BMW X6 Sports Activity Coupé: velká fotogalerie, video a tech. data

BMW X6 Sports Activity Coupé: velká fotogalerie, video a tech. data

 
 

Éra SUV skončila. Na řadě jsou kombinace sportovních a terénních prvků, které končí v sériové výrobě jako crossovery nové generace. BMW patří k průkopníkům nové podtřídy.

Frankfurtský koncept BMW X6 Sports Activity Coupe se podle předpokladu dočkal sériové podoby. Prozatím bez hybridního pohonu, ale zato s prakticky nezměněnou karoserií, která byla ještě na konci září vydávána za koncept.

Novinkou v prémiové části trhu je spojení lehce terénních schopností dolních částí vozidla se sportovním designem horní poloviny karoserie. Podobnou koncepci přivedl na trh Ssangyong se svým modelem Actyon, ale BMW se bude jistě orientovat na mnohem majetnější klienty a pravděpodobně bude taky mnohem úspěšnější na trhu.

Boční profil vozu připomíná kupé a BMW k označení X6 také nadále přidává vysvětlující název Sports Activity Coupe. Klasická záď SUV tady není. Místo ní se střecha už od B-sloupku začíná plynule svažovat a pokračuje zadním sklem. K obrovské karoserii pak už stačí přidat mimořádně velká kola (standardní pneu 255/50 R 19), která dotváří celkový dravý dojem. Bez přímého srovnání s existujícími modely je obtížné odhadnout skutečné rozměry. Celkové vnější rozměry BMW X6 jsou 4877 x 1983 x 1690 mm, rozvor měří 2933 mm. BMW X5 má vnější míry 4854 x 1933 x 1729 mm, rozvor měří také 2933 mm.

I přesto, že automobil bude delší než současné BMW X5, zůstane nabídka prostoru uvnitř zřejmě pod jeho úrovní. Marketing BMW srovnává prostor s jinými "kupé" a v tomto ohledu je vnitřní výška nad zadním sedadlem 944 mm v podstatě velmi dobrou hodnotou. V interiéru je místo pro čtyři cestující, přední sedadla standardně elektricky seřiditelná, také zadní sedadla mají výrazné boční vedení. Pouze v modelové řadě X6 je standardem sportovní volant. Dlouhá záď ukrývá standardní zavazadlový objem 570 l, zvětšit jej lze až na 1450 l. Víko se otevírá dvoustupňově, aby nepřišlo k úhoně třeba v podzemních garážích. Za příplatek lze ponechat manipulaci s víkem na elektromotorech.

Z hlediska techniky je X6 nové především díky rozšíření systému pohonu všech kol xDrive o Dynamic Performance Control. Aktivní rozdělení točivého momentu se nyní neděje pouze mezi přední a zadní nápravu (standardně 40 % točivého momentu na předních kola a 60 % na zadní), ale také mezi levé a pravé zadní kolo. Na rozdíl od podobných systémů Mitsubishi, Subaru a Hondy je v případě BMW pro redistribuci hnacích sil zapojeno více mechaniky a méně elektroniky. Systém pomáhá posláním hnacího momentu na vnější zadní kolo, ale stabilizuje automobil i při náhlém ubrání plynu v zatáčce.

Novinkou je motor 50i, který bude představen na podzim roku 2008. S tím je spojené i nové označení, tvořené logem XDrive a ekvivalentním objemem motoru vynásobeným koeficientem 10, tedy 35i, 35d, 50i…. I tady však jde více o marketing než o strojírenskou přesnost. Pod označením 50i se schovává světová novinka pod kapotou BMW - přeplňovaný vidlicový osmiválec 4,4 l. Jeho působivé výkonové hodnoty jsou výsledkem důsledné práce mnichovských motorářů, ale zajímavostí najdeme několik i na samotném konstrukčním uspořádání motoru. Na přeplňovaný agregát neobvykle vysoký kompresní poměr 10:1 bylo možné zavést díky přímému vysokotlakému vstřikování benzinu do válců (piezovstřikovače, maximální tlak 200 bar). Díky vnitřnímu chlazení odpařováním paliva ve válci se dále zvyšuje účinnost benzinového motoru. Obě turbodmychadla (každé obsluhuje jednu řadu válců) jsou umístěna, stejně jako katalyzátory, mezi řadami válců do V. Uvolnil se tím prostor pro nové tvarování sacích a výfukových kanálů s větším průřezem, omezující ztráty na vstupu a výstupu z motoru na nové minimum. Již dnes plní tento agregát emisní normu Euro 5.

