Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X7 oficiálně. Největší SUV značky uveze až sedm dospělých a zvládne samo couvat

David Bureš
Diskuze (138)
Novinka v nabídce BMW chce kombinovat všestrannost SUV s impozantním vzhledem a prostorností luxusního automobilu.

Napjatě očekávané BMW X7 je tady. Největší a nejluxusnější SUV mnichovské značky na délku měří 5.151 mm a zaujme impozantním vzhledem. Vyrábět se bude v americké továrně Spartanburg, po boku dalších SUV s modrobílou vrtulkou ve znaku, uvedení na trh je naplánováno na březen 2019.

Impozantní zevnějšek široký rovných 2.000 mm a vysoký 1.805 mm vychází ze stejnojmenného loňského konceptu, což znamená opravdu obří ledvinky masky chladiče tvořící jeden celek s napojenými úzkými světlomety. Ty jsou standardně diodové, za příplatek však mohou být laserové, které dosvítí až na vzdálenost 600 metrů.

Video se připravuje ...

Zboku karoserie s rozvorem 3.105 mm zaujme velkorysé prosklení napomáhající spolu se standardně dodávaným, elektricky ovládaným panoramatickým oknem prosvětlení interiéru. Zadní dveře jsou delší než přední, což zdůrazňuje prostornost a usnadňuje nastupování a vystupování. Kola mohou být až 22palcová. Zadní část pak zdobí chromovaná vodorovná linka propojující koncová světla, což je odkaz na vlajkovou loď značky, řadu 7.

BMW X7 – srovnání rozměrů s dalšími luxusními SUV
ModelBMW X7Audi Q7Bentley BentaygaMercedes-Benz GLSRange RoverRolls-Royce Cullinan
Délka (mm)515150525140513050005341
Šířka (mm)200019681998193420732164
Výška (mm)180517411742185018691835
Rozvor (mm)310529942995307529223295

Koncepce interiéru konkurenta pro Bentaygu či GLS navazuje na letos odhalenou X5 a řadu 3, což znamená nové uspořádání přístrojů nebo nové ovladače. Plně digitální přístrojový štít má obvyklých 12,3 palce.

Standardem je sedmimístné uspořádání ve třech řadách sedadel, přičemž automobilka zdůrazňuje, že třetí řadu tvoří dvě plnohodnotná sedadla, která na dlouhých cestách pojmou i dospělé cestující. To rozhodně není zvykem, a tak jsme v tomto ohledu zvědavi na osobní setkání.

BMW navíc tvrdí, že za třetí řadou stále zůstává prostor pro 326 litrů zavazadel. Po sklopení dvou zadních řad se pak dovnitř vejde až 2.120 litrů bagáže. Víko zavazadelníku je horizontálně rozděleno na dvě části, přičemž obě jsou elektricky ovládané. Nakládání usnadňuje i standardně dodávané vzduchové odpružení, které umí snížit světlou výšku auta.

Třímístnou druhou řadu pak lze nahradit dvojicí křesel s integrovanými loketními opěrkami a komfortními polštáři, mezi nimiž zůstává ulička pro snazší nástup dozadu. Ať už zvolíte šestimístnou nebo sedmimístnou konfiguraci, sedačky v druhé řadě lze v podélně směru posouvat o 14,5 centimetrů. Posouvání je samozřejmě elektrické, co jiného očekávat od luxusního auta.

Co se týče motorů, tak na evropských trzích budou k dispozici tři třílitrové šestiválce, které standardně spolupracují s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Benzinové zastupuje xDrive40i s 250 kW, zatímco ze vznětových agregátů to jsou verze xDrive30d (195 kW) a čtyřikrát přeplňované M50d (294 kW). Mimo Evropu pak bude nabídnut také zážehový 4,4litrový osmiválec xDrive50i (340 kW).

BMW X7 – technická data nabízených variant
VerzexDrive40ixDrive50ixDrive30dM50d
Zdvihový objem [cm3]2998439529932993
Válce/ventily6/48/46/46/4
Největší výkon [kW/min]250/5500-6500340/5250-6000195/4000294/4400
Točivý moment [N.m/min]450/1500-5200650/1500-4750620/2000-2500760/2000-3000
Převodovka8A8A8A8A
Max. rychlost [km/h]245250227250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,15,47,05,4
Komb. spotřeba [l/100 km]8,711,46,57,0

Samozřejmostí takového luxusního SUV je rovněž bohatá výbava. Standardní výbava zahrnuje vzduchové odpružení, tempomat, aktivní parkovací asistent nebo inteligentní osobní asistent, neboli hlasové ovládání reagující na pokyn „Hej, BMW!“.

Za příplatek lze zvolit natáčení zadní nápravy nebo doslova záplavu elektronických pomocníků. K dispozici je asistent pro změnu jízdního pruhu, zvládající automatické předjíždění na víceproudých silnicích, adaptivní tempomat s funkcí stop & go, který auto umí rozjet až 30 sekund po zastavení a zvládne se přizpůsobit povolenému tempu, nebo asistent pro jízdu v dopravní zácpě, který díky vestavěné kameře pozoruje, zda řidič sleduje provozu a pokud ano, umí jet sám bez nutnosti zásahu až 60 sekund. Couvací asistent si zase pamatuje pohyby volantem v úseku projetém rychlostí nižší než 36 km/h, které následně umí zopakovat při couvání. Usnadní to tak vyjetí z nepřehledných míst nebo stísněných prostorů.

Paket Offroad pak myslí na milovníky jízdy mimo zpevněné cesty, poskytuje robustní kryty podvozku nebo čtyři režimy pro jízdu v terénu.

David Bureš
Diskuze (138)
Avatar - Emel
19. 10. 2018 14:36
Re: 7 mist ? A pro koho?
Jo, jo. Jen podotýkám, že je rozdíl auto mít a auto plnohodnotně používat.
Avatar - Barrichello
19. 10. 2018 13:34
Re: 7 mist ? A pro koho?
Ale jo, pár lidí na to mělo, navíc ojetá auta nestála nemožné cifry. Já sem bazary obcházel už jako teengaer v půlce 90. let a vím kolik co stálo. Kdo chtěl mít velký auto s "hramadou plechu", ten ho měl.

A za totáče tu byly tatry, volhy, chrysler 160/180, mercedesy atd.
19. 10. 2018 10:01
A kde jsou fotky toho BMW
Článek o BMW a fotky nového vozu nikde. Zato silueta GLS s nalepenými ledvinami.
Fuj!
Jak mercedes okopíroval X6 a vylezl hnus v podobě GLE Coupé, tak teď BMW to samé udělalo Mercedesu GLS. A taky vylezl hnus.
S designem BMW to nemá nic společnýho, a proto to má ty megaledviny, to aby si to člověk nespletl. A přitom udělat velký a elegantní SUV lze. [odkaz]
I když to není přímý konkurent tvarem karoserie, tak budgetově ano. A volba je jasná.
Avatar - eniel lorien
19. 10. 2018 06:33
Lincoln Navigator
Takto... a teraz vedla toho postavte Lincoln Navigator ktorý je myslim širší dlhší a pritom opticky to nie je takato prerastena mangalica... No a pokial si sadnete dovnutra tak ten navigator dizajnom interieru tuto jaternicu od bmw pošle do večného zatratenia :-)
18. 10. 2018 23:11
Re: nepaci
lidi co fakt potrebuji 7 mist si koupi radši tridu V, toto je pozersko-kompenzační kategorie, v prípade BMW este navíc celkem nepovedená >:D