turbo. Ten nabízí 135 kW (184 k) a 380 Nm. Vůz s ním zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,9 s a spotřebuje 5,3 l nafty na každých 100 km jízdy. Modifikací se dočkaly i další agregáty. Osmiválec 550i dostal navíc 30 kW a 50 Nm, takže nyní poskytuje 330 kW (450 k) a 650 Nm. Nelze se tedy divit sprintu z klidu na stovku za rovných 5 s,
kombinovaná spotřeba je přitom jen 9,2 l/100 m. Reálné hodnoty se ale jistě budou lišit.
Gran Turisma 530d a 530d xDrive s pohonem všech kol se mohou těšit z desetikilowattového přírůstku výkonu (nyní mají 190 kW/258 k), točivý moment vzrostl o 20 Nm na 560 Nm. Řadový šestiválec s poháněnou zadní nápravou nyní za své služby na stovce kilometrů žádá 5,8 l nafty. Model 530d lze dovybavit balíčkem BluePerformance s filtrem pevných částic a oxidačním katalyzátorem, plní tak emisní normu Euro 6, která vstoupí v platnost až v roce 2014.
Liftbacky Gran Turismo dostaly také do základní výbavy start-stop, elektromechanický posilovač řízení a mód Eco Pro, o kterém byla již zmínka u běžných sedanů a kombi řady 5. Tlačítkem na středové konzole vedle voliče samočinné převodovky se změní charakteristika nastavení vozu včetně tlumičů. Všechny tři v úvodu vzpomínané módy se volí rovněž pádlem.
Novinky v bezpečnosti
Systém Active Protection Safety automaticky napne bezpečnostní pásy a zavře všechna okna, hrozí-li bezprostřední kolize. Dokáže také auto přibrzdit. Neumí nehodě úplně zabránit, ale pokud už k ní dojde, i tehdy maximálně deceleruje, aby její následky byly co nejmenší. Funguje však pouze do rychlosti 18 km/h, takže se uplatní hlavně ve městech a během popojíždění v kolonách při zácpách.
Automatický parkovací asistent pro změnu pomůže s umisťováním rozměrného vozu do volných prostor. U BMW se uvádí v činnost ovladačem systému iDrive a lze jej využít do 35 km/h. Jen prostor musí být o 1,20 m delší než auto, jinak je třeba jet dál. Pokud systém patřičně velkou mezeru najde, na řidiče pak zbývá jen ovládání brzdového a plynového pedálu, volantem točit nemusí. Patřičnou vzdálenost od ostatních vozidel a správnou polohu v parkovacím pruhu už ohlídá
kamera a zvuková výstražná signalizace.
Všechny popisované úpravy a rozšíření výbav se dotknou sedanů, kombi i modelů GT od července tohoto roku.