BMW v roce 2013 prodalo 1,66 milionu aut, zůstává jedničkou mezi prémií
BMW jako poslední z německé prémiové trojky zveřejnilo prodejní výsledky za loňský rok. Z prohlášení vyplývá, že BMW nadále zůstává největší prémiovou automobilkou světa. Během loňského roku prodalo rekordních 1.655.138 aut.
Všechny značky německé prémiové trojky loni zaznamenaly rekordní prodeje, jejich pořadí se ale nezměnilo. Audi zůstává druhé, loni zákazníkům předalo 1.575.500 aut, což je o 8,3 procenta více než v roce 2012. Mercedes-Benz je třetí s 1.461.680 prodanými vozy, což je proti roku 2012 nárůst o 10,7 procenta.
Přestože BMW rozšiřuje nabídku všemi směry, nejvíce se prodejně daří klasickým modelům. Vůbec nejprodávanějším modelem značky je řada 3. Výrazný růst o 23 procent znamenal 500.314 prodaných kusů tohoto modelu střední třídy. Za ní následuje řada 5 se 366.992 prodanými kusy (+2,2 procenta).
Dařilo se také mnichovským SUV. X1 si polepšila o 9,2 procenta na 161.353 prodaných aut, prodeje X3 vzrostly o pět procent na 157.298 exemplářů.
BMW doufá, že si svoji pozici nejprodávanější prémiové automobilky udrží, a věří, že v letošním roce opět zaznamená rekordní prodeje. Kvůli tomuto cíli představí několik novinek, už v Ženevě uvidíme první MPV značky vycházející z konceptu Active Tourer a podle všeho také SUV X4, menší verzi X6.
Pro letošní rok se dále počítá s modernizovaným modelem X3 a druhou generací X6. Další modely pak do celkových prodejů příliš nepromluví, starat se budou hlavně o image – řeč je o v Detroitu představené dvojici M3/M4 nebo plug-in hybridním sporťáku i8.
Také ostatním značkám BMW Group se dařilo, Mini i Rolls-Royce rovněž zaznamenaly rekordní prodeje, celkem tento koncern loni zákazníkům předal 1.963.798 vozů. Mini loni prodalo 305.030 aut (mírný nárůst o 1,2 procenta), Rolls-Royce si polepšil o 1,5 procenta na 3.630 prodaných vozů.