Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Z4 sDrive18i stojí 893 tisíc, o 114 tisíc méně než nejlevnější SLK

David Bureš
Diskuze (52)
Jaro klepe na dveře, a tak je čas se ohlížet po nějakém otevřeném vozu. BMW nabízí nový základní motor pro roadster Z4.

Nabídku motorů pro BMW Z4 rozšířila nová základní verze sDrive18i. Pod tímto označením se skrývá přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 115 kW a točivém momentu 240 N.m.

BMW Z4 sDrive18i je na českém trhu nabízeno za 892.500 korun, ve srovnání s konkurenčním Mercedesem-Benz SLK je tak výrazně levnější. Nejlevnější SLK, poháněné 1,8 litrovým zážehovým čtyřválcem s 135 kW a 270 N.m, totiž stojí 1.006.720 korun.

Mnichovský roadster je levnější než stuttgartský konkurent i v případě silnější verze sDrive20i. Ta je poháněna dvoulitrovým čtyřválcem se shodným výkonem jako Mercedes a stojí 950.000 Kč.

Základní benzinový dvoulitr je v Z4 kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou, osmistupňový automat je dodáván za příplatek 59.725 Kč. Také SLK 200 používá šestistupňový manuál, sedmistupňová automatická převodovka stojí 59.735 korun.

BMW Z4 je v základu vybaveno 17palcovými koly z lehkých slitin, čtyřmi airbagy, vyhřívanými, elektricky nastavitelnými zpětnými zrcátky, bi-xenonovými světlomety, koženým volantem, manuální klimatizací, palubním počítačem, elektrickým stahováním oken a rádiem se šesti reproduktory.

To SLK nemá bi-xenony, navíc však disponuje tempomatem, hlídáním bdělosti řidiče a asistentem rozjezdu do kopce.

Z příplatkové výbavy pro Z4 zmiňme adaptivní M podvozek, snižující vůz o 10 milimetrů (+31.275 Kč), přední a zadní parkovací asistent (+20.075 Kč), vyhřívaný volant (+4.825,-), navigaci (65 850,-) nebo automatickou klimatizaci (+14.750 korun).

BMW Z4 – ceny na českém trhu
VerzesDrive18isDrive20isDrive28isDrive35isDrive35is
Převodovka6M (8A)6M (8A)6M (8A)6M (7DS)7DS
Zdvihový objem [cm3]19971997199729792979
Válce/ventily4/44/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]115/5000135/5000180/
5000-6500
225/5800250/5900
Největší toč. mom. [N.m/min-1]240/
1250-4400
270/
1250-4500
350/
1250-4800
400/
1300-5000
450/
1500-4500
Max. rychlost [km/h]221 (220)235 (232)250 (250)250 (250)250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,9 (8,1)6,9 (6,9)5,7 (5,5)5,2 (5,1)4,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,8 (6,8)6,8 (6,8)6,8 (6,8)9,4 (9,0)9,0
Pohotovostní hmotnost [kg]1470 (1495)1470 (1495)1475 (1495)1580 (1600)1600
Cena [Kč]892.500950.0001.117.5001.245.0001.470.000

David Bureš
Diskuze (52)
Avatar - Dinar
10. 4. 2013 08:32
Re: Z4 vs SLK
Nebuď dětina. ;-)
Avatar - Ham.
9. 4. 2013 21:57
Re: Z4 vs SLK
Neřekl jsem nejlepší auto na světě, takové v podstatě neexistuje, protože záleží podle jakých měřítek se auta posuzují, ale nejlepší řidičské auto určitě, na tom se shoduje až příliš mnoho lidí.
9. 4. 2013 21:35
Re: Z4 vs SLK
Tak sa môžeš prísť pozrieť na mňa. Jedna r172 v6 mi parkuje pred domom a už som si zvykol že sa ľudia za autom otáčajú (aj keď zo začiatku som sa cítil dosť čudne).
Avatar - CHerokee
9. 4. 2013 20:13
Re: Z4 vs SLK
Oki, s tím se nedá polemizovat. Boxster je nejlepší auto na světě.... kam se hrabe 911, Z4 nebo SLK. Už je mi to jasné. Jsem rád, že jsem konečně prozřel :-) .

Nemám nic proti Porsche... moc se mi nelíbí masovky ala Panamera a Cayenne už vůbec. Jejich sporťáky jsou daleko zajímavější... nicméně okrajová záležitost.
Avatar - Ham.
9. 4. 2013 19:34
Re: Z4 vs SLK
Každý nejezdí do Chánova a jízda vysokou rychlostí není pro plátno žádný problém. A právě ti Angličané, kteří nemají vhodné podmínky provozují roadsterů v celé Evropě nejvíc a plátno jednoznačně preferují, protože nezvyšuje hmotnost jako skládací pevná střecha u SLK.
A Boxster/Cayman je dnes nejlepší řidičské auto, lepší než 911, ta se stala skvělým GT, ale pokud někdo má rád auta a jejich řízení tak ví, že Boxster je číslo jedna.
[odkaz]