Test Auto.cz

Mini Cooper S E All4 – Stylovka do zásuvky

25.9. 2017
Verdikt
 

Mini je charismatické a moderní auto, což se kromě vzhledu odráží také v nabídce pohonných jednotek. Letos na trh přijíždí vůbec první plug-in hybridní provedení.

Není ráno, kdy bych o něm v rádiu cestou do práce neslyšel. Mini. Automobilová ikona, z jejíchž mnoha provedení si musí vybrat snad každý. A není divu, když britská značka v nedávné době rozšířila pole působnosti tam, kde zájemci o nová auta vybírají stále raději.

Před sedmi lety se poprvé od roku 1969 vrátilo do hry označení Countryman. Už to není to roztomilé drobné Mini s karoserií kombi, ale čistokrevný kompaktní crossover přijíždějící do jednoho z nejrychleji rostoucích automobilových segmentů Evropy. A nejde jen o image. Tenhle vůz totiž můžete párovat s pohonem všech kol ALL4, což je třeba v kombinaci s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 141 kW příslib slušné porce zábavy za volantem a zajímavých schopností.

Jenže Mini nereaguje na trendy posledních let jen co do proporcí, ale i co se týče pohonných jednotek. A jako většina předních výrobců sází u alternativních motorů na elektřinu. Už v roce 2008 bylo představeno čistě elektrické Mini E. Tehdy však šlo především o demonstraci technologií a celkově vzniklo jen něco kolem šesti stovek kusů. O bezemisním modelu se ve spojitosti s britským výrobcem hovoří i v posledních měsících a Mini tuto myšlenku podpořilo na letošním autosalonu ve Frankfurtu. Tam přivezlo koncept čistě elektrického auta s tím, že sériový produkt má dorazit za dva roky.

Zájemci o elektrifikaci ale tak dlouho čekat nemusí. Už na sklonku loňského roku ukázalo Mini druhou generaci Countrymanu, která přijíždí taktéž v plug-in hybridním provedení. Nedávné týdenní soužití s Toyotou Prius ve mně zanechalo velice dobrý dojem. O to více jsem tak byl zvědavý, jestli mě Mini „do zásuvky“ v prvotním nadšení utvrdí. Nakonec se to povedlo jen tak nějak napůl...

O kolečko navíc

Mini už dávno není tím roztomile vzhlížejícím drobečkem s kulatými předními světlomety a pro Countryman to platí dvojnásob. S délkou 4.299 mm, šířkou 1.822 mm a výškou 1.559 mm jde o největší model v historii značky, přičemž platforma (BMW UKL2) a rozvor (2.670 mm) jsou totožné se sesterským Clubmanem a také s BMW X1.

Osobně jsem si na design auta musel nějaký čas zvykat a ani zpětně nemohu říct, že bych mu zcela přišel na chuť. Příď se tváří pořádně naštvaně a auto skutečně působí jako na steroidech. V mém okolí mi utkvěl v paměti termín „parodie na klasiku“, i když tak ostrý bych při hodnocení vzhledu Countrymanu nebyl. Mini už zkrátka není mini a pokud se zaměříme čistě na segment kompaktních crossoverů, stále bude patřit mezi nejosobitější automobily vůbec. Dojem umělé „nafouklosti“ však přetrvává, obdobně jako u Fiatů 500X500L.

Oproti běžnému Countrymanu se testovací kousek liší hned dvojnásob. Hybridní varianta nese přídomek Cooper S E, což jednak znamená členitější a ostřejší design převzatý ze sportovnějšího provedení Cooper S, jednak zdůraznění elektromotoru v útrobách. Na bocích a zádi se tak vedle označení modelu vyjímá písmeno E. Na straně řidiče nejde jen o ozdobný štítek, ale také o krytku zdířky pro nabíjení.

