Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW vyvíjí nový model řady 8. Legendární GT se vrátí!

Michal Fokt
Diskuze (30)
Bavorácká osmička se vrátí! Začátkem příští dekády v Mnichově obohatí nabídku o luxusní gétéčko, jen zatím neví, kolik bude mít dveří...

BMW koncem osmdesátých let použilo šestkový model jako odrazový můstek pro skok do třídy luxusních kupé a představilo gétéčko osmičkové řady, vybavené nejen výhradně osmi- a dvanáctiválcovými motory, ale také designem, jaký do té doby měly pouze supersporty, s tehdy velmi populárními "mrkačkami". A při vší úctě k polozávodnímu M1, právě tenhle vůz se dle mého názoru stal skutečnou ikonou značky a tvůrcem image, z níž v Mnichově těží dodnes.

Ostatně ani v roce 1999, kdy vůz skončil bez nástupce, nepůsobil nikterak zastarale, snad právě s výjimkou výklopných světlometů. Doba však začala přát modelům SUV a vypadalo to, že se velké GT stane definitivně minulostí. Jenže když se z luxusní značky stane producent nezanedbatelného množství tříválců, předokolek a crossoverů, sluší se asi čas od času ukázat, kam značka chce i nadále patřit. A tak se nám BMW 8 coby nový topmodel vrátí - a to zhruba za 4 roky.

Osmička si bude brousit zuby hlavně na Bentley Continental GT a kupé eskové třídy Mercedesu. V Mnichově si ale prý zatím lámou hlavu s tím, zda postavit raději klasické kupé a od něj odvozený kabriolet, nebo jít cestou čtyřdveřového sedanu se siluetou kupé. Základní přípravná fáze obou variant je prý dokončena a předložena vedení, rozhodnutí ale stále ještě nepadlo.

Ať tak, nebo tak, koncept, jenž naznačí, jakým směrem se bude nová osmička ubírat, by se měl ukázat v roce 2018. A co si budeme povídat - image je pěkná věc, ale hlavním důvodem vzniku velkého gétéčka je vidina velkých zisků. Mercedes zažívá s kupé třídy S velký prodejní úspěch v USA a Číně a účetní v Mnichově odhadují, že trojcípá hvězda vydělá na každém prodaném esku až 30 tisíc euro a kupé tak pomáhá Mercedesu na luxusní řadě vydělat o zhruba miliardu euro více než BMW.

Michal Fokt
Diskuze (30)
24. 2. 2016 10:13
Re: Já vím mít RR je prestiege, ale za Prestige si nic nekou
Já rozumím co chceš říci. Ale má to dvě ale:
1) ti co mají RR to nikomu neříkají, prostě ho "mají"
2) těm co mají RR na nějakém tom domu nesejde ...

Ale časem možná přestane mít RR jako brand takovou váhu. Je moderní mít futuristické unikátní technologie a v kombinacích s prémiovým interierem (tím opravdu nemyslím kůži a kořenové dřevo, ale třeba něco od NASA ;o) je tam prostoru na trhu dost ...
24. 2. 2016 10:00
Re: a
no to by mě taky zajímalo, toje asi jako se solarem za 2mega na streše >:D Proti zkratu při zaplavení má tesla instalovanou odpojovací pojistku napětí sem viděl ale schema nemam ted po ruce A proti blesku je Elonova Záruka na škody nesprávného nabíjení baterie / ohni i v případě chyby řidiče
23. 2. 2016 22:25
Re: a
čo sa stane ked do tesly švacne blesk alebo je zaplavena???
23. 2. 2016 20:42
Re: a
TYOE TESLU STEJNAK NETRHNE TAK KČEMU TAKOVÁ POPELNICE HOTOVEJ TANK PROTOŽE POD 20na100 NEJDE !!! >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
23. 2. 2016 20:12
Re: Já vím mít RR je prestiege, ale za Prestige si nic nekou
Ty si daj pozor nech neskončiš ako ten čo jeho komentare nikto nečita >:D A KONIEC