Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW testuje omlazenou X1 s minimem maskování. A plug-in hybridem

Stanislav Kolman
I když to ještě není oficiálně potvrzeno, lze předpokládat, že plug-in hybrid v útrobách X1 dorazí s příjezdem faceliftu také do Evropy.

Malé SUV bavorské automobilky se pro příští modelový rok dočká omlazovací procedury, kterou už BMW intenzivně testuje včetně plug-in hybridního pohonu. Kabel do zásuvky není pro model X1 úplnou novinkou, ve verzi xDrive 25Le iPerformance se však doposud nabízel jen na čínském trhu coby odpověď na zvyšující se poptávku po alternativních pohonech.

Společně s faceliftem by však měl plug-in hybrid v útrobách crossoveru dorazit i k nám, což může v době stále se zpřísňujících emisních norem citelně pomoci s flotilovými emisemi.

Pohon „čínského“ plug-in hybridu zajišťuje zážehová patnáctistovka v kombinaci s elektromotorem roztáčejícím zadní kola. Celkový výkon činí 170 kW a točivý moment má hodnotu 385 newtonmetrů. Z klidu na stovku zrychluje auto 7,4 sekundy a čistě na elektřinu zvládne vůz až 60 kilometrů. Pokud jde o pohon jako takový, ani ten by se v Evropě neobjevil poprvé, znát jej můžeme z modelu Mini Countryman SE All4.

Konkurent Audi Q3 však nepřijede jen se změněnou technikou. Očekávají se také drobné designové retuše, které mají jít vstříc filosofii nastolené modely X2, X3 či X5. Že nepůjde o žádnou vzhledovou revoluci, prozrazují už první špionážní snímky, na kterých je auto zachyceno jen s minimem maskování. Plug-in hybrid prozrazují povinné štítky, které můžeme vidět ze všech stran.

Změny se očekávají také v interiéru, řidič bude spolupracovat s modernějším infotainmentem a může se spolehnout na nejnovější bezpečnostní a asistenční systémy. X1 navíc dostane i líbivější materiály a možnost digitálního přístrojového štítu.

Podrobnější informace o nové X1 lze očekávat v příštím roce. Hovoří se o tom, že crossover bude světu oficiálně představen ve druhé polovině roku 2019.

Stanislav Kolman