BMW X6 - Přehled modelové řady
MotorxDrive 35ixDrive 50ixDrive 30dxDrive 35d
Zdvihový objem [cm3]2979439529332933
Válce/ventily6/48/46/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]225/5800-6250300/5500-6400173/4000210/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]400/1300-5000600/1750-4500520/2000-2750580/1750-2250
Max. rychlost [km/h]240250210 (220)236
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,75,486,9
Komb. spotřeba [l/100 km]10,912,58,28,3
Pohotovostní hmotnost [kg]2070219020752110

Ke standardní výbavě BMW X6 budou patřit vedle kompletní bezpečnostní sady, pohonu všech kol xDrive a aktivnímu rozdělování hnacích sil na kola zadní nápravy Dynamic Performance Control, také bixenonové světlomety. Klasický šestistupňový automat prokázal své kvality už v jiných modelech z Bavorska, pro X6 je standardem podobně jako páčky na volantu pro manuální změnu zvoleného rychlostního stupně.

Video

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery

Správa sociálního zabezpečení obstavila jeden účet…

Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock

Ano, určitě vám babička říkávala, že na každém šprochu je…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: BMW X6 Sports Activity Coupé: velká…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety? Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety?

Automobilka Apollo své nejnovější superauto Intensa…

 



A cenu za nejnevkusnější úpravu BMW X6 získává... Alligator Excalibur A cenu za nejnevkusnější úpravu BMW X6 získává... Alligator Excalibur

Zapomeňte na všechny ošklivé úpravy mnichovské X6, jaké…

BMW X6 M Design Edition: Stovka aut s eMkovou trikolorou BMW X6 M Design Edition: Stovka aut s eMkovou trikolorou

Změny BMW X6 M z edice Design Edition jsou ryze stylové.…

 



 
Hunta Overcomer: Seznamte se s běloruským monstrem, které zvládne jakýkoliv terén. Umí i plavat!

Hunta Overcomer: Seznamte se s běloruským monstrem, které zvládne jakýkoliv terén. Umí i plavat!

Dnes 09:21

Chcete investovat do čistokrevného offroadu a ježdění v ledových krách je pro vás denní chleba? Těžko byste hledali lepšího služebníka…




Blesk.cz

Hana Brejchová se pustila do neteře Terezy Brodské: Jde po penězích!

Hana Brejchová se pustila do neteře Terezy Brodské:…

Sestra slavné herečky Jany Brejchové (77) Hana (71) se už před lety přestala stýkat se zbytkem své rodiny. Nemá…

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt za burana! Inspirujte se vzory, poučte z průšvihů

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt…

Počátek roku patří bálům, jež v únoru finišují, do půli března doznívají a jsou považovány za gala vrchol…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Suchý: Krmenčík by se Basileji hodil. Slavia dře jako pod Jarolímem

Suchý: Krmenčík by se Basileji hodil. Slavia dře…

S Basilejí sehrál duel proti nejlepšímu týmu Česka. A pro Plzeň měl Marek Suchý jen slova uznání. „Nedivil bych…

 

Reflex.cz

Příběh nejbohatší Rusky a první miliardářky země, která vlastní hotel i v Česku

Příběh nejbohatší Rusky a první miliardářky země,…

Světové žebříčky úspěšnosti se většinou plní samými mužskými jmény. Na seznam ale nedávno přibylo jedno ženské.…

Babiš prý určitě chce zákon o referendu. Tak proč ho navrhuje tak, aby nikdy nemohlo uspět?

Babiš prý určitě chce zákon o referendu. Tak proč ho…

Jedním z velkých politických hitů posledních týdnů je bezpochyby referendum. Na první pohled vypadá lákavě, že…