BMW Z4 se odhaluje ještě před premiérou. Vrcholem bude šestiválcové M40i
Rok 2018 bude u BMW ve znamení sportovních automobilů. Na trh letos již vstoupila nová generace sportovního sedanu M5, prodávat se začal i otevřený plug-in hybrid i8 Roadster. A v následujících měsících budou následovat premiéry kupé řady 8 a roadsteru Z4. Druhý z nich se ukazuje na oficiálních snímcích.
Jak je pro BMW v poslední době zvykem, před oficiální premiérou (plánovanou na srpnovou přehlídku v Pebble Beach) uvolnilo fotografie zamaskovaných prototypů, spolu s čímž prozradilo i pár detailů o novince vyvíjené ve spolupráci s Toyotou. Nejzajímavější informací je teď zpráva o modelu Z4 M40i. Ten bude nejdynamičtější verzí nadcházejícího roadsteru, která bude součástí nabídky M Performance.

BMW Z4 M40i bude poháněno extrémně výkonným řadovým zážehovým šestiválcem, kterým podle všeho bude motor o výkonu 265 kW z X3 M40i. Standardem bude pohon zadních kol a osmistupňový automat, součástí nabídky bude dále čtyřválec sDrive 30i a zřejmě i hybrid, vyvinutý ve spolupráci s Toyotou.
Ve výzbroji Z4 M40i pak nebude chybět snížený sportovní podvozek s elektronicky řízenými tlumiči, nově vyvinutá přední náprava nebo elektronicky řízený uzávěr zadního diferenciálu. O spolehlivé zastavení se pak postará M sportovní brzdová soustava.
„Mimořádně tuhá karoserie ve spojení s pevným uložením podvozku je ideálním základem pro nastavení, které zajistí výkonnostní kvality skutečného sportovního vozu, a to zejména v otázkách přesnosti řízení, stejně jako v podélném a příčném zrychlení,“ prohlašuje o novince Jos van As, vedoucí vývoje podvozku.
Fotografie zamaskovaných prototypů Z4 (interní kód G29) byly zachyceny v testovacím centru Miramas v jižní Francii, kde BMW dolaďuje všechny systémy pohonu a podvozku. Jeho součástí je dlouhý asfaltový ovál, okružní dálnice pro provádění vysokorychlostních testů, stejně jako slalomu, připraveny jsou rovněž horské serpentiny, kruhové trati a mnoho zatáčkovitých tratí a okruhů s různými typy povrchu. Všechny tyto sekce jsou využívány pro detailní analýzu a optimalizaci projevu zrychlení, řízení a brzdění nového roadsteru.
Cílem vývojářů je postavit agilnější, přesnější a rychleji reagující roadster než v minulosti, u něhož však bude zachován dostatečný komfort. I z toho důvodu Z4 dostane lehčí konstrukci (sdílenou s nadcházející Toyotou Supra), která bude vážit o 50 kg méně než u předchůdce. Design bude vycházet ze stejnojmenného loňského konceptu.