Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X4 M Performance: Emkový styl a posílený turbodiesel

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Menší bavorské SUV se strmě se svažující zádí se zatím verze M nedočkalo. Stačí alespoň spoilery? Někomu určitě ano, ale nejsou zdaleka vším.

BMW zatím představilo nové emkové varianty pouze v řadách X5 a X6, ať si o nich můžeme myslet cokoliv. Zájemci o X4 mají zatím smůlu a příchod ostré verze se v tuto chvíli pohybuje v mantinelech spekulací. Ale mohou vzít zavděk alespoň aerodynamickým paketem M Performance, kterým můžou vyšperkovat svoji „obyčejnou“ čtyřku s písmenem X. A to jakoukoliv - zvenčí i zevnitř! Sice už ho ukázala v předpremiéře v květnu, ale teď se chystá na oficiální debut.

Jeho svědkem nebude žádný velký autosalon, ani Los Angeles, ani Tokio, ale domácí půda. Jistě, od 29. listopadu do 12. prosince se koná v Essenu proslulá Motor Show. A od nás je to přece mnohem blíž než do Japonska nebo Kalifornie, že? Upravená X4 se od sériovějších kolegyň liší třeba černými ledvinkami místo chromovaných, zrcátka kryje uhlíkový kompozit a je z něj i spoiler. Na bocích nechybí černé závodní pruhy a auto drží na silnici díky jedenadvacetipalcovým kolům s desítkou paprsků. Nejvýkonnější benzinový šestiválcový třílitr dostal sportovní výfuk se čtyřmi koncovkami, dvoulitrové čtyřválcové turbodiesely pak pochopitelně jiný a jen se dvěma.

Palubní desku a interiér samotný včetně řadicí páky zdobí také uhlíková vlákna, na čalounění včetně sportovního volantu posloužila Alcantara a pedály jsou z nerezové oceli. A prahy jsou osvětlené diodami, patřičný efekt je zaručen hlavně v noci. Pouze stylistických úprav však nezůstalo, alespoň u třílitrového šestiválcového turbodieselu.

Ten má totiž díky přečipování výkon 210 kW místo standardních 190 kW. Točivý moment pak vyletěl z 560 na 600 N.m. X4 pak vystřelí z klidu na stovku během 5,5 s, o tři desetinky rychleji než zcela sériová verze. Normovaná spotřeba nafty se přitom nijak nezvýšila. Podobné komponenty včetně poladěného motoru jsou připraveny také pro nedávno modernizovanou sestřičku X3.

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
16. 11. 2014 15:23
Re: Je to Fujtajbl o tom není pochyb
Ja s nimi problém nemám. Len si u BMW nekupujem X6, alebo X4, lebo sa mi nepáčia. Paleta je široká, vyberiem si iné. Kde je problém ? Keby si to povedalo dostatok ľudí a prestali by ich kupovať, tak by sa BMW zamyslelo. Zatiaľ sa tak nedeje, tak sa zrejme dočkáme aj X2. Mne to nevadí a ak ma pozvú, rád si ju vyskúšam. Mne len príde scestné hodnotiť na X4 že sa nevlezie dozadu niekto kto má 2m a že ma nemá zaujímať ako to zvládne vyhýbací manéver. Kupujúci (taký čo si to skutočne kúpi a nie len mudruje) dobre vie, že sa dozadu nevlezie vysoká postava a zjavne mu to neprekáža. Zaujíma ho však, či sa s tým nevyklopí v prvej zákrute. Moja skúsenosť hovorí že nevyklopí. Viem si predstaviť niekoľko dôvodov prečo si pokojne X4 kúpiť. Dokonca, keby sa mi páčila, tak o nej aj uvažujem. Na lyže sa do nej zbalím, nepotrebujem kufor ako hrom, jazdí to veľmi dobre. Tak prečo brať X5, alebo X3, keď prínosy týchto dvoch nevyužívam ?
16. 11. 2014 13:50
Re: Je to Fujtajbl o tom není pochyb
To je právě to, že mě sa nepáči také některé kreace BMW nebo jiných značek a jinému sa páči. Prodejní čísla BMW jdou poslední dlouhá léta nahoru, tak nemyslím, že se začnou v Mnichově zamýšlet jestli to dělají dobře až si přečtou, že kiaworld a trumbád mají s jejich auty problém.
16. 11. 2014 13:05
Re: Je to Fujtajbl o tom není pochyb
Keď to ľudia kupujú, tak prečo by to nevyrábali ? Mne sa to nepáči, kupujem iné. Tebe sa to nepáči. Ani KIA-Worldovi sa to nepáči, takže by si tiež mal kúpiť niečo iné. No a potom sa možno BMW nad sebou zamyslí :-)
16. 11. 2014 13:05
Re: Je to Fujtajbl o tom není pochyb
Podle toho, cos napsal, tě z tej osobitnej školy neměli vůbec pouštět.
16. 11. 2014 11:46
Re: Je to Fujtajbl o tom není pochyb
Počuli sme slovo odborníka, ktorý vie čo je a čo nie je dôležité.

Výsledok X4 a losieho testu nepoznám. Vyskúšal som ju na okruhu a nie je to vôbec zlé. Samozrejme treba brať v úvahu, že to nie je športové kupé. Moja krvná skupina to nie je, ale viem si predstaviť, že si zákazníka nájde.