Nový Mini Countryman: Podruhé do terénu, také jako plug-in hybrid


Náš exemplář byl posazen na volitelných 18“ kolech z lehkých slitin (+21.372 Kč) s pneumatikami Pirelli P Zero 225/50 R18. Tím však výčet příplatkových prvků teprve začíná. Pokud byste Mini chtěli skutečně v top konfiguraci, počítejte s tím, že nijak nízká základní cena Cooperu S E 968.500 korun dále naroste o téměř jednu třetinu. Připlácí se zde za alarm (+9.334 Kč), parkovací asistenty vpředu a vzadu (+21.372 Kč) či paket s navigací (+49.192 Kč). Takový líbivý detail jako bílé pruhy na přední kapotě přijde na nemalých 3.198 Kč.

V interiéru je vzdušno, zároveň vás však okamžitě po usednutí za volant pohltí všechny ty ovladače a přepínače. Jsem sice fanda extravagance, ale v podání Mini mi tahle směs všemožných kombinací přišla přes čáru. Namísto kompaktu jsem si tu chvílemi připadal spíše jako za volantem kamionu, což jen dokládají přepínače umístěné na stropnici. Ale proti gustu...

obrázek [600 x 378]  

Líbivé je kruhové provedení infotainmentu na středu palubní desky. Nesází se tu jen na dotyk, obsloužit jej můžete i prostřednictvím ovladače na středové konzole. Ten je natolik intuitivní a příjemný, že vás zkrátka nutí si s ním hrát a pořád něco nastavovat. Takový pocit jsem naposledy zažil v Audi.

V autě se sedí poměrně vysoko, s výškou 176 centimetrů jsem si na sedadlech s robustními bočnicemi udělal pohodlí za volantem a bez problémů si sedl sám za sebe. Zde však musíte najít ideální polohu s rezervou nad hlavou a v oblasti kolen. Při vzpřímeném sezení vás totiž od střechy bude dělit jen velmi málo místa a pokud se naopak pohodlně rozvalíte, přední sedačky natlačíte do kolen.

Zavazadlový prostor pojme v základu 405 litrů, případně 1.275 litrů se sklopeními zadními sedadly. V takové konfiguraci vzniká téměř rovný prostor s drobnou nakládací hranou. Pod podlahou už naleznete jen minimum úložného prostoru, veškeré další místo tu zabírají baterie. I tak ale zavazadelník hodnotím pozitivně, zejména při porovnání s Priusem, jehož kufr byl kvůli akumulátoru opravdu malý (jen 359 litrů objemu) a navíc šlo o auto pro čtyři lidi.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mini Cooper S E All4

Cena v základní výbavě: 1 041 924 Kč Cena v testované výbavě: 1 312 432 Kč

Základní výbava:17“ kola z lehké slitiny, bezpečnostní šrouby kol, šestistupňová automatická převodovka Steptronic, multifunkční volant, ukazatel tlaku v pneumatikách, Performance Control (systém pro zvýšení dynamiky jízdy při průjezdu zatáčkou), velurové koberečky, kotvící body pro dětskou sedačku, přední loketní opěrka, přepínač jízdních režimů, BMW Emergency Call (automatické/manuální volání v případě nouze), Mini Connected příprava pro aplikace

Výbava testovaného vozu:18“ kola z lehké slitiny Pin Spoke (+21.372 Kč), modrý nemetalický lak (+22.698 Kč), kůže Cross Punch (+50.726 Kč), sportovní kožený volant (+2.678 Kč), Alarm (+9.334 Kč), automatické ovládání dveří zavazadlového prostoru (+12.012 Kč), bílé pruhy na přední kapotě (+3.198 Kč), vnitřní a vnější zrcátka s automatickým tlumením odrazivosti (+13.078 Kč), vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce (+8.814 Kč), čalounění loketních opěrek ve dveřích a kolenních opěrek Line Satellite Grey (+2.938 Kč), styl interiéru Mini Yours Piano Black s osvětlením (+8.554 Kč), přední a zadní parkovací asistent (+21.372 Kč), tempomat (+10.686 Kč), driving assistant (+15.756 Kč), head-up displej (+16.016 Kč), paket Wired obsahující Bluetooth párování s telefonem, bezdrátové dobíjení, navigační systém Professional (+49.192 Kč), paket Pepper s bezklíčkovytým odemykáním a startováním vozu a světelným balíčkem Mini Excitiment (+37.388 Kč), LED mlhová světla (+2.678 Kč), LED světlomety s rozšířenými funkcemi (+26.442 Kč).

