Test Auto.cz

BMW X3 M40i – Sportovně za sportem!

11.12. 2017
Verdikt
 

Po sedmi letech výroby přichází BMW s novou generací X3. Ač tvary vozu navozují dojem pouhé evoluce svého předchůdce, ve skutečnosti se v útrobách auta ukrývají zásadní změny.

Své první SUV (model X5) uvedlo BMW na trh v roce 1999. Menší sourozenec X3 (E83), postavený na základě někdejší řady 3 E90, vyjel o pět let později. Dle vyjádření BMW toto auto založilo nový segment trhu, pojmenovaný SAV, což znamená Sport Activity Vehicle. Snad aby se tím zdůraznilo, že X3 je autem pro lidi, co to s tou aktivitou myslí opravdu vážně. To znamená pro aktivní, nikoliv jen pasivní sportovce. Co si pod tím představit, už nechám na vás, stejně jako úvahy o tom, jak moc se toto daří v realitě všedních dnů naplňovat…

V roce 2011 dorazila druhá generace F25, kterou letos střídá nové vydání. V otázce vzhledu se pokračuje v nastolené linii, technicky přináší některé novinky, před časem představené v současné řadě 5 (G30), případně 7 (G12). Výrobce udává, že rozvor náprav se u nové generace G01 prodloužil o 50 mm, současně ale došlo ke zkrácení předního převisu. Toto přispívá k ještě dynamičtějšímu vzezření. Mě na první pohled upoutala spíše maska chladiče, jejíž ledvinky se zdají na pohled mohutnější. Naopak přední světlomety se subjektivně vzato tvarově změnily jen málo. Každá X3 má nyní výhradně světlomety LED. Testovaná verze M40i dostala adaptivní verzi s technologií BMW Selective Beam. V řeči BMW se jedná o to samé, co má Audi či Opel pod označením Matrix. V praxi tak nastavíte automatický režim světlometů a nic dalšího se nestaráte. Dálkové světlo zůstává aktivované po většinu času, a to i v případě, že pro proti vám jedou auta. Chytrá elektronika na základě pokynu z kamery pouze vypne část světelných zdrojů, čímž dojde ke ztmavnutí prostoru, kterým se pohybuje vůz jedoucí v protisměru. V praxi to fungovalo opravdu výborně a ani jednou na mě nikdo z protijedoucích řidičů neblikal. K deaktivování dálkového světla dojde při snížení rychlosti a současně jízdě městem, kde je vliv pouličního osvětlení.

TEST 2016: BMW X3 xDrive20d AT – Miláček firemních flotil

Ač se moc nepředpokládá, že by někdo s novým BMW X3 měl v úmyslu jezdit mimo zpevněné cesty, přeci jen se některý majitel může chtít necestou vydat. X3 proto nabízí relativně vysokou světlou výšku 204 mm, která dobře koresponduje s velkými nájezdovými úhly 25,7 stupně vpředu a 22,6 stupně vzadu. Přechodový úhel BMW udává 19,4 stupně. A konečně s autem se lze údajně také brodit, tedy za předpokladu, že hloubka nepřesáhne 500 mm.

Budíky podle přání

Vyšší světlá výška vozu vás možná napadne při nasedání do kabiny. Tak vysoko jako v případě pick-upů sice nohy zvedat nemusíte, avšak v porovnání s běžnými, byť třeba i mírně zvýšenými auty, je podlaha nové X3 docela vysoko. Samotná sedadla jsou však posazena poměrně nízko, takže pozice za volantem je takřka bez připomínek. Vše ještě umocňovala skvělá sportovní sedadla, která byla v případě testovaného vozu bez příplatku. Kromě skvělého tvarování nabízela také možnost prodloužit si sedák. V nejkratší verzi nabízel délku 520 mm, v nejdelší 570 mm. Nechybělo elektrické nastavování polohy, u řidiče s pamětí. A dále elektrická bederní opěrka, která nabízela současně funkci rozšíření, případně stažení bočnic opěradla. Díky tomu poskytne sedadlo velmi dobré boční vedení rozličným postavám. Při nastavování se mi však příliš nezamlouvala tlačítka na boku sedáku, která kladla podivný odpor. To u starších BMW nebylo. Vyhřívání sedadel ale již přišlo na dodatečných 11.440 korun. Po zapnutí řidičova se navíc samočinně aktivovalo také vyhřívání volantu. K vypnutí ale stačilo použít tlačítko na jeho svislém rameni.

