BMW Z4 se odhaluje ještě před premiérou. Vrcholem bude šestiválcové M40i

BMW Z4
BMW Z4
BMW Z4
BMW Z4
35 Fotogalerie
Mnichovská automobilka se připravuje na představení nové generace roadsteru Z4. Zatím ho ukázala na oficiálních snímcích v zamaskované podobě.

Rok 2018 bude u BMW ve znamení sportovních automobilů. Na trh letos již vstoupila nová generace sportovního sedanu M5, prodávat se začal i otevřený plug-in hybrid i8 Roadster. A v následujících měsících budou následovat premiéry kupé řady 8 a roadsteru Z4. Druhý z nich se ukazuje na oficiálních snímcích.

Jak je pro BMW v poslední době zvykem, před oficiální premiérou (plánovanou na srpnovou přehlídku v Pebble Beach) uvolnilo fotografie zamaskovaných prototypů, spolu s čímž prozradilo i pár detailů o novince vyvíjené ve spolupráci s Toyotou. Nejzajímavější informací je teď zpráva o modelu Z4 M40i. Ten bude nejdynamičtější verzí nadcházejícího roadsteru, která bude součástí nabídky M Performance.

Video placeholder
BMW Z4 se odhaluje ještě před premiérou. Vrcholem bude šestiválcové M40i • Zdroj: bmw

BMW Z4 M40i bude poháněno extrémně výkonným řadovým zážehovým šestiválcem, kterým podle všeho bude motor o výkonu 265 kW z X3 M40i. Standardem bude pohon zadních kol a osmistupňový automat, součástí nabídky bude dále čtyřválec sDrive 30i a zřejmě i hybrid, vyvinutý ve spolupráci s Toyotou.

Ve výzbroji Z4 M40i pak nebude chybět snížený sportovní podvozek s elektronicky řízenými tlumiči, nově vyvinutá přední náprava nebo elektronicky řízený uzávěr zadního diferenciálu. O spolehlivé zastavení se pak postará M sportovní brzdová soustava.

„Mimořádně tuhá karoserie ve spojení s pevným uložením podvozku je ideálním základem pro nastavení, které zajistí výkonnostní kvality skutečného sportovního vozu, a to zejména v otázkách přesnosti řízení, stejně jako v podélném a příčném zrychlení,“ prohlašuje o novince Jos van As, vedoucí vývoje podvozku.

Fotografie zamaskovaných prototypů Z4 (interní kód G29) byly zachyceny v testovacím centru Miramas v jižní Francii, kde BMW dolaďuje všechny systémy pohonu a podvozku. Jeho součástí je dlouhý asfaltový ovál, okružní dálnice pro provádění vysokorychlostních testů, stejně jako slalomu, připraveny jsou rovněž horské serpentiny, kruhové trati a mnoho zatáčkovitých tratí a okruhů s různými typy povrchu. Všechny tyto sekce jsou využívány pro detailní analýzu a optimalizaci projevu zrychlení, řízení a brzdění nového roadsteru.

Cílem vývojářů je postavit agilnější, přesnější a rychleji reagující roadster než v minulosti, u něhož však bude zachován dostatečný komfort. I z toho důvodu Z4 dostane lehčí konstrukci (sdílenou s nadcházející Toyotou Supra), která bude vážit o 50 kg méně než u předchůdce. Design bude vycházet ze stejnojmenného loňského konceptu.