Přetahovaná o televizi Sky graduje, Comcast podal protinabídku za stovky miliard Přetahovaná o televizi Sky graduje, Comcast podal protinabídku za stovky miliard

Americká mediální společnost Comcast podala protinabídku…

Blockchain velkých bank poprvé posloužil dodávce zboží Blockchain velkých bank poprvé posloužil dodávce zboží

Technologii blockchainu nevyužívají jen kryptoměny, ale…

Twitter podruhé za sebou vykázal zisk Twitter podruhé za sebou vykázal zisk

Společnost Twitter podruhé za sebou vykázala čtvrtletní…

 

Štítky Mini Testy Crossover

Technické údaje
Motor Mini Cooper S E All4
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 220 / 1250 - 4300
Nejvyšší výkon elektromotoru (kW / ot/min): 65 / -
Nejvyšší výkon soustavy (kW / ot/min): 165 / 385
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 2.1
Emise CO2:52
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 405 / -
Objem nádrže (l):36
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1735 / 610
Rozměr pneu:225/50 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4299
b) šířka (mm): 1822
c) výška (mm): 1557
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1585
f) rozchod vzadu (mm): 1587
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):947
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 580
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku

Současná generace malého modelu i20 značky Hyundai prošla…

 



Euro NCAP 2017: Mini Countryman – Pět hvězd pro nový britský crossover Euro NCAP 2017: Mini Countryman – Pět hvězd pro nový britský crossover

Mini Countryman zamířilo do testů Euro NCAP již po druhé…

Nový Mini Countryman: Podruhé do terénu, také jako plug-in hybrid Nový Mini Countryman: Podruhé do terénu, také jako plug-in hybrid

Britské Mini představuje novou generaci malého crossoveru…

 



 
Audi RS 4 Avant – Jak se efektivně zabít

TEST: Audi RS 4 Avant – Jak se efektivně zabít

Dnes 12:51

Superrychlý kombík od Audi přišel o osmiválec, o rychlost však rozhodně ne. Ta je s novým šestiválcem přístupnější širšímu publiku. Je to špatně?




Blesk.cz

Moderátorka Gábina Lašková: Všechny matky překvapila její slova tři týdny po porodu

Moderátorka Gábina Lašková: Všechny matky překvapila…

Synka Benedikta přivedla na svět teprve začátkem dubna, ale už teď přemýšlí o dalších dětech. Modelka a…

Detoxikace organismu: 7 rad, jak to zvládnout, abyste byli jako vyměnění

Detoxikace organismu: 7 rad, jak to zvládnout,…

Detoxikace organismu je velmi prospěšná a důležitá pro správné fungování těla i všech orgánů v něm. A jestli…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Na olympiádě to nakonec těsně nevyšlo, další cíl české hokejové reprezentace je tak jasný: medaile z MS v hokeji…

LIGA NARUBY: Limberského patička, Škodovy ponožky i Holoubkovy žongly

LIGA NARUBY: Limberského patička, Škodovy ponožky i…

25. kolo HET ligy – NEJDELŠÍ Liga naruby letošní sezony! Podívejte se na rekordní stopáž pravidelného pořadu,…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Zeman není samozvanec, je zatím pořád jen prezident

Karel Steigerwald: Zeman není samozvanec, je zatím…

Komunisty pronásledovaný kardinál Duka kritizoval prezidenta Zemana, kdysi komunistu, že minulou sobotu místo…

Lidé, kteří mají hrůzu ze syrového masa, ho v Británii koupí v touch-free obalech. Ochránci přírody se bouří

Lidé, kteří mají hrůzu ze syrového masa, ho v…

Podle průzkumu společnosti Mintel se téměř 40 % lidí narozených po roce 1980 děsí kontaktu se syrovým masem.…