V rámci BMW Individual dále nechybělo čalounění stropu v barvě antracitu. Za 15.990 vůz nabízí koženou palubní desku. Ta však není čalouněná pravou kůží, ale „jen“ umělou Sensatec. Na první pohled (dokonce ani na omak) byste však umělou náhražku rozhodně nehádali.

obrázek [600 x 403]  

Přístrojový štít je elektronického typu a BMW mu říká dynamický digitální přístrojový štít. Je vlastně tvořený velkým LCD TFT displejem. U X3 se jedná o novinku, přičemž podobně jako u LED světlometů, ani v tomto případě mít nic jiného nemůžete. Výhodou je skvělá čitelnost daná mimo jiné rozlišením 1920 x 720 pixelů. Pro řidiče uživatele je však možná důležitější fakt, že uspořádání přístrojového štítu lze měnit. V nabídce jsou tři verze zobrazení, v zásadě korespondující s celkovým nastavením auta. Základem je režim Comfort, dalším v řadě je Sport, případně Sport Plus. A konečně pro ty, kteří chtějí spořit, je vyhrazen režim EcoPro. V režimu Sport přístroje zčervenají a dojde ke zvýraznění údaje o rychlosti jízdy v digitální formě a současně se výrazně zvětší informace o právě zařazeném rychlostním stupni. Režim EcoPro naopak přinese uklidňující modré podsvícení s velmi omezeným rozsahem rychloměru do 120 km/h. A místo otáčkoměru je ukazatel rekuperace energie, která při zpomalování auta dobíjí akumulátor. V režimu EcoPro se také vždy aktivuje systém stop-start, pokud byl před tím vypnutý.

Komu by byly uvedené varianty „budíků“ málo, má k dispozici ještě Head-up displej (HUD) promítající vybrané údaje, například okamžitou rychlost na čelní sklo. Přes veškerou modernu velmi chválím možnost změnit intenzitu podsvícení přístrojového štítu běžným otočným ovladačem vlevo vedle volantu. Tedy žádné složité prokousávání se menu jako u vozů skupiny VW.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

BMW X3 M40i

Cena v základní výbavě: 1 769 300 Kč Cena v testované výbavě: 2 365 380 Kč

Základní výbava:Dojezdové pneumatiky Runflat, bezpečnostní šrouby kol, alarm, ambientní osvětlení, hliníkové obložení interiéru, M sportovní brzdy včetně modrých třmenů, BMW Individual střešní podélné nosníky v provedení High-gloss Shadow line, velurové koberečky, česká jazyková verze, M aerodynamický paket, M sportovní kožený volant, Remote service (dálkové ovládání vybraných funkcí vozu mobilem), bezdrátové (indukční) dobíjení telefonu, elektricky stavitelná přední sedadla u řidiče s pamětí, elektrické bederní opěrky vpředu, parking assist plus, navigační systém Professional, BMW Display key, adaptivní LED světlomety se systémem BMW Selective beam, Hed-up display, dvouzonová samočinná klimatizace, atd.

Výbava testovaného vozu:21palcová kola M Double-spoke 718M Bicolour Cerium Grey (+ 37.674,-), adaptivní M podvozek (+ 18.980,-), elektricky ovládané tažné zařízení (+ 29.796,-), panoramatické střešní okno (+ 40.638,-), protisluneční ochran oken (+ 10.556,-), nastavitelná opěradla sedadla vzadu (+ 4.056,-), kožená palubní deska (+ 15.990,-), paket ambient air (+ 8.684,-), vak na lyže (+ 4.056,-), aktivní ochrana (+9.490,-), DAB tuner (+ 8.684,-), paket ConnetedDrive Plus (+ 35.464,-), paket First Class (+ 8.060,-), vyhřívaná přední a zadní sedadla (+ 11.440,-), audio Harman Kardon (+21.502,-), paket Business Class (+ 48.698,-), paket Advanced Heating (+ 29.978,-), paket Innovation (+ 57.720,-), galvanická povrchová úprava pro ovládací prvky (+ 4.056,-), Driving Assist Plus (+ 40.612,-), parkovací paket (+ 79.976,-).

