BMW vyvíjí nový model řady 8. Legendární GT se vrátí!
BMW koncem osmdesátých let použilo šestkový model jako odrazový můstek pro skok do třídy luxusních kupé a představilo gétéčko osmičkové řady, vybavené nejen výhradně osmi- a dvanáctiválcovými motory, ale také designem, jaký do té doby měly pouze supersporty, s tehdy velmi populárními "mrkačkami". A při vší úctě k polozávodnímu M1, právě tenhle vůz se dle mého názoru stal skutečnou ikonou značky a tvůrcem image, z níž v Mnichově těží dodnes.
Ostatně ani v roce 1999, kdy vůz skončil bez nástupce, nepůsobil nikterak zastarale, snad právě s výjimkou výklopných světlometů. Doba však začala přát modelům SUV a vypadalo to, že se velké GT stane definitivně minulostí. Jenže když se z luxusní značky stane producent nezanedbatelného množství tříválců, předokolek a crossoverů, sluší se asi čas od času ukázat, kam značka chce i nadále patřit. A tak se nám BMW 8 coby nový topmodel vrátí - a to zhruba za 4 roky.
Osmička si bude brousit zuby hlavně na Bentley Continental GT a kupé eskové třídy Mercedesu. V Mnichově si ale prý zatím lámou hlavu s tím, zda postavit raději klasické kupé a od něj odvozený kabriolet, nebo jít cestou čtyřdveřového sedanu se siluetou kupé. Základní přípravná fáze obou variant je prý dokončena a předložena vedení, rozhodnutí ale stále ještě nepadlo.
Ať tak, nebo tak, koncept, jenž naznačí, jakým směrem se bude nová osmička ubírat, by se měl ukázat v roce 2018. A co si budeme povídat - image je pěkná věc, ale hlavním důvodem vzniku velkého gétéčka je vidina velkých zisků. Mercedes zažívá s kupé třídy S velký prodejní úspěch v USA a Číně a účetní v Mnichově odhadují, že trojcípá hvězda vydělá na každém prodaném esku až 30 tisíc euro a kupé tak pomáhá Mercedesu na luxusní řadě vydělat o zhruba miliardu euro více než BMW.