Život Romy Schneiderové nebyl samá tragédie a závislost, říká filmová historička Život Romy Schneiderové nebyl samá tragédie a závislost, říká filmová historička

Herečka Romy Schneiderová sice zemřela v roce 1982, svými…

Mikroskop E15: Čínská ekonomika je časovaná bomba, může spustit krizi, varují ekonomové Mikroskop E15: Čínská ekonomika je časovaná bomba, může spustit krizi, varují ekonomové

Zatímco si svět připomíná desáté výročí globální finanční…

Práce budoucnosti? Nejvíc roste poptávka po programátorech blockchainu, uvádí LinkedIn Práce budoucnosti? Nejvíc roste poptávka po programátorech blockchainu, uvádí LinkedIn

Profesní sociální síť LinkedIn zveřejnila analýzu…

 

Štítky SUV BMW Testy

Technické údaje
Motor BMW X3 M40i
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 265 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1520 - 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.1 / 7 / 8.4
Emise CO2:193
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 550 / 1600
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1810 / 640
Rozměr pneu:245/40 RF21, 275/38 R21
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4716
b) šířka (mm): 1897
c) výška (mm): 1676
d) rozvor (mm): 2864
e) rozchod vpředu (mm): 1610
f) rozchod vzadu (mm): 1594
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 1040 / 1230
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1600
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW X3 M40i – Sportovně za sportem!







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále

V době, kdy ještě nebyla kategorie vozů SUV natolik…

 



BMW X3 xDrive30i a X4 xDrive30i – Hezčí není lepší! BMW X3 xDrive30i a X4 xDrive30i – Hezčí není lepší!

Modely X3 a X4 k sobě mají po technické stránce velmi…

Ostrá SUV BMW X3 M X4 M se blíží. Automobilka představuje jejich prototypy Ostrá SUV BMW X3 M X4 M se blíží. Automobilka představuje jejich prototypy

BMW M GmbH se připravuje na rozšíření své nabídky…

 



 
Tohle jsou nejlepší motory roku 2019 podle WardsAuto. Je to hodně různorodý výběr!

Tohle jsou nejlepší motory roku 2019 podle WardsAuto. Je to hodně různorodý výběr!

Dnes 07:00

Mezi nejlepší pohonné jednotky roku se letos dostal osmiválec, čtyřválec s variabilním kompresním poměrem i elektrický agregát.




Blesk.cz

Když si Eben pustí pusu na špacír: Nejlepší hlášky StarDance!

Když si Eben pustí pusu na špacír: Nejlepší hlášky…

Co slovo, to perla. Moderátor StarDance Marek Eben vypouští během přímých přenosů z úst takové vtípky, že se…

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici. Doma skoná jen pětina lidí

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici.…

Většina Čechů by svůj poslední den nejraději prožila v klidu domova, ale ve skutečnosti se toto přání „splní“…

 

iSport.cz

Brankáři v NHL chtějí dávat góly! Jak se připravují Rinne a další?

Brankáři v NHL chtějí dávat góly! Jak se připravují…

Už více než pět let se čeká na moment, kdy některý z gólmanů NHL znovu dá gól. Že střelecký apetit mužů s maskou…

SESTŘIH: Baník - Olomouc 0:0. Šlágr bez vítěze, Stronati trefil břevno

SESTŘIH: Baník - Olomouc 0:0. Šlágr bez vítěze,…

Fotbalisté Baníku Ostrava v předehrávce 19. kola FORTUNA:LIGY na svém hřišti remizovali se Sigmou Olomouc 0:0.…

 

Reflex.cz

Nezvěte si domů na Vánoce zloděje! Tomuto chování se o svátcích raději vyhněte

Nezvěte si domů na Vánoce zloděje! Tomuto chování se…

Vánoční období je mezi zloději velmi populární. Podle policejních statistik kriminality z loňského prosince bylo…

Karel Steigerwald: Problém neprůjezdné dálnice vyřešen! Ministr Ťok vydá seznam povolených destinací

Karel Steigerwald: Problém neprůjezdné dálnice…

Ministr dopravy Dan Ťok dnes představil nové účinné řešení katastrofální situace na D1, které začne platit od…